Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 3,6 -72 | << 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11 >> 26 besök senaste veckan (54183 totalt) |
Så är det äntligen dags för bilen att få lite av min tid. Efter sista körningen på knutstorp i höstas har bilen stått orörd... Istället fick garaget en behövlig översyn i form av: Borttagning av en vägg för att göra en stor yta istället för tre mindre fick då lägga en bärande balk som jag kan använda till lyfta tunga saker i, isolering så man kan meka i värme i vinter, gips väv och färg så det ser snyggt och fräsht ut, och så ny inredning iform av arbetsbänk klädd i plåt, plåtskåp så att man inte behöver se alla saker m.m.
Närmast skall motorn ur, demonteras och trimmas mer... Bussningar skall bytas i alla leder till hjulupphängning. m.m. Vi får se vad som hinns med. _________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé |
||||||
Då har man slängt ut o delvis demonterat motorn. Mer än såhär plockar jag inte isär, resterande demontering lämnar jag till "fackman" så det blir riktigt gjort.
_________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé |
||||||
Jag köpte headers:arna av myggan i Tomelilla, har för mig att han sade att dom suttit på en 993 rs(r). Dom ser ok ut iallafall Vet inte vem som kommer att hjälpa mig med motorn ännu, jag kommer höra med både Tolli o Myggan. Jag har inget effektmål direkt, den går(gick) asbra som den är men när man nu ändå har den demonterad kan man ju passa på att fortsätta där man slutade sisst . Beroende på hur många kolvar/cylindrar som strukit med så kanske jag köper en lättare beg 3,6rs sats. Rs:en har finare tolleranser på kolv o cylindrar vilket ger lite mer pulver. Vinner jag på lotto kanske det blir 3,9.... Kanske kolvar med högre komp...Jag kommer nog byta kammar, svänghjul, headers o ljuddämpare. Diff och lägre växling står oxå på önskelistan. Som du märker har jag ingen bestämd plan utan jag får se vad man "kommer över" för kuliga bitar. _________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé |
||||||
Shit du e tokig... men lycka till.... _________________ Jannis Dimtsas Mobilmec AB www.mobilmec.se www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik ) www.Dimtsas.com PCS & PCSR #7755 |
||||||
Hej Jonas, jag har en slutväxel liggandes, tror att det är från en 964 RS (kan oxå vara från en CUP). Om du är intresserad kan jag kolla vad det är för artikelnummer. Grejerna ser ut att vara i ett mycket bra skick i alla fall. /David _________________ D a v i d B r a n t m o Nu: 951 Cup 3,0 16v Då: 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||||||
Dom såg fina ut! Jag köpte några original Porsche motorsport headers (till 964:an) men jag är missnöjda med dem. Skall se ifall jag kan byta eller lämna tillbaka dom. Jag förstår inte riktigt hur din motor kunnat ge så mycket effekt som den gjort. original har den ju 250hk, din gav 340 va? Det är ju 90 hk mer.. Det lustiga är att med enkla medel, så verkar det inte vara någon skillnad på 964 o 993 motorn effektmässigt. Båda ger ca 285 hk med annan styrning och ifall man byter ut luftmängdmätaren på 964 motorn. _________________ Mattias Bengtsson 911 -78 Lotus Elise -97 Lådbil |
||||||
Hej David, Jag är absolut intresserad!!! Släng gärna nummret här eller i ett pm o gärna ett önskat pris. Jag åker till USA i morgon bitti, tillbaka om två veckor. _________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé |
||||||
Ja, jag är nöjd med effektökningen. Det är dock separata spjällhus (6st spjäll) som är porsche 3,0 RSR(äkta fabriksrace bitar) och tillsammans med "Johannes Persson" portade toppar och större insugsventiler så andas den riktigt bra. Programerbart sprut mappad till 99oktan. Framför allt är jag nöjd med vridet, den drar riktigt jämt på hela registret. _________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé |
||||||
Hehe, du oxå... _________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé |
||||||
Då är motorn delad och jag passar på att slipa ner lite skarpa kanter i blocken.
Jag är i behov av en komplett cylinder/kolv sats(6st) 3,6-3,9, och jag tar gärna emot tips om vart jag kan hitte det, nytt som begagnat. _________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé |
||||||
Vet inte om du redan varit och kollat på den här sidan:
http://www.albertweb.de/1-main.htm _________________ Mattias Hofvendahl |
||||||
Tack för tipset. _________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé |
||||||
Här har du trimbitar till 3,6.
/Magnus overstock Sale original Mahle 930 3.3 C2 Turbo piston and cylinder set part # 930 103 954 08 $2450 JE lightweight forged 993 GT2 3.8 8.5:1CR Turbo piston set 102mm 3.6 $850 996TT Genuine front brake calipers $950/pair part # 996 351 429 10 left front part # 996 351 430 10 right front 996TT Genuine front brake rotors $350/pair part # 996 351 409 02 left front part # 996 351 410 02 right front 993 front brake rotors $99 ea 993TT front brake pad set $95 set Call or Email to place your order or click here to order online Sincerely, -------------------------------------------------------------------------------- email: ebsracing@aol.com phone: 775-673-1300 web: http://www.ebsracing.com Forward email This email was sent to islohm@telia.com, by ebsracing@aol.com Update Profile/Email Address | Instant removal with SafeUnsubscribeT | Privacy Policy. Powered by Engine Builders Supply Co | 4068 S. McCarran Blvd | Unit B | Reno | NV | 89502 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 3,6 -72 | << 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11 >> 26 besök senaste veckan (54183 totalt) |