Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2030 besök totalt |
Billig och bra bläster och lack, ett litet tips
Ett litet tips för er som bor i krokarna. Jag lämnade, genom en vän som bor i Västerås, in två krängningshämmare och åtta triangel-länkarmar på blästring och lack (två olika färger dessutom) på Tunby Lackering (Edit: INTE Hälla). Inte pulverlack, utan tvåkomponent. Vad tror ni kalaset gick på? 650 pix totalt! ![]() ![]() Tycker jag var strålande för den som inte har utrustning själv. Jag försökte först hitta någon i Sthlm som skulle göra detta men inget företag ville både blästra och lacka. ![]() _________________ Fredrik Bolander --VVR-- ![]() ![]() |
||
Dåå kan ju jag fortsätta i samma spår..
Blästring o lackering (silvermetallic med klarlack) av 4 pugg orginal alufälgar 600:- Viking industrimålning Finspång... Blev lite "vinterbilsfinish" på lacken och lite väl gråaktig nyans men ändå... _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||
Jag tror det var lite "kompis", för min vän har lämnat grejor där i åratal. Men jag fick samtidigt för mig att det inte ligger långt ifrån standardpris, de verkar schysta helt enkelt. Försökte köpa lite färg på burk av dem men så mycket "kompis" var det tydligen inte, för det blev "tji". _________________ Fredrik Bolander --VVR-- ![]() ![]() |
||
Annars är ju kungarna av dylika jobb till bra pris Valla bläster på Värmbol i Katrineholm. De har även en pulverlack nästgårds.
Snacka med "Kortbyxan" bara (det var "Byxan" som startade etablissemanget, nu driver hans grabb det). Jag skulle betala 250 spänn för att få bakvagnsstagen pulverlackade & banjon två-komp lackad till Caterhamen jag hade innan. När jag kom dit hade jag ingen 50-lapp så jag tänkte att "det blir väl 300 bagis då" (billigt i allafall) men det ville de inte veta av. 200 fick det bli. _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2030 besök totalt |