Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 3,6 -72
<<   1, 2, 3 ... , 9, 10, 11   >>
26 besök senaste veckan (54183 totalt)
Jonas Lindell
Viken
Här sen Dec 2004
Inlägg: 517


Trådstartare
Tack tack

_________________
Jonas Lindell
-porsche 911 race-
-porsche gt3 cs-
- mini cooper s
-BMW 428 cupé
Citera
Jonas Lindell
Viken
Här sen Dec 2004
Inlägg: 517


Trådstartare
Så är det äntligen dags för bilen att få lite av min tid. Efter sista körningen på knutstorp i höstas har bilen stått orörd... Istället fick garaget en behövlig översyn i form av: Borttagning av en vägg för att göra en stor yta istället för tre mindre fick då lägga en bärande balk som jag kan använda till lyfta tunga saker i, isolering så man kan meka i värme i vinter, gips väv och färg så det ser snyggt och fräsht ut, och så ny inredning iform av arbetsbänk klädd i plåt, plåtskåp så att man inte behöver se alla saker m.m.



Närmast skall motorn ur, demonteras och trimmas mer... Bussningar skall bytas i alla leder till hjulupphängning. m.m. Vi får se vad som hinns med.

_________________
Jonas Lindell
-porsche 911 race-
-porsche gt3 cs-
- mini cooper s
-BMW 428 cupé
Citera
Jonas Lindell
Viken
Här sen Dec 2004
Inlägg: 517


Trådstartare
Bild från körning med porscheklubben på sturup i sommras.
(bild tagen av easec)

_________________
Jonas Lindell
-porsche 911 race-
-porsche gt3 cs-
- mini cooper s
-BMW 428 cupé
Citera
Jonas Lindell
Viken
Här sen Dec 2004
Inlägg: 517


Trådstartare
Då har man slängt ut o delvis demonterat motorn. Mer än såhär plockar jag inte isär, resterande demontering lämnar jag till "fackman" så det blir riktigt gjort.

_________________
Jonas Lindell
-porsche 911 race-
-porsche gt3 cs-
- mini cooper s
-BMW 428 cupé
Citera
Jonas Lindell
Viken
Här sen Dec 2004
Inlägg: 517


Trådstartare
En liten uppdatering blir dessa raceheaders

_________________
Jonas Lindell
-porsche 911 race-
-porsche gt3 cs-
- mini cooper s
-BMW 428 cupé
Citera
Mattias B
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 234



Trevligt!
Är det orginal RSR headers eller?
Vem skall ta sig an motorn, Tolli igen?
Vad skall göras, effektmål etc?

_________________
Mattias Bengtsson
911 -78
Lotus Elise -97
Lådbil
Citera
Jonas Lindell
Viken
Här sen Dec 2004
Inlägg: 517


Trådstartare
Mattias B skrev:
Trevligt!
Är det orginal RSR headers eller?
Vem skall ta sig an motorn, Tolli igen?
Vad skall göras, effektmål etc?


Jag köpte headers:arna av myggan i Tomelilla, har för mig att han sade att dom suttit på en 993 rs(r). Dom ser ok ut iallafall

Vet inte vem som kommer att hjälpa mig med motorn ännu, jag kommer höra med både Tolli o Myggan.

Jag har inget effektmål direkt, den går(gick) asbra som den är men när man nu ändå har den demonterad kan man ju passa på att fortsätta där man slutade sisst . Beroende på hur många kolvar/cylindrar som strukit med så kanske jag köper en lättare beg 3,6rs sats. Rs:en har finare tolleranser på kolv o cylindrar vilket ger lite mer pulver. Vinner jag på lotto kanske det blir 3,9.... Kanske kolvar med högre komp...Jag kommer nog byta kammar, svänghjul, headers o ljuddämpare.

Diff och lägre växling står oxå på önskelistan.

Som du märker har jag ingen bestämd plan utan jag får se vad man "kommer över" för kuliga bitar.

_________________
Jonas Lindell
-porsche 911 race-
-porsche gt3 cs-
- mini cooper s
-BMW 428 cupé
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Mkt fin bil, Jonas! thumbs up

Gott Nytt År!

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Jannis
Växjö/Thessaloniki
Här sen Feb 2004
Inlägg: 349



Jonas Lindell skrev:
Mattias B skrev:
Trevligt!
Är det orginal RSR headers eller?
Vem skall ta sig an motorn, Tolli igen?
Vad skall göras, effektmål etc?


Jag köpte headers:arna av myggan i Tomelilla, har för mig att han sade att dom suttit på en 993 rs(r). Dom ser ok ut iallafall

Vet inte vem som kommer att hjälpa mig med motorn ännu, jag kommer höra med både Tolli o Myggan.

Jag har inget effektmål direkt, den går(gick) asbra som den är men när man nu ändå har den demonterad kan man ju passa på att fortsätta där man slutade sisst . Beroende på hur många kolvar/cylindrar som strukit med så kanske jag köper en lättare beg 3,6rs sats. Rs:en har finare tolleranser på kolv o cylindrar vilket ger lite mer pulver. Vinner jag på lotto kanske det blir 3,9.... Kanske kolvar med högre komp...Jag kommer nog byta kammar, svänghjul, headers o ljuddämpare.

Diff och lägre växling står oxå på önskelistan.

Som du märker har jag ingen bestämd plan utan jag får se vad man "kommer över" för kuliga bitar.


Shit du e tokig... men lycka till....

_________________
Jannis Dimtsas
Mobilmec AB
www.mobilmec.se
www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik )
www.Dimtsas.com
PCS & PCSR #7755
Citera
d_b
Stockholm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 346



Jonas Lindell skrev:

Diff och lägre växling står oxå på önskelistan.


Hej Jonas,

jag har en slutväxel liggandes, tror att det är från en 964 RS (kan oxå vara från en CUP). Om du är intresserad kan jag kolla vad det är för artikelnummer. Grejerna ser ut att vara i ett mycket bra skick i alla fall.

/David

_________________
D a v i d B r a n t m o
Nu:
951 Cup 3,0 16v
Då:
996 GT2 CS
951 s
964 RS
911 Carrera 3,2
Citera
Mattias B
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 234



Jonas Lindell skrev:


Jag köpte headers:arna av myggan i Tomelilla, har för mig att han sade att dom suttit på en 993 rs(r). Dom ser ok ut iallafall

Vet inte vem som kommer att hjälpa mig med motorn ännu, jag kommer höra med både Tolli o Myggan.

Jag har inget effektmål direkt, den går(gick) asbra som den är men när man nu ändå har den demonterad kan man ju passa på att fortsätta där man slutade sisst . Beroende på hur många kolvar/cylindrar som strukit med så kanske jag köper en lättare beg 3,6rs sats. Rs:en har finare tolleranser på kolv o cylindrar vilket ger lite mer pulver. Vinner jag på lotto kanske det blir 3,9.... Kanske kolvar med högre komp...Jag kommer nog byta kammar, svänghjul, headers o ljuddämpare.

Diff och lägre växling står oxå på önskelistan.

Som du märker har jag ingen bestämd plan utan jag får se vad man "kommer över" för kuliga bitar.


Dom såg fina ut!
Jag köpte några original Porsche motorsport headers (till 964:an) men jag är missnöjda med dem.
Skall se ifall jag kan byta eller lämna tillbaka dom.

Jag förstår inte riktigt hur din motor kunnat ge så mycket effekt som den gjort.
original har den ju 250hk, din gav 340 va? Det är ju 90 hk mer..
Det lustiga är att med enkla medel, så verkar det inte vara någon skillnad
på 964 o 993 motorn effektmässigt. Båda ger ca 285 hk med annan styrning
och ifall man byter ut luftmängdmätaren på 964 motorn.

_________________
Mattias Bengtsson
911 -78
Lotus Elise -97
Lådbil
Citera
Jonas Lindell
Viken
Här sen Dec 2004
Inlägg: 517


Trådstartare
d_b skrev:
Jonas Lindell skrev:

Diff och lägre växling står oxå på önskelistan.


Hej Jonas,

jag har en slutväxel liggandes, tror att det är från en 964 RS (kan oxå vara från en CUP). Om du är intresserad kan jag kolla vad det är för artikelnummer. Grejerna ser ut att vara i ett mycket bra skick i alla fall.

/David


Hej David,
Jag är absolut intresserad!!! thumbs up
Släng gärna nummret här eller i ett pm o gärna ett önskat pris.
Jag åker till USA i morgon bitti, tillbaka om två veckor. thumbs up

_________________
Jonas Lindell
-porsche 911 race-
-porsche gt3 cs-
- mini cooper s
-BMW 428 cupé
Citera
Jonas Lindell
Viken
Här sen Dec 2004
Inlägg: 517


Trådstartare
Mattias B skrev:
Jonas Lindell skrev:


Jag köpte headers:arna av myggan i Tomelilla, har för mig att han sade att dom suttit på en 993 rs(r). Dom ser ok ut iallafall

Vet inte vem som kommer att hjälpa mig med motorn ännu, jag kommer höra med både Tolli o Myggan.

Jag har inget effektmål direkt, den går(gick) asbra som den är men när man nu ändå har den demonterad kan man ju passa på att fortsätta där man slutade sisst . Beroende på hur många kolvar/cylindrar som strukit med så kanske jag köper en lättare beg 3,6rs sats. Rs:en har finare tolleranser på kolv o cylindrar vilket ger lite mer pulver. Vinner jag på lotto kanske det blir 3,9.... Kanske kolvar med högre komp...Jag kommer nog byta kammar, svänghjul, headers o ljuddämpare.

Diff och lägre växling står oxå på önskelistan.

Som du märker har jag ingen bestämd plan utan jag får se vad man "kommer över" för kuliga bitar.


Dom såg fina ut!
Jag köpte några original Porsche motorsport headers (till 964:an) men jag är missnöjda med dem.
Skall se ifall jag kan byta eller lämna tillbaka dom.

Jag förstår inte riktigt hur din motor kunnat ge så mycket effekt som den gjort.
original har den ju 250hk, din gav 340 va? Det är ju 90 hk mer..
Det lustiga är att med enkla medel, så verkar det inte vara någon skillnad
på 964 o 993 motorn effektmässigt. Båda ger ca 285 hk med annan styrning
och ifall man byter ut luftmängdmätaren på 964 motorn.


Ja, jag är nöjd med effektökningen. Det är dock separata spjällhus (6st spjäll) som är porsche 3,0 RSR(äkta fabriksrace bitar) och tillsammans med "Johannes Persson" portade toppar och större insugsventiler så andas den riktigt bra. Programerbart sprut mappad till 99oktan.
Framför allt är jag nöjd med vridet, den drar riktigt jämt på hela registret.

_________________
Jonas Lindell
-porsche 911 race-
-porsche gt3 cs-
- mini cooper s
-BMW 428 cupé
Citera
Jonas Lindell
Viken
Här sen Dec 2004
Inlägg: 517


Trådstartare
Qvisfr skrev:
Mkt fin bil, Jonas! thumbs up

Gott Nytt År!


Tack

_________________
Jonas Lindell
-porsche 911 race-
-porsche gt3 cs-
- mini cooper s
-BMW 428 cupé
Citera
Jonas Lindell
Viken
Här sen Dec 2004
Inlägg: 517


Trådstartare
Jannis skrev:
Jonas Lindell skrev:
Mattias B skrev:
Trevligt!
Är det orginal RSR headers eller?
Vem skall ta sig an motorn, Tolli igen?
Vad skall göras, effektmål etc?


Jag köpte headers:arna av myggan i Tomelilla, har för mig att han sade att dom suttit på en 993 rs(r). Dom ser ok ut iallafall

Vet inte vem som kommer att hjälpa mig med motorn ännu, jag kommer höra med både Tolli o Myggan.

Jag har inget effektmål direkt, den går(gick) asbra som den är men när man nu ändå har den demonterad kan man ju passa på att fortsätta där man slutade sisst . Beroende på hur många kolvar/cylindrar som strukit med så kanske jag köper en lättare beg 3,6rs sats. Rs:en har finare tolleranser på kolv o cylindrar vilket ger lite mer pulver. Vinner jag på lotto kanske det blir 3,9.... Kanske kolvar med högre komp...Jag kommer nog byta kammar, svänghjul, headers o ljuddämpare.

Diff och lägre växling står oxå på önskelistan.

Som du märker har jag ingen bestämd plan utan jag får se vad man "kommer över" för kuliga bitar.


Shit du e tokig... men lycka till....


Hehe, du oxå...

_________________
Jonas Lindell
-porsche 911 race-
-porsche gt3 cs-
- mini cooper s
-BMW 428 cupé
Citera
Jonas Lindell
Viken
Här sen Dec 2004
Inlägg: 517


Trådstartare
Då är motorn delad och jag passar på att slipa ner lite skarpa kanter i blocken.


Jag är i behov av en komplett cylinder/kolv sats(6st) 3,6-3,9, och jag tar gärna emot tips om vart jag kan hitte det, nytt som begagnat.

_________________
Jonas Lindell
-porsche 911 race-
-porsche gt3 cs-
- mini cooper s
-BMW 428 cupé
Citera
Jonas Lindell
Viken
Här sen Dec 2004
Inlägg: 517


Trådstartare
Så fick bilen en liten kompis...
Det som från början var en gokart jag brukade för sisådär 20år sedan blev...


en pall



_________________
Jonas Lindell
-porsche 911 race-
-porsche gt3 cs-
- mini cooper s
-BMW 428 cupé
Citera
Jens Pettersson
Ramnäs
Här sen Feb 2003
Inlägg: 348



Coolt,för snabba barvändor på stan....

_________________
jens pettersson
Citera
928Mattias
Torslanda
Här sen Nov 2006
Inlägg: 75



Vet inte om du redan varit och kollat på den här sidan:
http://www.albertweb.de/1-main.htm

_________________
Mattias Hofvendahl
Citera
Jonas Lindell
Viken
Här sen Dec 2004
Inlägg: 517


Trådstartare
928Mattias skrev:
Vet inte om du redan varit och kollat på den här sidan:
http://www.albertweb.de/1-main.htm


Tack för tipset. thumbs up

_________________
Jonas Lindell
-porsche 911 race-
-porsche gt3 cs-
- mini cooper s
-BMW 428 cupé
Citera
Magnus Lohm
Motala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 498



Här har du trimbitar till 3,6.
/Magnus

overstock Sale

original Mahle 930 3.3 C2 Turbo piston and cylinder set part # 930 103 954 08 $2450

JE lightweight forged 993 GT2 3.8 8.5:1CR Turbo piston set 102mm 3.6 $850

996TT Genuine front brake calipers $950/pair
part # 996 351 429 10 left front
part # 996 351 430 10 right front
996TT Genuine front brake rotors $350/pair
part # 996 351 409 02 left front
part # 996 351 410 02 right front

993 front brake rotors $99 ea

993TT front brake pad set $95 set





Call or Email to place your order or click here to order online

Sincerely,



--------------------------------------------------------------------------------

email: ebsracing@aol.com
phone: 775-673-1300
web: http://www.ebsracing.com



Forward email



This email was sent to islohm@telia.com, by ebsracing@aol.com
Update Profile/Email Address | Instant removal with SafeUnsubscribeT | Privacy Policy. Powered by


Engine Builders Supply Co | 4068 S. McCarran Blvd | Unit B | Reno | NV | 89502
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 3,6 -72
<<   1, 2, 3 ... , 9, 10, 11   >>
26 besök senaste veckan (54183 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande