Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
FIA GT
<<   1, 2
6184 besök totalt
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17342



Som jag förstått det så kvarstår Wheeler som konsult i TVR med ansvar för "styling and engineering".
Nikolai Smolenski heter killen som köpte företaget. Tyvärr verkar han planera att introducera bilarna i USA och vi har ju sett vad det innebär för exempelvis Lotus Elise vad gäller fetma.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Kan ha varit felaktiga uppgifter jag läste någonstans. Tanken var ju att han skulle vara kvar som rådgivare, men som sagt, jag hörde att det sket sig rätt snabbt (så som det brukar göra).

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741



Det är ganska tyst från TVR just nu och informationen på deras hemsida är urusel. Vad jag vet är Peter Wheeler fortfarande kvar som konsult i styrelsen dock.

Det är för övrigt mycket som ska klaras ut till nästa år, vilka modeller ska de producera, i vilka kvantiteter, till vilka marknader? Ska de vara med i racing-sammanhang t.ex FIA GT? Ska de fortsätta med sin en-märkesserie Tuscan Challenge? Inte många VD:ar för bilföretag som tävlar i sin egen racing-serie, det är hårt!

Som sagt, massor med frågetecken, men jag hoppas att det kommer klarna inom kort.

_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Citera
Elitracing (åskådarracing)
FIA GT
<<   1, 2
6184 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande