Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Gatrace i karting
2 besök senaste veckan (1780 totalt)
OLLERIXON
Örebro
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Gatrace i karting

För allt karting-intresserat folk ute på rejsas forum kan jag meddela att ett streetrace i karting kommer att köras i Kristinehamn i sommar. 20000 åskådare väntas komma o titta, och för mig som kör gokart känns det väldigt lockande. Minimoto kommer också att ha en egen tävling på samma bana. Kändisrace, litet nöjesfält och grillkväll på kvällen utlovas. Vad tycks om den idén? Ballt, ser fram emot racingsommaren!!

Uppsala
Här sen Feb 2004

Ser fram emot ett gatrace i centrala Kristinehamn med massor av publik.. Nöjer mig med att ställa upp som mekaniker!

Sollentuna
Här sen Okt 2003

Kul ide thumbs up
Vilka klasser är det som får vara med?
Hoppas bara att dom tänker lite mer på säkerheten en statsloppet i Göteborg för några år sedan. (ett gult plastband framför en trotoarkant ser inte jag som en avåkningsson )

Örebro
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Ja, verkligen en superkul idé och det bästa av allt är att det redan är bestämt i stort sätt! thumbs up De klasser som är planerade att rejsa runt i stan är som jag vet Micro, Mini och Yamaha men säkert kommer fler klasser att köra.. Banan säkerhet går nog inte att jämföra med Gbg Streetrace runt Ullevi utan här har man planerat noga med bred bana och curbs, men framförallt med avåkningszoner!

Uppsala
Här sen Feb 2004

Jag tror nog att antalet startande under denna racingvecka mitt i stan inte kommer vara några problem.. Vem vill inte köra ett riktigt race på gatorna med massor av publik? Vet att det finns lite kartfolk här på forumet så sätt fart och lämna en kommentar! thumbs up

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Inget datum spikat? Låter som ett klockrent arrangemang!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

S.Irlander skrev:
Kul ide thumbs up
Vilka klasser är det som får vara med?
Hoppas bara att dom tänker lite mer på säkerheten en statsloppet i Göteborg för några år sedan. (ett gult plastband framför en trotoarkant ser inte jag som en avåkningsson )

Det finns ju de där uppblåsbara grejerna de sätter för armcoräckena ibland vid bågerace på svenska banor?

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Inget datum spikat? Låter som ett klockrent arrangemang!
Enligt Kristinehamns hemsida är det 26-28/8 som gäller.

Örebro
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Vad det gäller säkerheten så antar jag att det kommer att bli däcktravar mm.. Curbs kommer även att monteras provisoriskt i någon slags plastvariant eller något, om det håller..
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=10858&a=268442
http://www.bilsport.se/artikel_bild_topp.php3?visa_id=49642&bildna . . . .
http://www.kristinehamnsstadsrace.se

ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Magnus Thomé skrev:

Det finns ju de där uppblåsbara grejerna de sätter för armcoräckena ibland vid bågerace på svenska banor?

airfence - framtagna av motorevents ab

hmmm lite mera motorinslag i pausen kanske

S.Ir lander
Sollentuna
Här sen Okt 2003

Här är en till tävling som jag tror kan bli kul.
http://www.nilson.se/maranello/

Uppsala
Här sen Feb 2004

Har också läst om det men jag vet inte om det verkar vara någon höjdare.. Kan tänka mig att det frestar på chassi och övriga delar någor extremt mycket med tanke på att det är ren is som underlag!

Sollentuna
Här sen Okt 2003

kartingman skrev:
Har också läst om det men jag vet inte om det verkar vara någon höjdare.. Kan tänka mig att det frestar på chassi och övriga delar någor extremt mycket med tanke på att det är ren is som underlag!

Vet ej vad dom har tänkt att köra med för däck, men tror att det den typen med "gatbils dubb". Då lär det inte bli något härejösses fäste. Ungefär som asfalt eller en anings sämre.
om det är spik däck så blir det en riktig ramknäckar historia därimot +det blir en massa problem med att man måste ha skärmar och annat tjafs.

Uppsala
Här sen Feb 2004

Precis, håller helt och hållet med dig där! Jag tror att det kommer att frästa på materialet på motormässigt och chassimässigt.. Att sedan försöka köra ett race skulle säkert vara superkul men jag undrar hur det blir med sikten, imma på visir, snösprut osv..

Sollentuna
Här sen Okt 2003

om jag lyckas fixa fram en motor och låna eller hyra så ska jag köra is tävlingen. Det lär ju inte vara värre en att köra i regn. Liiite kallare bara (såg mest blåfrusen ut)
Stadsloppet kan jag också tänka mig köra om man inte behöver anmäla sig till hela serien/cupen (eller vad det nu va)
Stadslopp är ju inte heller ram vänligt men förbaskat kul. En del lyckades ju knäcka spindlar och bakaxlar i hoppen utanför Ullevi utan att ha varit i några däckstravar (sa dom i varje fall )

Uppsala
Här sen Feb 2004

Nej, lär inte var värre än regn men jag tror att kylan kommer ställa till det för både material och personlig utrustning.. Spelar nog ingen större roll vad du gör åt krukan, imma på visiret kommer nog att vara en sak man inte kommer att kunna göra något åt! Själv körde jag med tvål på insidan av visiret för att det inte skulle imma och bilvax på utsidan för att regndropparna skulle rinna undan fortare.. Riktigt effektivt faktiskt! Vad det gäller gatloppet i Kristinehamn så tror jag, enligt rykten i alla fall att asfalten där skulle vara grymt fin.. thumbs up

Gatrace i karting
2 besök senaste veckan (1780 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande