Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 318is -90 GmbH Rennsport
<<   1, 2, 3
6 besök senaste veckan (11930 totalt)
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467


Trådstartare
Andreas Lidström skrev:
Den kommer inte passa rakt på kan jag säga. Möjligen med ny bult och lock.

Har ni kollat ngt på oljesystemet i en M42? "Intressanta" lösningar...

Ser fram emot era beställning på en av mina när ni ger upp.

Man kanske tom skulle sponsra er med en...bara för att...
Ska följa eran lösning med stort intresse. Konkurens är bra för utvecklingen.


om man säger så här:

Det känns skönt att ha ett eget system om "nån annans" inte blir klart.(inom överskådlig tid )

nån konkurens handlar det inte om. Kanske blir så att det inte alls funkar, då säljer jag adaptern vidare till nån med M20, eller så räcker det med en liten modifiering och den passar. Alternativt så konstruerar man en helt ny och låter nån polare med CNCfräs fräsa till.

Sista utvägen blir ju att komma krypande och be om att få köpa en av dig sen

_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Dom kommer bli klara i tid. Kanske snabbare än vad ngn tror.

Ska inte säga ett ljud när ni beställer en. Lägger undan en åt er på hyllan.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467


Trådstartare
Håller på som bäst att titta på olika chassikit till bilen och man blir alldeles när man ser alla olika.

Lite alternativ

http://www.autotechnic.net/store/asp/product.asp?product=142
http://www.ground-control.com/?D=88e79e2485b8d2b76ff100ac477b054b
http://www.turnermotorsport.com/html/detail.asp?PRODUCT_ID=29577-1
http://www.kw-gmbh.de/e_version/gewindefahrwerke/gewinde.php?modell_1= . . . .

Dessa är i ungefär samma prisklass och kan fås med fjädrar efter beställning (?).

Vilket kit är mest prisvärt? Finns det fler andra som man har missat att tänka på?

_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
Ossie k
Södra Stockholm
Här sen Okt 2004
Inlägg: 314



KWs grejer är uppbyggda med konis delar. Dom tror jag på. Dom är renoverigsbara fullt ut. Om du köper såna så kan du lämna dina ben i inbyte men då får du inte rostfria tillbaka.

_________________
Ossie kaistinen

Livet börjar efter 402 meter.
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Leda kanske Ni siktar onekligen på lite "dyrare" kit till bilen skall bli intressant att se vad ni köper och tycker. Själv gick jag på budgetvarianten och köpte ett begagnat H&R kit som skall monteras i slutet på Jan. Lycka till

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039



Har just beställt Ground Control kittet till min 320iS
Prylarna kommer om ca 10 dagar. Tycker att dom ger mest inställningsmöjligheter per krona.

GC lät mig byta ut BMW street rear shock mount mot BMW race mount i paketet.

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467


Trådstartare
ossie k skrev:
KWs grejer är uppbyggda med konis delar. Dom tror jag på. Dom är renoverigsbara fullt ut. Om du köper såna så kan du lämna dina ben i inbyte men då får du inte rostfria tillbaka.



Det känns som om det är hög kvalité på dem när man har känt och klämt på mässor. Köpte du såna?

JohnC skrev:
Leda kanske Ni siktar onekligen på lite "dyrare" kit till bilen skall bli intressant att se vad ni köper och tycker. Själv gick jag på budgetvarianten och köpte ett begagnat H&R kit som skall monteras i slutet på Jan. Lycka till


Leda är en chansning tycker jag. Vågar inte riktigt köpa det. Vet inte alls hur bra de håller.
Satsat lite dyrare ja. Tråkigt att köpa nåt som inte håller för att sen få köpa ett annat...

Nicke_1 skrev:
Har just beställt Ground Control kittet till min 320iS
Prylarna kommer om ca 10 dagar. Tycker att dom ger mest inställningsmöjligheter per krona.

GC lät mig byta ut BMW street rear shock mount mot BMW race mount i paketet.


Detta var det va? http://www.ground-control-store.com/products/description.php/II=540/CA . . . .
Det ser helt klart intressant ut. Vad gick det på med frakt och sånt? (pma om det är hemligt)



Tack för svaren. thumbs up

_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Håller med till fullo, det begagnade H&R kittet som jag köpte tror jag kostar runt 11 tkr idag, vilket förhoppningsvis kommer att räcka för mig. Vidare är det inte ställbart i hårdhet, så jag kommer inte att behöva skruva bort mig

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039



Daniel Magnusson skrev:

Nicke_1 skrev:
Har just beställt Ground Control kittet till min 320iS
Prylarna kommer om ca 10 dagar. Tycker att dom ger mest inställningsmöjligheter per krona.

GC lät mig byta ut BMW street rear shock mount mot BMW race mount i paketet.


Detta var det va? http://www.ground-control-store.com/products/description.php/II=540/CA . . . .
Det ser helt klart intressant ut. Vad gick det på med frakt och sånt? (pma om det är hemligt)

Tack för svaren. thumbs up


Japp, det är E30 kittet. Med dagens Forex-kurs hamnar jag på 10692kr (plus hutlösa $220 (1499kr) i frakt).
I priset ovan ligger bakre "race mounts" istf. gat-ditona, som normalt ingår i paketet. Jag vet inte vad tull och moms går på, prylarna har inte dykt upp än..
Beställde prylar från Turner Motorsport i julas och slapp då moms och tull! Tror dock inte att jag har samma tur denna gång...

Jag valde 600lbs/inch fram och 750lbs/inch bak - ger ca 2,7Hz fram och 2,16Hz bak med dagens vikt. Lyckas jag banta bilen till 1200kg kommer jag att hamna kring 3,03Hz fram /2,42Hz bak

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467


Trådstartare
Nicke_1 skrev:
Japp, det är E30 kittet. Med dagens Forex-kurs hamnar jag på 10692kr (plus hutlösa $220 (1499kr) i frakt).
I priset ovan ligger bakre "race mounts" istf. gat-ditona, som normalt ingår i paketet. Jag vet inte vad tull och moms går på, prylarna har inte dykt upp än..
Beställde prylar från Turner Motorsport i julas och slapp då moms och tull! Tror dock inte att jag har samma tur denna gång...

Jag valde 600lbs/inch fram och 750lbs/inch bak - ger ca 2,7Hz fram och 2,16Hz bak med dagens vikt. Lyckas jag banta bilen till 1200kg kommer jag att hamna kring 3,03Hz fram /2,42Hz bak


1499 dollar med andra ord?

Fjädrarna låter bra. thumbs up

Frakten känns lite väl hög. Får se om jag kan lösa det billigare mhja lite kontakter i USA.

_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039



Daniel Magnusson skrev:
Nicke_1 skrev:
Japp, det är E30 kittet. Med dagens Forex-kurs hamnar jag på 10692kr (plus hutlösa $220 (1499kr) i frakt).
I priset ovan ligger bakre "race mounts" istf. gat-ditona, som normalt ingår i paketet. Jag vet inte vad tull och moms går på, prylarna har inte dykt upp än..
Beställde prylar från Turner Motorsport i julas och slapp då moms och tull! Tror dock inte att jag har samma tur denna gång...

Jag valde 600lbs/inch fram och 750lbs/inch bak - ger ca 2,7Hz fram och 2,16Hz bak med dagens vikt. Lyckas jag banta bilen till 1200kg kommer jag att hamna kring 3,03Hz fram /2,42Hz bak


1499 dollar med andra ord?
Fjädrarna låter bra. thumbs up
Frakten känns lite väl hög. Får se om jag kan lösa det billigare mhja lite kontakter i USA.


1499 kostade paketet med ovan nämnda "street mounts", jag tog bort dem och ersatte med "race mounts" för 169 dollar och hamnar då på 1569 plus frakt (och moms och tull )
PM'ar dig notan

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Måste nog flika in ett litet försvarstal här.

De kit som listas i tråden är det absolut inget fel på vad jag kan se.
Dock ska man vara medveten om att det, i bästa fall, är omshimsade "vanliga Gula Koni" som är basen för dessa kit. Inget fel på dom, men det är inga raceprylar i den bemärkelsen. Men det ger ett ruggigt bra pris på sakerna och fungerar säkert i många fall.

Att Leda håller tvivlar jag inte på, de sitter på ett flertal vinnande rallybilar i främst UK.
Gatsettningen på Leda är kanske ingen direkt hit om man ska åka tävling, men det kostar inget extra att få en helt annan dämpkurva framtagen för ens eget behov.
Kostar dock ngn krona mer men är oxå mer "renodlade" tävlingsdelar.

Dock är Leda relativt okänt på Sveska marknaden om man rör sig utanför klubbracingklasserna. Så jag förstår om man är skeptisk till vad mindre och "nyare" fabrikat kan åstakomma/erbjuda.

De duger iaf till 1,11.2 på Knutan utan diff, 142hk och 980kg bil.

Källa: Egen erfarenhet, resultatlistor samt erfarna chassiexperter.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039



Glöm inte bort att du måste svetsa dina befintliga 51mm fjäderben om du köper GC's E30 kit. De andra kitten du nämner är väl ingen "byggsats"?

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467


Trådstartare
Andreas Lidström skrev:
Måste nog flika in ett litet försvarstal här.


okay. Kanske var dumt att bunta ihop Leda med Spax och AVo.
Men enligt www.leda.com så kostar ett kit till E30 929 Pund = 12000:-
Det är ju ganska mycket mer än KW för 1018 euro = 9000:-

Andreas Lidström skrev:
De duger iaf till 1,11.2 på Knutan utan diff, 142hk och 980kg bil.
BTG då? thumbs up

Nicke_1 skrev:
Glöm inte bort att du måste svetsa dina befintliga 51mm fjäderben om du köper GC's E30 kit. De andra kitten du nämner är väl ingen "byggsats"?


Ser det. Nä de är inte det vad jag kan utläsa.


Personligen lutar det åt att beställa KW från Tyskland men vi är ju två om detta så vi får väl se.

_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467


Trådstartare
Nu har det börjat hända lite...

Samuel och jag spenderade lördagen i "draochslitur"-anda.
Tog lite bilder.


Smålänsk idyll och en BMW med arga bakljus



Fin inredning fast smutsig



Baksäte och lite toning på golvet.


Tom koffert



Förarstol borta


Äckliga golvmattan borta


Blandat skräp och en 3.0a


Samuel demonterar instrumenpanel


Borta!



Efter detta bortmonterade vi lite fler saker men jag tog visst inte fler bilder.
Det var mindre rost i golvet än jag hade befarat. Bara lite ytrost och massa smuts.

Vi har handlat stol(Sparco EVo), bälte(Momo Corse 3"-6punkt) och ratt(Personal) med.

Nästa gång blir det asfaltsmassa bort!

_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467


Trådstartare
oj nu har det gått en sommar och bilen har körts 0 meter sedan förra inlägget. (fyll i valfria ursäkter här [...............])

Inte mycket har hänt. Garaget har blivit "portat"

Vi monterade in instrumentbrädan och provstartade bilen, den startade. thumbs up (man vet ju aldrig med gamla bilar)

Har fräst om stolsfästet så att det passar i en E30.
Det dök upp lite blandade fjädrar och annat märkligt från farbror AL igår.

"Att göra lista"

- köpa dämpare
- göra rattfäste
- köpa en ny kyl.
- en massa småplock.

sen blir det att testa bilen innan vintern och se vad som pajar först.

_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Se till att komma till Anderstorp på BMWSC träffen så att vi får se underverket

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467


Trådstartare
JohnC skrev:
Se till att komma till Anderstorp på BMWSC träffen så att vi får se underverket


Ja det är ju inte så långt dit. Kanske kan putta dit den...

_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



ja då får du dessutom lite motion, vilket iofs alltid är skadligt.

Skulle vara kul att se bilen och prata lite långlopps serier då jag går i samma tankar.

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 318is -90 GmbH Rennsport
<<   1, 2, 3
6 besök senaste veckan (11930 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande