Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mazda 400whp mx5, BMW M4 DCT girkasse | << 1, 2, 3, 4 >> 23854 besök totalt |
Tack 1275GT
noen mer oppdaterte bilder av bil og motorrom .. laget nytt og storre innsug, 70mm spjell . Byttet til 9x15 949racing 6ul felger med toyo r888 i 225/45/15. osv _________________ Harald Froislihagen *1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse. * 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++ |
||
effektmåling utfort på rototest utstyr Håper å få testet bilen på bane igjen neste tirsdag. _________________ Harald Froislihagen *1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse. * 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++ |
||
|
||
Riktigt fint jobb
Nice färg på den med. Nu är man ju ännu mer sugen på att åka ner till Tyskland och hämta en miata Jag satt på semestern och letade efter en miata så man kunde bygga en monstermiata men det bidde lite mycke utgifter så det blev inte mycke med det. När man ser din bil så vill man bara sälja subaru forestern och börja bygga miata istället. Men men man får dras med mitt lilla höghus ett tag till tjing fling på er/bobban _________________ https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58093 http://swesubaru.forum24.se/ /Petter Boberg |
||
Vill man inte fila på sin körning med originaleffekten så hade 50% extra (ca 200) tillfört en hel del (fortfarande möjligt att få in mönstrade däck av tillräcklig bredd). Det är synd att det inte är fler som ger Miatachassit vad det tål effektmässigt. Tyvärr är den enda svenska tävlingsklassen för turbokonverteringar Modsport (i Norge blir det väl GT). Med Slicks och Aero så blir det ju inte riktigt samma sak längre. Även om man inte tänker tävla så kan det vara skoj med jämförelser. Ett mycket smakfullt bygge (flera gånger om dessutom) Hur fungerar det med växellådan, det "påstås" att 300 rwhp äter upp tom den sexväxlade efter nåt år eller två på banan? |
||
jeg kjorte ca 300hk et par sesonger på den orginale 5 trinns kassa.
6trinns kassa, tja.. jeg håper den holder en stund, men har ingen garanti.. slutet av 3de giret opp bakken.. (to svarte spor ut hele tredjegir ut av alle svinger om man ville) bilde från kjorning med norsk sportsvognklubb i går.. 1.06 på rudskogen, med 130kg passasjer, og lite vel bred kjorstil.. inte effektivt, men kul som fan. var ikke så mye biler som hang på , jeg holdt meg innenfor et sekund fra min kompis sin 996 gt2 med lite ruf biter, chassisbiter og gateslicks.. veldig fornoyd, men det tar lang tid å lære seg å utnytte dette maksimalt.. _________________ Harald Froislihagen *1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse. * 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++ |
||
det er LENGE siden jeg har postet noe her, så tenkte å gi en liten update
motoren i bilen har gått med 400+whp i snart 10 år?! ingen store feil. Autronic SM4 i bilen har blitt konfigurert med tractioncontrol, boost by gear/tps, og jeg er snart ferdig med å bygge bilen om til å ha 7trinn bmw M4 DCT girkasse! Legger ved en liten video fra for jeg byttet girkasse med litt kjoring fra rudskogen. Jeg har laget egen holder for paddleshift bak rattet, modifisert girkassetunell og satt inn en DCT girkasse. _________________ Harald Froislihagen *1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse. * 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++ |
||
Ja, jeg har ikke råd til å kjope en bil som er raskere enn denne gamle mx5en, så da modifiserer jeg heller videre på den. Mobilholder er noe billig greier fra clas ohlson, og kamera er gopro hero session5. Jeg forsokte å kjore 2bar trykk med 3076 turbo på mazda girkasse, men det ender bare i knuste drev, så DCT swap foltes som en passe overkill losning. _________________ Harald Froislihagen *1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse. * 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++ |
||
Jävlar vad den går i videon.
Du verkar ha fantastiskt lite problem att få ner effekten i backen, i andra halvan av passet sticker rumpan några gånger lite men det verkar oftast vara en kombo med flera saker som fått den att dra iväg snarare än ren power oversteer? Eller har du helt enkelt en utmärkt känslig och bra gasfot _________________ Magnus Thomé |
||
jeg har brukt mye tid på chassis oppsetning, kjorer tractive(xida) coilovers med 900/500lb fjærer, OSgiken diffbroms(gjor mye for grepet), og styrer boost via TPS, så på vei ut av sving er den enkel å kontrollere.
Men jeg kan som oftest gi tilnærmet full gass ut av sving fra 3 gir. Når bilen sladder litt ut av sving er det ofte min egen input eller fordi det er goy Det hjelper også å ha kjort bilen i så mange år. i videoen var det forste pass på banen på et år. _________________ Harald Froislihagen *1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse. * 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++ |
||
takk
Spent på hvordan det blir med DCT girkasse. jeg begrenser ladetrykk på 1-4 gir i dag så girkasse skal overleve, og mister "mye" tid ved hver giring. Bor bli enklere å komme forbi flere nye superbiler da. _________________ Harald Froislihagen *1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse. * 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++ |
||
En update..
It works!! Forste test med uten girkasse i sport mode, og med kun grunntrykk fra turbo. En test med "sportmode" på , og 1.9 bar boost.. 2-5 gir drag. _________________ Harald Froislihagen *1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse. * 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++ |
||
Våra race- och banåkarbilar Mazda 400whp mx5, BMW M4 DCT girkasse | << 1, 2, 3, 4 >> 23854 besök totalt |