Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Thörner och McRae skadade efter krasch i Dakar 2005
2452 besök totalt
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004
Inlägg: 708


Trådstartare
Efter att paret lyckats vinna den femte etappen av Dakarrallyt 2005 såg allt mycket ljust ut men på den sjätte etappen händer detta:
Colin McRae / Tina Thörner var snabbast vid CP 2 men kraschar efter 410 kilometer och blir liggande på sidan. McRae tvingas bryta och har efter kraschen fått problem med att fokusera synen. Han är förd till sjukhus för vidare kontroll. Tina Thörner rapporteras ha ont i ryggen efter den våldsamma kraschen där bilen rullade flera varv. Robby Gordon har kraschat rejält strax före CP 2 och lappat ihop bilen men fått stanna igen med fjädringsproblem för att sent i kväll vara på väg mot mål bogserad av en servicelastbil. Vatanen har haft problem med växellådan och fick vänta i sju timmar på att servicebilen skulle nå fram..

Händelserik fortsättning följer av rallyt men nu utan svenskan Tina Thörner! Hoppas hon mår bra iaf!
Bild från kraschen:
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,585155,00.html

_________________
Nils Erixon
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4221

Hjälpmoderator

Tråkigt

men shit happens helt klart.
Framförallt i Dakar

Pappas farbror behövde 4 försök på sig innan han kom imål första gången.

_________________
Daniel Steiner
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Tyvärr är jag inte förvånad vad gäller McRae...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4221

Hjälpmoderator

Sörpan skrev:
Tyvärr är jag inte förvånad vad gäller McRae...


Hähä.
Nä kanske inte men man vinner ju inte genom att köra sakta och han har ingen direkt ökenerfarenhet heller.

_________________
Daniel Steiner
Citera
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004
Inlägg: 708


Trådstartare
Hursomhelst gillar jag starkt McRae's attack ute i skogarna och nu i Dakar! Det är inte alltid vägvinnande eller på säkerhet men fasiken vad den mannen satsar alltså! Riktigt kul att titta på! Allt eller inget!

_________________
Nils Erixon
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



Jag var i Agadir när Dakar-nissarna åkte igenom. Men eftersom ingen talat om det innan (och jag själv missat att kolla upp det ), så fick jag nöja mej med TV sammandraget på kvällen som alla andra.

om det är någon här som funderar på byte till dieselbil kan jag förresten rekommendera en semestertripp till Marocko. Efter det tappar man allt intresse för fenomenet...

_________________
Johan Rådlund
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741



Jag gillar Aftonblads-svenskan: "...delvis totalförstörd..."

_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Citera
Elitracing (åskådarracing)
Thörner och McRae skadade efter krasch i Dakar 2005
2452 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande