Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
980 besök totalt |
Sturup - utbyggnad?
Enligt ryktet görs det gällande att STCC eller DTC skall köra på Sturup nästa år, om det är sant låter jag vara osagt. Personligen tror jag att STCCs öppna datum är till för ett ev. Gotland Ring. Men när det gäller danskarna i DTC så är det mer troligt. Nu lär det ju krävas en rejäl utbyggnad och bortbyggnad av de trånga sektionenrna på Sturup. En sådan utbyggnad har ju också planerats. DVS en lång banslinga på ca 1,5 km med höghastighetspartier på det som idag är parkeringsyta på andra sidan vägen. Förra årets utbyggnad gav ju ett trevligt banparti och förlängde banan från 1000m till 1400m Är det någon som hört något, eller sett att de börjat bygga/mäta ute på Sturup? _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||
Undrar också??
Tror dock att man behöver ganska mycket mer depå yta för att kunna ha Dtc där.. Speciellt om man bygger över banan på andra sidan vägen. Hade varit väldigt kul i fall att det blev av.. Det är ju nog den bana i sverige som har minst problem med bullernivåer mm. (Ligger bredvid flyplasten) Hoppas!! ![]() ![]() |
||
Mark finns det tydligen så det räcker för att bygga mer depåyta. Det är nog värre med publikparkering (fast man kanske kan använda sig av flygplatsens parkeringar) _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||
Jag är också på för 300pix.
Jag har för mig jag har sett planritningar för ett par år sedan för utbyggnaden av banan. Dock vet jag inte om det var i tidningsformat eller på nätet.. ![]() ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Jag tycker de ska köra STCC med nuvarande sträckning.
![]() Undra om någon hade lyckats ta sig i mål med hel bil då... Det skulle kunna bli en väldigt bra anläggning. Det är tur att det finns danskar som kan hjälpa till med utbyggnaden av svenska banor. För det är väl ett danskt bolag som äger den? _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
980 besök totalt |