Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Porsche ok på en E30
1 besök senaste veckan (1078 totalt)
nikke-tribal
Lerum
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456


Trådstartare
tjenare!

Har köpt 302mm skivor till Bmwn och har två 996C2 bromsok liggandes nu skall jag BARA fixa adapter plattor till bilen...
men nu undrar jag om det är någon som har gjort detta tidagare eller har några bra ideér

mvh nikke

_________________
Niklas johansson
The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444




_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Bistec skrev:
Här har du en som sannolikt har koll...

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=6672&postdays=0&postord . . . .



Det är bara det att det är jag som gjort adapterplattorna och jag har tyvärr inte så mycket tid med sådant längre.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Götesson
Nybro
Här sen Jan 2004
Inlägg: 369



Kanske kan du då svara på...från vilken bil (eller liknande) ni tog skivorna, som ni använde tillsammans med Porsche boxsters bromsok...på E30n.. ?

Är det från någon särskilt årsmodell dessa ok sitter på eller är det samma på alla boxsters..?

_________________
Jonas Götesson
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Götesson skrev:
Kanske kan du då svara på...från vilken bil (eller liknande) ni tog skivorna, som ni använde tillsammans med Porsche boxsters bromsok...på E30n.. ?

Är det från någon särskilt årsmodell dessa ok sitter på eller är det samma på alla boxsters..?


Det är vanliga boxter dom sitter på.Alltså den utan "S" i slutet. Skivorna kommer frånen Ford Cosworth. Men det va rätt många olika modeller att välja på. PM:a Mattias Becker för han har kolla på skivorna tror jag.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Götesson
Nybro
Här sen Jan 2004
Inlägg: 369



Samuel skrev:


Citat:
Det är vanliga boxter dom sitter på.Alltså den utan "S" i slutet. Skivorna kommer frånen Ford Cosworth. Men det va rätt många olika modeller att välja på. PM:a Mattias Becker för han har kolla på skivorna tror jag.


Tackar för det svaret å kastar mig raskt över till PM-avd.

_________________
Jonas Götesson
Citera
Skruva banåkabil
Porsche ok på en E30
1 besök senaste veckan (1078 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande