Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Få som vill köra Radical? | 1 besök senaste veckan (1829 totalt) |
_________________ Magnus Thomé |
||||
Jo det förstår jag. Prata med er arbetsgivare om att gå en nyttig kurs i bilkörning? Kanske går att kvitta mot lite innestående övertidstimmar eller semesterdagar? _________________ Magnus Thomé |
||||
Undrar om jag inte satte något liknande detta under personliga mål Frågan är ju alltid fri, får be att återkomma i veckan isf _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
Ack, detta husköp jag lovat mig själv...
Annars är man ju som tävlande i racing rätt imun mot kostnader vid det här laget (inte för att jag har obegränsade medel, långt därifrån, jag konstaterar bara om det finns något sätt jag kan lösa pengabristen på den månaden) så jag kan inte påstå att jag reagerade nått vidare över pengarna. Verkade vara rätt mycket "bang for your buck". _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
På Sviestad var självrisken 25 tusen. Och Carl Rydquist sa att man måste köra sönder väldigt mycket innan det blir dyrare än 25 tusen.... _________________ Magnus Thomé |
||||
Det är ändå ganska mkt pengar. Vad händer t ex om motorn skär fast du inte gjort ngt fel? Hur bevisar man det? |
||||
Jag får väl lägga mig i lite här också.. Vad vi inte vill ha, och som vi har någon lust eller möjlighet att betala för, är okontrollerade förare som bränner av banan och kvaddar kaross (splitter vanligt, bilen är låg) eller hjulupphängning och en fälg + karossdel mot ett räcke (vill man krascha hårdare på Anderstorp så får man verkligen arbeta för det kan jag meddela, eller totalt sakna omdöme). Kan ju upplysa om att det är test av "lånad" riktig racerbil som gäller, inte race som innebär helt andra risker , eller radiobilarna på ett nöjesfält där dårar kan leka av sig . "This is the real deal" och kräver alltså ansvarskänsla och omdöme. Ju fortare det går, desto mer omdöme och självkännedom krävs av föraren. Med dessa enkla ord välkomna jag alla, utom de som lämnar hjärnan i hjälmpåsen, att anmäla sig till testkörning av Radical! Ang. mekaniska fel så kan man snabbt se vad som hänt. Felväxling (låg växel istället för hög) ger mycket intressanta drev i lådan, sträckning av kedja etc, jag kan inte alla delar där, men det syns även spår från övervarvning av motor pga motorbromsen. En motor som nyper/skär har får helt andra skador (saknar bla symptomen på övervarvning vid motorbroms). Mig veterligen har detta inte hänt på någon Radical med Hayabusa som haft olja påfyllt ordentligt. Läcker oljan ut så ser man oljespår i banan innan eventuella sladdspår från bakhjulen (om den nyper och inte bara dör). Övervarvning vid acc är begränsat pga varvstoppet. Jag tog f ö reda på allt sånt här i samband med kontraktsskrivningen för min egen kommande race-säsong... |
||||
Jag hämtade ut bilen från verkstaden nu i fredags efter att de "fixat mitt alternativa spårval" från sist jag var på Kinnekulle. Slutnota: 36000kr Tur att man har Länsförsäkringar som tar hand skador på motorbana.... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Jag hade gärna också kört, men jag tror inte jag har där att göra pga min bristande erfarenhet. Sen har jag inte pengarna heller... nej ska nog växa till mig lite å hinna med en massa banträffar i sommar innan jag ger mig ut i de stora pojkarnas (och flickornas) lekhage.
_________________ Pontus Fyhr |
||||
Jag ligger i förhandlingar med min arbetsgivare... (och kanske min blivande...)
Det har dock dragit ut lite på tiden Finns det deadline för anmälningar eller är det först till kvarn till de nio platserna? En fråga, kan inte teamet teckna försäkring mot skador på bilarna? om någon mot förmodan ovarsam deltagare finns med i skaran går det ju alltid att stänga av honom (henne). Nästa fråga - ingår lån av personlig utrustning i avgiften? Eller måste man ha integralhjälm (saknar jag) och overall/skor/handskar själv? ///Martin _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
Det någon nämde ang betala om motorn skär.. Om motorn skär eller om växellådan lämnar in,, det syns om det är förarmiss eller mekanikermiss vid haveri,, oftast..
När jag skruvade åt Radical (Nordic) och hade sådana testdagar så gick det sönder,, ibland lite och.... Ja.. En gång rasade lådan på en Radical,, då blev det liv i lådan,, trots att allt stod i papperen.. Det som hände då,, fullt på 4:an och ska skicka i 5:an och det blir hjärnsläpp och drar spaken åt fel håll... UPPS..!! En annan blåste rak fram ut på långa rakan.. Upps igen.. Det är ju rätt solklara fall,, det är klart det kan ske lindrigare saker som blir svåra att bestämma vems fel det var,, men då är det oftast inga större slantar det handlar om....!! Lycka till ni som ska köra.. Det är en livs upplevelse.. Den dagen kommer sitta kvar länge...!! Mvh Robban.. Ex Radical mek & test förare... _________________ -Nyckeln till framgång är att vara oavbrutet optimistisk även i Motgång..!! -Men vad är då vitsen med att lyckas om det ska känns lika bra att Misslyckas..?? |
||||
Allmänt banåkaforum Få som vill köra Radical? | 1 besök senaste veckan (1829 totalt) |