Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4272 besök totalt |
Vart köpa dessa? Wheel Dollies...
Hoppas det är rätt forumdel. Vet inte vad dom heter på Svenska. Finns lite olika varianter i USA, men har inte hittat några i Sverige alls, tänkte att nån här kanske vet. ![]() ![]() Go jul!. _________________ Niklas Walkin - |
||||
Har för mig att detta företag brukar annonsera om dolly...
http://www.bt.se/ex/do/ad/url/verkty |
||||
I biltidningar brukar en firma som heter Verktygsboden annonsera och dem har såna.
www.verktygsboden.se . Dem verkar ligga i Borås och dem är inte dyra _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||
"Riktiga" dollys har rullar som hjulen vilar på och som dessutom kan tryckas ihop med en spak så man slipper lyfta upp hjulen på dollyn, se i nederkant på denna bild. Var man får tag på dessa vet jag faktiskt inte men de är helt underbara att jobba med... Används bl a på Volvo (VCC)...
Som förövrigt kallar dom skridskor.. ![]() ![]() Bilen är YCC i garaget på Fords huvudkontor i USA ![]() _________________ ![]() Miata ND -17 & Ford Focus -05 Över 60 och leker fortfarande med bilar |
||||
Re: Vart köpa dessa? Wheel Dollies...
Jag köpte dessa i USA förra året........helt värdelösa.... ![]() Det måste nog vada mjuka hjul, av mycket bra kvalitet. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Ligger i Borås som sagt ja. Har varit sugen på just denna produkt i deras sortiment, men varje gång jag har varit där så verkar den vara slut i lager. ![]() ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||
Problemet är väl att 16 snurrhjul av bra kvalité kostar en hel del. 125kg/snurrhjul bör de väl klara (problemfritt) dessutom. En tusenlapp i hjul, minst. Om man skulle få för sig att bygga själv dvs
![]() För större gjutjärnssängar behövs det ännu kraftigare doningar. |
||||
På min avdelning på Volvo kallar vi dem "Go-jack", för så heter de! ![]() Jag vet tyvärr inte var de säljs i Sverige! _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
LH Trading har dom. Vet dock inte om dom säljer direkt till kund, annars kan dom hänvisa till närmaste återförsäljare. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4272 besök totalt |