Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Sylva R1OT- Kitcar för £2000
<<   1, 2, 3
3 besök senaste veckan (13033 totalt)
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5592



Magnus L skrev:
KristianAE86 skrev:
Magnus L skrev:


Vikte effektförhållandet kan man ju försämra på olika sätt.
Vikta upp bilen är kanske det vanligastre, även om en MC motor tydligen skall vara enklare att få lägre effekt än original gentyemot att få det i en bilmotor, men det är iofs upp till enskild besiktningsman att bedömma trovärdigheten i bromspapper och strypningar.


man får INTE strypa en motor som skall reggas i ett chassie.

motoreffekten måste vara orginal.



om du gör en VARAKTIG förendring av motorn, så kan besiktningsmannen godkänna en lägre effekt, förutsatt att det är en rimlig effektminskning, och en varaktig strypning.

om du exempelvis byter reggar en turbomotor som original har laddluftkylare utan, eller byter en 16Vtopp mot en 8Vtopp.
Min DOHC motor hadde 8kw för mycket effekt i förhållande till vikten.....bil provningen godtog INTE ett bromsintyg som visade att jag inte hadde mer än 80 kw som var det jag fick ha i förhållande till vikten.
Så det blev att lasta ner lite bly i bilen i stället

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Magnus L
Umeå
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1847



super7 skrev:
Magnus L skrev:
KristianAE86 skrev:
Magnus L skrev:


Vikte effektförhållandet kan man ju försämra på olika sätt.
Vikta upp bilen är kanske det vanligastre, även om en MC motor tydligen skall vara enklare att få lägre effekt än original gentyemot att få det i en bilmotor, men det är iofs upp till enskild besiktningsman att bedömma trovärdigheten i bromspapper och strypningar.


man får INTE strypa en motor som skall reggas i ett chassie.

motoreffekten måste vara orginal.



om du gör en VARAKTIG förendring av motorn, så kan besiktningsmannen godkänna en lägre effekt, förutsatt att det är en rimlig effektminskning, och en varaktig strypning.

om du exempelvis byter reggar en turbomotor som original har laddluftkylare utan, eller byter en 16Vtopp mot en 8Vtopp.
Min DOHC motor hadde 8kw för mycket effekt i förhållande till vikten.....bil provningen godtog INTE ett bromsintyg som visade att jag inte hadde mer än 80 kw som var det jag fick ha i förhållande till vikten.
Så det blev att lasta ner lite bly i bilen i stället



Det är upp till den enskilde besiktingsmannen att bedömma om förendringen är varaktig.


För MC-motorer finns det ett utarbetat system, som bilprovningen godtar.

_________________
//Magnus Lundstedt
Citropat och sevenfrälst.

--VVTS--
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5592



Magnus L skrev:
super7 skrev:
Magnus L skrev:
KristianAE86 skrev:
Magnus L skrev:


Vikte effektförhållandet kan man ju försämra på olika sätt.
Vikta upp bilen är kanske det vanligastre, även om en MC motor tydligen skall vara enklare att få lägre effekt än original gentyemot att få det i en bilmotor, men det är iofs upp till enskild besiktningsman att bedömma trovärdigheten i bromspapper och strypningar.


man får INTE strypa en motor som skall reggas i ett chassie.

motoreffekten måste vara orginal.



om du gör en VARAKTIG förendring av motorn, så kan besiktningsmannen godkänna en lägre effekt, förutsatt att det är en rimlig effektminskning, och en varaktig strypning.

om du exempelvis byter reggar en turbomotor som original har laddluftkylare utan, eller byter en 16Vtopp mot en 8Vtopp.
Min DOHC motor hadde 8kw för mycket effekt i förhållande till vikten.....bil provningen godtog INTE ett bromsintyg som visade att jag inte hadde mer än 80 kw som var det jag fick ha i förhållande till vikten.
Så det blev att lasta ner lite bly i bilen i stället



Det är upp till den enskilde besiktingsmannen att bedömma om förendringen är varaktig.


För MC-motorer finns det ett utarbetat system, som bilprovningen godtar.

Tyvärr inte när det gäller Bil motorer
Men däremot om man som du skrev byter från 16v till 8 v.Eller plockar bort turbon tex

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
triple
Detroit (Göteborg)
Här sen Okt 2004
Inlägg: 170



vanMould skrev:

Själv skulle jag vilja se en modell förberedd för V-TEC


Kanske en Ariel atom?
... den får rioten att verka slö

http://www.arielmotor.co.uk/

_________________
Martin Engström
Citera
Robin Tyrfors
Arboga
Här sen Maj 2005
Inlägg: 117



triple skrev:
vanMould skrev:

Själv skulle jag vilja se en modell förberedd för V-TEC


Kanske en Ariel atom?
... den får rioten att verka slö

http://www.arielmotor.co.uk/


Jojo, Atomen är jag väl bekant med. Grejen är väl den att en Riot kostar ungefär en tjugondel av vad en Atom kostar :P Dessutom så är faktiskt R1ot:en (med R1-motor dvs) faktiskt lättare än en Atom.

Men jag skulle helt klart ta den framför en Riot...
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716



Kan ingen ta och bygga en nu så man kan få köpa en begagnad? Den var riktigt porrig!

Tycker också att den är snyggare än Super7. Mera racing över den på något vis med hjul som är bakom karossen

_________________
Rachid Rachid
Citera
Robin Tyrfors
Arboga
Här sen Maj 2005
Inlägg: 117



Liten update bara:

Rioten finns sen ett tag tillbaka även föreberedd för Kawasakimotor. Dessutom så har hemsidan uppdaterats med detaljerad prislista och ett stort galleri. Ett besök kanske skulle sitta fint?

http://www.sylva.co.uk/
Citera
Bilder o videos
Sylva R1OT- Kitcar för £2000
<<   1, 2, 3
3 besök senaste veckan (13033 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande