| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Forcefeedback rattar... Och mjukvara för rattar...
|
1656 besök totalt |
|
ok nu ligger min (ok brossans men jag har konfiskerat den ) logitech ferrari FF i molekyler här och det är fan inget synlig fel på den... (skumt nog är det glappt som fan i kuggen men dom är inte slitna..)
(den dubbel växlar när jag växlar upp (drar spaken emot mig, och glappar ibland.. ) funtar på att tjacka en ny ratt, och inom rimliga pengar är ju momo ratten, pga körkort och bil snart så får det inte kosta över 2000:- nu är tanken att slakta gammla logitech wingman formula force gp ratten och sno pottarna ifrån den... och på så sett få en 6 växlad spak... yep nu e det budget racing...
samt försöka sig på att göra ett 3pedalställ av pedalstället.. men det verkar dock lite krångligare... nu till mjukvaru grejen.. Om jag snor pottarna och styrkortet ifrån wingman ratten, hur i h-vete får jag windows att fatta att det bara ska vara 6st knappar och inget annat...? _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||||||
|
oj oj oj...det där är överkurs för mig(fattar inget) så jag frånsäger mig allt ansvar
|
||||||||
|
act labs..
om man skulle få tag på en actlabs suite.. (växelspak,pedalställ och ratt) hur kopplas dom in? varje del har sin egen usb kabel eller? tänkte mest på om man köpte bara pedaler och växelspak.. ch en momo ratt.. för rs ratten ser inte spec kul ut eller skön heller för den delen...? _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||||||
|
Kan du inte bara köpa en svart MOMo. Den håller i flera år...pottarna kan ge sig men det finns kanonhjälp att få. Antingen köper du extra pottar eller så använder du DXTweak2. Det gjorde jag när mina pedaler bara gick till 80% av max. Då omdefinierade jag pedalerna så att läget vid 80% så att det blir 100%. Funkar klockrent....
Så det är det som är rimligast med tanke på att du ska ta körkort snart... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||
|
jo svarta momo:n känns just nu som det är det troligaste sen slakta gammel wingman:en för att göra en växelspak av... (om det i huvudtaget går...)
får väl shoppa lite på elfa till växelspaken såklart.. men hur e momo pedalerna? framför allt hur är momo rattens ff? edit : på thursmaster ratten så slår bara ff:en som om det vore ngn rumble pad
_________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||||||
Momo rattens FF är helt ok men pedalerna gillar jag inget vidare. Bromsen är alldeles för mjuk och okänslig. Kan ju bero på att jag är van vid min boll-pedal ...
Jo momon är ok bara du kan fixa kalibreringen, som Niklas sa så finns det ju mycket hjälp att få. |
||||||||
|
så det är pedalerna som är den svaga länken.. vilken tur att jag har ett gammalt pedalställ (thurstmaster model gammalt! dock tung som fan och utag för 3 pedaler..)
problemet är att det är en gameport kontakt (och en gameport hona som ska kopplas till ratten den kan man ju skippa..) nu till problemet går det i huvudtaget att använda gameport enheter i xp? _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||||||
) iaf under XP.
|
||||||||
http://www.netonnet.se/index.asp?iid
6knappar ser jag frampå , ser seq växelspaken och inte ett ord om ngra paddlar.. _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||||||
|
http://www.logitech.com/index.cfm/pr
_________________ /Anders Kronberg |
||||||||
om du kollar ovanför de röda knapparna och ovanför centrum navet ser du ena paddlen, och kollar du ovanför tumgreppet till höger ser du andra paddlen på bilden på netonnet! |
||||||||
![]() |
Racingsimulatorer
|
1656 besök totalt |