Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-01-13/14 - Autosport International Birmingham
<<   1, 2, 3   >>
11946 besök totalt
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Lite fler bilder, mer teknikorienterade den här gången:



När mycket inte är nog satsar man på mer... som TVÅ turboladdade Hayabusamotorer



Som sen kopplas samman mot en fyrhjulsdrift tillsammans med:





och allt detta i en Ultima. Slutsiffrorna skulle visst bli 900hk/900kg.



Har man en jätteball fräs kan man ju fräsa sig en jätteball modell.



Eller varför inte en "billet" motor? Helt klart en av de snyggare grejorna ibland mycket snyggt på engineering-avdelningen.



Apropå lila... Sen vet jag inte om jag har fel vinkel på bilden, men är det inte väldigt lite triangulering i ramen?



En fälg jag skulle kunna leva med.



Nästan så den uppväger tyngden av ett sånt här jätteok. handen tillhör förresten allas vår fotomodell Anton.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
oken ser små ut trots min hand i jämförelse. Dom var sjukt stora!

om man har pengar i överflöd och fälgar som rymmer grejerna så finns det totalt vansinnigt stora bromsar att köpa har jag förstått.


Helena och Anders, fram med bilderna nu!!!

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Helena
Stockholm/Sjöstaden
Här sen Dec 2003
Inlägg: 535



Anton Lillsund skrev:

Helena och Anders, fram med bilderna nu!!!


Jag har inte bilderna på denna datorn...
och minneskortet till kameran har jag inte heller här... men det kommer!

_________________
Helena Lindin


Citera
Helena
Stockholm/Sjöstaden
Här sen Dec 2003
Inlägg: 535



Jag väntar för övrigt på en bild jag kan ha som avatar

denna får duga så länge.

_________________
Helena Lindin


Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Helena skrev:
Jag väntar för övrigt på en bild jag kan ha som avatar



Jag också

_________________
/Anton Lillsund
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Jaha, såg att fler bilder önskades. Så jag gör väl en insats igen:



En racetruck, byggd efter nåt slags enhetsreglemente och mest körd på ovalbana.



Affärsmässigt... Jag skulle vilja ha en sån här stol, med mycket stöd för bröstkorgen, men med fria axlar.



VLN-körd Evo 8. En förarna hette visst H Sauma.



Annan bil i samma kategori. Är det denna en viss dvd är inspelad ifrån?



Nya Vipern i lite racestuk. Lovar gott, även om denna bara var dekaltrimmad (får man säga så om en så stark bil?).



Med anledning av de amerikanska racebilarna i en annan tråd: En Dodge Dart, inte direkt det givna valet för en racebil.



Fast en Alfa GTA är det nog. Bertonen är numera den enda Alfa jag faktiskt kunde tänka mig att köpa



Nick Mason är en man med god smak. Här är hans Ferrari 512. 250F och Daytonan i bakgrunden är också han, kommer bild på dem framöver.



Kan ni se kommentaren i ett Euro n-cap test på säkerhet för fotgängare på den här bilen?



Antagligen något i stil med: Som att påkörd at en osthyvel.



Rowan Atkinssons Jaguar Mk X. Började sitt liv som privatbil för William Lyons (Jaggas grundare), kidnappades sen av tävlingsavdelningen, fick alukaross och D-typemotor och blev räserbil. Nu pedantrenoverad, utrustad med den smidigast dragna bågen jag sett och hårt körd vid särskilt väl valda tillfällen.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Underbart P.P!

Du är ett föredöme för de andra som fotade!

_________________
/Anton Lillsund
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



P.P. skrev:
Lite fler bilder, mer teknikorienterade den här gången:



Eller varför inte en "billet" motor? Helt klart en av de snyggare grejorna ibland mycket snyggt på engineering-avdelningen.


Men va fa...
Den har väldigt många likheter med en gammal Alfa fyra.



Toppen har jag ingen bild på i rätt vinkel men den har precis likadana portar och tom de rektangulära fördjupningarna i sidan på toppen finns med...


Sen att den har remmar ist för kedja osv är ju en annan sak.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

och jag som tyckte det var en firma som gjorde allting rätt Nåja de hade fler leksaker att visa upp. Som t.ex:





Ennradiostyrd Merca CLK-GTR, modell stpr, där man fräst fram hela chassit och mycket av hjulupphängningarna i aluminium. Tyvärr slocknade batteriet när jag skullefota hela bilen



Här är en vanlig GT3, skulle tro det är en Cup. Kändes som vardagsmat på den här mässan i alla fall.



Holdens värsting-Monaro. Bisting blev lite till sig när vi åkte om en hel biltransport med sådana på vägen upp, och vi andra började förklara vad det var för något. Nästa bil för Raket-service kanske?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



P.P. skrev:
https://rejsa.nu/im/_racing/17-new_2005-01-20-dscn0608.jpg

VLN-körd Evo 8. En förarna hette visst H Sauma.


Den EVo 8:an går i samma klass som vi, SP6.

P.P. skrev:
https://rejsa.nu/im/_racing/17-new_2005-01-20-dscn0613.jpg

Annan bil i samma kategori. Är det denna en viss dvd är inspelad ifrån?


Nja, någon DVD tror jag inte finns utgiven från den bilen. Du tänker nog på GT2:an från Jürgen Alzen Motorsport. Det finns dock ett filmat varv från den där GT3:an (Raeder/Recaro) med Frank Stippler bakom ratten. Tror att den postats här på rejsa tidigare.

_________________
Anders Dauner
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Jo, det varvet har jag sett. Men jag tror inte det var samma. Det stod en filmtitel nere i ett hörn av tv:n de visade dem på. Facination der nurburgring vol 3 eller nåt (mer STOR reservation för huvud).

och Dude, var är brudarna?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Eftersom jag nu hamnat på förstasidan får jag väl blåsa på med ett par bilder till:











Grupp C-bilar ser man ju inte för ofta på våra breddgrader (har sett Lasse Jönssons 956 en gång), men här stod det en drös. Skaplig besättning i den sista. Bilen skulle säljas på auktion dagen efter. Lär inte varit billig.





Ett par racing-TVR.



Anton, du sökte ju Seven-alternativ. Missade du den här?



Apropå Seven, här är en. Austin Seven alltså. Det tävlas fortfarande friskt med sådana här, och det är nog inte mycket prylar du inte kan köpa nytt till dem.

Till sist, lite modeller av HÖG kvalitet. Vilket avspeglade sig på priset...










_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens






Mina bilder från Auto Salon Singen
Måste ju vara samma bil? Minus att förarnamnet är annorlunda, annan årgång?
Mina bilder är från våren 2004, så om någon ville köpa den har de ju haft möjligheten ett tag





_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Namn, och även striping är ju lätt att ändra, men jag tycker att vingen ser rätt anorlunda ut.
och tittar man på http://962.com/registry/956_962/index.htm så ser man att Rothmanslacken satt på några bilar under årens lopp.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
maxx
Eskilstuna
Här sen Apr 2004
Inlägg: 3261



Erik B skrev:
https://rejsa.nu/im/_racing/17-new_2005-01-24-dscn0657.jpg
https://rejsa.nu/im/_racing/17-new_2005-01-24-dscn0658.jpg


Mina bilder från Auto Salon Singen
Måste ju vara samma bil? Minus att förarnamnet är annorlunda, annan årgång?
Mina bilder är från våren 2004, så om någon ville köpa den har de ju haft möjligheten ett tag


http://www.rs6.com/gallery/data/526/2Day5-_071-med.jpg
http://www.rs6.com/gallery/data/526/2Day5-_072-med.jpg

Det är två olika bilar. Den hos Auto Salon Singen är fortfarande med på deras hemsida. Om någon är intresserad så vill de ha 950.000 euro för den.

Sen vilken bil som var med på mässan, dvs vilken historia den har, är lättast att avgöra om man har serienumret på bilen. De är ju ganska lika varandra 956:orna.

Auto Salon Singen hade en hel del info om sin bil på webbsidan men de verkar ha tagit bort den nu.



edit: euro-tecken verkar inte fungera på sidan.

_________________
Michael Sjösgärd
Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt.
Citera
Andreas Zolnir
Huddinge
Här sen Okt 2003
Inlägg: 283



956:an på mässan i birmingham såldes för 8500 pund
läs texten så förstår man varför, men nästan ändå värt pengarna.

Jag har aldrig sett en snyggare möbel

Citat: 1982 Porsche 956 Group C Show Car, genuine Le Mans bodywork

This example is described by the vendor as a Rothmans Porsche 956 Show Car in full Le Mans livery. Whilst no mechanical parts are fitted, the bodywork is reported by the vendor to be that taken from an original 1982 Le Mans entry.
Estimate: £9,000 - 11,000 Result: £8500

Edit: Lägger in en länk till övriga resultat från auktionen.

http://www.cheffins.co.uk/version2/vintage/carsmotorcycles/catalogues/ . . . .

_________________
Andreas Zolnir
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Den texten avgjorde det: VulgOJaggan är

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Andreas Zolnir
Huddinge
Här sen Okt 2003
Inlägg: 283



P.P. skrev:
Den texten avgjorde det: VulgOJaggan är


Han som byggde Jaggan när det begavsej verkar ha byggt endel undliga kärror,
eller vad sägs om följande: (citerat ur jaguar texten) Tony Hazlewood (whose previous creation had been a 450bhp oldsmobile V8-powered DAF 55)

Skulle va kul om man kunde hitta en bild på det projektet

_________________
Andreas Zolnir
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7287



Andreas Zolnir skrev:
.....................

Skulle va kul om man kunde hitta en bild på det projektet
Längst ned på http://www.rallydaf.nl/DAF%20555.html

Är ganska säker på att den postats i nån rejsa-tråd också.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
JohanW
Haninge (sthlm)
Här sen Dec 2002
Inlägg: 87



Faan vad jag gillar all Dunlop reklam, sitter ju på nästan alla bilar!!!

Undra varför?

_________________
Johan Waller

//Haninge
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Nu var det ett par dagar sen senast, så det är väl dags igen?



Här snackas det mycket M3 och Volvo 240 när man kommer in på Grupp A-bilar. men det fanns ju fler. V12-racer ibland standardvagnar, ballt...



Jag kan t.o.m. nöja mig med en V8. Volvon ärkefiende Rover. Svårt att tänka sig underligare racingbilar egentligen.



och så går de båda och blir frånkörda av en Ford dessutom! Skämt åsido så ligger en flygel-Sierra hyfsat högt på önskelistan. Fast inte över Galaxie 500:an som stod i samma monter, men som jag glömde att fota i rena upphetsningen



The mother of all touringcars: Jaguar igen, nu med en MK1, som tillsammans med yngre syskonet MK2 var obesegrade i 5 år i BTCC



Radicals monter.




Kan numera utrustas med en sån här snurra. Inte aldeles tråkiga siffror.



Mycket Jagga den här gången. Detta måste vara fetaste E-typen i stan. Teamet gick sedan vidare till Le Mans-racers. Även de Jaguarbaserade.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Eftersnack
2005-01-13/14 - Autosport International Birmingham
<<   1, 2, 3   >>
11946 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande