Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Säsongssammanfattning
2846 besök totalt
Fredrik Egeland
Katrineholm
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Säsongssammanfattning

En kopia av ett brev jag skickat ut till mina sponsorer, tillsammans
med ett kort och julgodis!

Nu när 2004 går mot sitt slut tyckte jag det var dags att sammanfatta årets säsong i Fyndbörsen Cup. Det har varit en del strul under året, men det har även haft sina ljuspunkter..

Premiärtävlingarna på Kinnekulle Ring slutade lite snöpligt med två fjärdeplatser, efter att ha blivit av med pallplatsen på sista varvet båda gångerna!
Serien fortsatte på Kinnekulle och det skulle komma bli en helg jag helst vill glömma. Jag kom inte längre än 50 meter innan jag fick en smäll i sidan, vilken reuslterade i flera mer eller mindre kontrollerade sladdar kors och tvärs över banan - samtidigt som ett 20-tal adrenalinstinna konkurenter skulle passera. När alla passerat och jag fått kontroll över Clion var det bara att parkera vid sidan av banan med en trasig bil. I det andra racet styrde jag in på en sjätteplats med en svårkörd bil som var provisoriskt ihopsatt.
På Mantorp Park skulle årets bästa placering komma efter två händelsrika race. I det första skiftades placeringarna otaliga gånger och när det var ett par varv kvar fann jag mig i ledningen men halkade ner till andra plats efter en liten miss. Till race två hade jag kvalat dåligt, men efter en uppkörning genom fältet gick jag i mål som femma.
Mitt i sommaren var det dags för Race-week på Kinnekulle, det började hyffsat men efter en chansning med inställningarna på bilen snurrade jag av från en fjärdeplats och slog sönder bilen. Till race två var jag tillbaka på banan och slutade just fyra.
På Kinnekulle kördes den näst sista tävlingen i samband med tidningen Bilsports "En dag på racerbanan" vilket alltid drar massor med publik. Dock gjorde jag inte en av mina bättre tävlingar, kvalade in som sjua och körde i mål som sexa.
Det gick inte direkt bättre i finalen som kördes på Gelleråsen i Karlskoga. Här gjorde jag årets sämsta kval - en trettonde plats. I ett actionfyllt race körde jag upp mig till en sjunde plats i mål. Det blev ett lite tråkigt avslut på en händelserik säsong. I serien slutade jag på en total femteplats.

Topp-fem i årets Fyndbörsen Cup blev:
1. Leif Blyberg, Peugeot 205Gti, Karlskoga 178p
2. Andreas Kangro, Honda CRX, Örebro 157p
3. Håkan Johansson, BMW 320, Säffle 152p
4. Hans G osbeck, BMW 318is, Stockholm 138p
5. Fredrik Egeland, Renault Clio, Katrineholm 132p

Just nu planerar jag för en tredje säsong i Sveriges största racingserie. Till nästa år växer serien ytterliggare, med fler förare och fler banor i fler länder. Nästa år planerar arrangören SSK att köra tävlingar i både Sverige, Norge och Finland.
2005 ser ut att kunna bli riktigt intressant!

God Jul & Gott Nytt År
önskar Fredrik Egeland

Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

Tråkigt att säsongen varit kärv, men kul att du laddar om! thumbs up

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Detta är detta kort som Fredrik har delat ut till sina sponsorer .

NS BTG: 9.10.21

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

o vad var det som hände på tidskvalet mantorp nu igen... ? Var det inte nått det fanns en bild på...?

NS BTG: 9.10.21

Citera
ted.brink
Eslöv
Här sen Mar 2004

Citat:
o vad var det som hände på tidskvalet mantorp nu igen... ? Var det inte nått det fanns en bild på...?

I så fall vill vi se den!!!

ege
Katrineholm
Här sen Dec 2003

Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden.
Citera
Leif Blyberg
Karlskoga
Här sen Nov 2004

Det är alltid lika roligt att vara hjälpsam.

Här kommer en zoomad bild:

/Leif

Katrineholm
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Fantastiskt vad ni lyckas "göra" fina bilder i Photoshop
nu för tiden.......

Fredrik Egeland

Eslöv
Här sen Mar 2004

Allmänt banåkaforum
Säsongssammanfattning