Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Suzuki Swift GTI TURBO RWD -88 | << 1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24, 25 >> 7 besök senaste veckan (175585 totalt) |
Ser nästan ut som att den är på väg att lyfta innerhjulet bak, den kanske inte har förstått att den inte längre är framhjulsdriven? _________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
||||
Javisst... Utan att få ett finger i ögat här nu av alla så kan jag väl lägga fram att jag har precis tvärt om.. Stenhård (E30 främre) krängare bak, och än så länge ingen alls fram. _________________ Urban Granberg - Åker Swift GTT, den enda i världen. |
||||
haha de ser ju nästan ut som en sån där radiobil som brukar vara på tivolin i jämförelse med amazonen som inte heller den är någon stor bil! _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Jag ska iofs inte säga något, eller komma med några pekpinnar. Kämpar med att begripa hur allt hänger ihop så jag kan få något fason på mitt rollande elände till bil.
|
||||
Det var faktiskt lite kul att just den bilen hamnade bakom, på samma bild. Vi delar garage, och jag vill faktiskt påstå att det är en av dom bilarna som jag faktiskt stoppar upp rätt högt på gilla-listan när det gäller prestanda. Lätt bil, med lite effekt, tar sig förbi många _________________ Urban Granberg - Åker Swift GTT, den enda i världen. |
||||
Den amazonen blev jag imponerad av även förra gången det var 5100-körning på mantorp. Två bilder till från samma varv. _________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
||||
Riktigt trevligt att se den på bana, och att den blev så ball.
Konstigt nog blev jag inte så förvånad över färgsättning, misstänkte något spännande, men hade aldrig trott detta. Imponerande att du själv inte är less på färgen, om du jobbar med de lite större fordonen i samma kulör till vardags! Hoppas det inte tagit någon större skada i maskin, så du får vara glad ett bra tag till _________________ / Mikael Hörnlund AW11 - XE10 |
||||
Bilen ställdes in på Linköpings Motorsport igår kväll, och det visade sig idag att oljan är jättefin, inga problem med lager.. Men, däremot sitter svänghjulet löst. Varför eller hur, vet ej. Lådan bort imorrn för att kolla vidare.
_________________ Urban Granberg - Åker Swift GTT, den enda i världen. |
||||
Inlägg 425 i tråden nedan beskriver hur man moddar ARP bultar 209-2801 gjorda för svänghjulet på 16V VAUXHALL C20XE,C20LET så de passar G13B motorn.
http://www.16vminiclub.com/forums/showthread.php?p=170313 Kanske kan va nåt. Du har väl rätt bra vridmoment i din spis? (Kolla också i början av tråden. Killen gjuter sitt eget insug i aluminium. Underbart!) _________________ Peter Boström |
||||
Idag åkte grejorna isär, och bultarna till svänghjulet satt då alltså helt lösa. Tyvärr visade det sig att både svänghjul och vev hade tagit skada.
Grundorsaken till att bultarna släppt, ligger i att svänghjulet nog är lite för mjukt. På något sätt hade även material från veven vandrat över till svänghjulet och vise versa. Dessa är nu iväglämnat för plansvarvning. Vi kommer även ordna till så att svänghjulet stiftas på två ställen, samt tillverka en stor bricka i hårt material som täcker hela bultcirkeln. _________________ Urban Granberg - Åker Swift GTT, den enda i världen. |
||||
Verkligen en trist historia. Måste säga att jag är svårt imponerad över din energi, allt rivet, analyserat och iväg skickat för åtgärd redan. Alltid inspirerande att läsa om folk som inte låter sig nedslås av motgångar. Bara kötta på Tror du det blir någon Sviestad körning för din del den 28:e? Hade varit skoj att se den in action. |
||||
Chansen att jag får tag i nya bult till svänghjulet idag är tyvärr väldigt liten, men allt bör nog vara ihop rätt tidigt nästa vecka. Planen är att infinna sig för ytterligare körning på sviestad ja.. _________________ Urban Granberg - Åker Swift GTT, den enda i världen. |
||||
28.e är ju om 8 dagar |
||||
orginal så sitter inte ens någon bricka innanför bultarna, utan rätt moment och gänglåsning. Min förra motor höll ihop utan problem på det sättet i många år, men som sagt detta svänghjul verkar vara lite för mjukt. Så med en hård ring runt bultcirkeln, och starkaste gänglåsningen denna gång så måste förutsättningarna vara bra för att det ska funka. _________________ Urban Granberg - Åker Swift GTT, den enda i världen. |
||||
Våra race- och banåkarbilar Suzuki Swift GTI TURBO RWD -88 | << 1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24, 25 >> 7 besök senaste veckan (175585 totalt) |