Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Suzuki Swift GTI TURBO RWD -88
<<   1, 2, 3 ... , 23, 24, 25   >>
7 besök senaste veckan (175585 totalt)
Urban Granberg
Linköping
Här sen Jan 2005
Inlägg: 359


Trådstartare
Då var SFRo klart. Inte tråkigt alls.

_________________
Urban Granberg - Åker Swift GTT, den enda i världen.
Citera
ZVR
Torshälla
Här sen Nov 2004
Inlägg: 655



Grattis!

_________________
Oscar Zettervall
Citera
p. johansson
vårgårda
Här sen Jan 2005
Inlägg: 526



har du några ritningar med mått på din integrerade bmw bakvagn,
har du någon cadritning eller dyligt på infästnings plattorna för länkarmarna.
o grattis till en stört skön bil, har drägglat ofta på datorn när jag tittat och läst om dina framsteg.
din bil ligger till viss del som grunden för mitt egna långsamma bygge.

_________________
peter johansson
Citera
Urban Granberg
Linköping
Här sen Jan 2005
Inlägg: 359


Trådstartare
p. johansson skrev:
har du några ritningar med mått på din integrerade bmw bakvagn,
har du någon cadritning eller dyligt på infästnings plattorna för länkarmarna.
o grattis till en stört skön bil, har drägglat ofta på datorn när jag tittat och läst om dina framsteg.
din bil ligger till viss del som grunden för mitt egna långsamma bygge.


Jag har inga ritningar sparade, tyvärr. Själv gjorde jag bara skisser för alla detaljer, och en kompis gjorde sen resten för att få bitarna färdigskurna.

_________________
Urban Granberg - Åker Swift GTT, den enda i världen.
Citera
Urban Granberg
Linköping
Här sen Jan 2005
Inlägg: 359


Trådstartare
Då har man gjort ett tappert försök att besiktiga bilen, det gick sådär.

Förutom ett par punkter som löses på 10 minuter så fick jag en anmärkning på att bilen inte strävar mot att räta upp sig efter att man har svängt och släppt ratten.

Caster tänker vi nog alla, och japp, det har jag.. Framvagnen kommer från BMW E30, men jag minns helt ärligt inte vad det blev för vinkel till slut den dagen allt byggdes på plats.

Men jag har en tanke gällande inpressningen på hjulen. I första skedet så körde jag med ett par fälgar som helt klart hade inpressning (oklart vad), och nu köpte jag nya hjul med ET0. Jag valde just det för att passa in dom nya hjulen på samma plats som dom gamla som då var lite bredare, samt att det kunde vara trevligt att skifta mellan fram och bak för att kunna utnyttja slitaget lite mer.

Jag kan nog ta mig till minnes att jag upplevde en liten skillnad på ovan beskrivet problem när jag tog den första provturen med dom nya hjulen. Inget jag dock tänkte mer på, kanske mest för att jag egentligen inte kört många kilometer därefter..

Så, om det nu finns några som fortfarande läser här och förhoppningsvis kan ha åsikter om mitt resonemang, så dela gärna med er. Visar det sig sedan att det finns lite logik i det så skulle jag bli överdrivet nöjd om någon sitter på ett par Compomotive Mo 4x100 i 15". Bredd 6-8" Jag vill då gärna låna dom bara för att kunna genomföra besiktningen, och beställer sedan nya.

_________________
Urban Granberg - Åker Swift GTT, den enda i världen.
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5560



Prova med annan ET på fälgarna, vet av en se7en byggare som fick samma påpekande.
Han löste det genom att låna fälgar med annan ET och besiktade med dom

//Nisse

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Urban Granberg
Linköping
Här sen Jan 2005
Inlägg: 359


Trådstartare
Tomten kom tidigt i år. Idag rullade jag genom bilprovningen, klart å betalt!

Det ska bli rätt skönt att kunna vänta in sommaren i lugn och ro, för att kunna köra för egen maskin till banorna medan man hälsar glatt på alla poliser man möter

_________________
Urban Granberg - Åker Swift GTT, den enda i världen.
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5560



thumbs up

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12841



Urban Granberg skrev:
Tomten kom tidigt i år. Idag rullade jag genom bilprovningen, klart å betalt!

Det ska bli rätt skönt att kunna vänta in sommaren i lugn och ro, för att kunna köra för egen maskin till banorna medan man hälsar glatt på alla poliser man möter


Grattis! Måste verkligen vara en obeskrivbar känsla! thumbs up
Citera
Urban Granberg
Linköping
Här sen Jan 2005
Inlägg: 359


Trådstartare
Idag rök oskulden på riktigt, lite lördagspizza har ju ingen mått dåligt av.


_________________
Urban Granberg - Åker Swift GTT, den enda i världen.
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



kul att se att den lever & brukas nu

hade själv en Gti nyare karossen & ångrar till idag att jag skrotade den

Lite fler bilder vore trevligt

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
Urban Granberg
Linköping
Här sen Jan 2005
Inlägg: 359


Trådstartare
1.38,5 på Mantorp med gatdäck är det senaste.

Utan register över huvud taget så påbörjas bygget av en ny maskin.

_________________
Urban Granberg - Åker Swift GTT, den enda i världen.
Citera
E34 RRT
finland
Här sen Feb 2011
Inlägg: 45



vad kommer det bli för förbättringar?

_________________
Niklas Ekholm

Micra k10 turbo 122whp 174wnm @1,2bar
Citera
Urban Granberg
Linköping
Här sen Jan 2005
Inlägg: 359


Trådstartare
Att ge sig på att trimma mer i en i princip helt ojusterad bil är givetvis inte riktigt rätt väg att börja. Men, nu tycker jag att det är kul, så har vi rett ut det.

Ny motor kommer att bli något större, den kommer att trimmas och byggas på ett bättre sätt för att inte bara ge effekt innan turbon orkar att ta i. Jag var idag ner till Erland Kox och lämnade ett par toppar till att börja med, vidare så får vi se vad som kommer att bli lämpligt att stoppa i maskineriet.

_________________
Urban Granberg - Åker Swift GTT, den enda i världen.
Citera
baumgardt
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 202



mycket trevlig bil detta!

1000 hästar nästa?
skämt osido, lycka till med nya motorn!

_________________


BMW e30 v8
Citera
Urban Granberg
Linköping
Här sen Jan 2005
Inlägg: 359


Trådstartare
baumgardt skrev:
mycket trevlig bil detta!

1000 hästar nästa?
skämt osido, lycka till med nya motorn!


Min önskan är runt 400 hk, och att turbon kommer igång vid 3000 istället för 4000.

_________________
Urban Granberg - Åker Swift GTT, den enda i världen.
Citera
Tegheim
Skogen, Nässjö, Jönköping, Schweden
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1821



Hur går det här? ;-)

_________________
Tony Tegheim - Mooseville Performance
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282
www.mooseville-performance.com
Citera
Urban Granberg
Linköping
Här sen Jan 2005
Inlägg: 359


Trådstartare
Tegheim skrev:
Hur går det här? ;-)


Du är så fantastiskt rolig Tony.
Men eftersom frågan är ställd i textform, så krävs väl ett svar i detsamma.

För ett och ett halvt år sen skulle jag visst bygga ny motor. Det beslutade jag förra året att vänta med, då jag till slut testade lite rejäla däck. 6 växlingar sparade jag in på hemmabanan Mantorp, och efter ett besök hos AG:s så visade det sig att det finns en hel del att trimma in på motorn. Det blir ett återbesök där senare.

Dock har jag problem med oljan vid inbromsning, och att stå på hejdarn rejält in i mjölbykurvan är bara att glömma. Så för att lösa det problemet håller jag på att montera torrsump. Det kan dock inte påstås att jag jobbar ihjäl mig med detta. Det är lustigt att man ska ha så bråttom på banan, men att meka bil i slow motion.

_________________
Urban Granberg - Åker Swift GTT, den enda i världen.
Citera
ZVR
Torshälla
Här sen Nov 2004
Inlägg: 655



Nå har torrsumpen kommit på plats och bilen injusterats? Eller har du börjat bygga på den där nya motorn?

_________________
Oscar Zettervall
Citera
Urban Granberg
Linköping
Här sen Jan 2005
Inlägg: 359


Trådstartare
ZVR skrev:
Nå har torrsumpen kommit på plats och bilen injusterats? Eller har du börjat bygga på den där nya motorn?


Det ligger till såhär. Inga ursäkter, endast en mängd händelser som påverkat dagens tillstånd.

Jag började att montera ner det nödvändiga tidigt förra året, och kom igång hyggligt med att börja rita tråget. Sen tröttnade jag, rätt så länge faktiskt. Det var egentligen inte förrän efter årsskiftet som jag kände att jag nog skulle börja kika på grejorna igen.

Av en händelse så diskuterades drivningen av pumpen ihop med andra, och det konstaterades att jag hade helt fel utväxling med mina drev. Jag tog kontakt med tillverkaren för att försöka få hjälp, men när det skulle bollas motfrågor i över en månad så lackade jag ur.

Jag spenderade istället min födelsedag detta år med att återställa bilen, så att det i alla fall går att köra med den. Där står vi nu. Någon ny motor blir det nog inte överhuvudtaget.

Ytterligare en temposänkare i ärendet är att jag i slutet av januari faktiskt gick och köpte mig en DeLorean. 90% klar sedan fullständig renovering, och utan att ljuga så vet jag vilken av bilarna jag helst lägger energi på nu. Det ska bli av att åka rostfritt i år!

_________________
Urban Granberg - Åker Swift GTT, den enda i världen.
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12841



Coolt med diskbänksstyle! thumbs up

Vad har du för utväxling till din pump eftersom den klassas som "fel"?
Jag anar också att jag har lite fel utväxling till min och tillverkaren bemödar sig inte ens att svara, lovar bara att återkomma när man till och med ringer dem på telefon
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Suzuki Swift GTI TURBO RWD -88
<<   1, 2, 3 ... , 23, 24, 25   >>
7 besök senaste veckan (175585 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande