Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Se7en: Locost Estfield/AC Cobra -08/09 | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 17 besök senaste veckan (36524 totalt) |
Lite bilder från Gelleråsen.
Väntan i kön Lite suddigt i motljus, hur motorn gick hörde vi inte (den hördes inte alls i det sällskapet) Liite väl varmt (enligt mätaren alltså) Sjuor är inte direkt vackra avklädda, men lamporna ger den lite ansikte iaf |
||||
Hej Joakim
Grön med gul nos är snyggt Många snabba 7or ser ut så. Biltypen är ju suverän att åka med, jag har iofs inte kört nån annan bil på bana med nån reda, jag provade Magnus Nambords miata en gång på Sturup och tyckte den låg bra på banan. Jag kör troligen Roadsport B nästa säsong med nybyggd motor, xflow igen. Hoppas på 115-120 hästkrafter med standard kam och en Weber 45DCOE, ökar från 1600cc till 1630cc Fick vägt min bil, den väger ca 630kg med mig i och 10 liter soppa. Lyckades nog bli klubbmästare i Hyllinge MS Special B också i år, 2a i 3 race = 45 poäng. Hoppas du kör 7a nästa säsong. / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Bra vikt har du på din sjua Bengt Vår är ca 100 kg tyngre, men det går att banta mer .
Blir säkert någon tävling där jag kör både sjua och miata, lite svårt bara att få ner alla bilar söderut. Kanske en drakrok på miatan funkar /Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Köp inte för stor släp http://www.kossan.se/roliga/storhusvagnlite/stor_husvagn_liten_bil.htm _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||||
Idag föll en tung sten
Bekymmret med varför bilen inte går rent hittades - ett ersätts motorstyr löste det. Skumt att den gick halv-bra med tidigare styr och sen hel-bra med nya. Nu hade det nog gått bättre på Gelleråsen /Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Vi kröp in i garaget i värmen för att ge vår sjua en uppdateringe. Var ett tag sen vi uppdaterade men ny tar vi nya tag
Åter så har vi haft problem med att få den att gå rent BMW motorn ( M40 ) har levt sitt eget liv trots att mycket var bytt felsökt. Nu tog vi ett radikalt grepp och köpte en smälld 318i och flyttade över rubbet: - rail/el-härvan - vev-givaren - luftmassemätaren - ECU :n och nu börjar den äntligen gå riktigt Även om miatan som jag kör annars är fantastik så går det inte upp mot att kasta runt en sjua på vägarna. Är SKOJ att köra sjua !!! Man slutar aldrig förvånas över hur man kan hantera bilen. För att ge det yttre en uppdatering fixade vi även Brokland rutor och spegel ( spegel tyvärr spräckt från Westfield vid leverans ). Rutorna gav bilen ett look av vara mer färdig och hjälpte till bra mot fartvinden Lite bilder som tagits under dagen Nästa uppdatering är att försöka få till kylningen bättre. Här tänkte vi prova en 140 expansions-kärl och kylar-lock. Vi har lite problem med att motorn puttar ut vatten ur kylet tills det är för lite --> kokar. Sen är det några vibrationer när man kommer upp i farter vet inte om det är avgassystemet som ger el något annat. Blir li"cksom ett skaller i bilen som verkar vara farthämmande. Kan kardan ge obalans ? Vibrationerna finns där även om jag rullar så motorn är det inte. Däcken är nya och balanserade, får undersökas vidare. a _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
du vet va man säger.... "Seven is better than sex" !!!! _________________ MackeMaehlum |
||||
Skall kolla. Fick tips från bygg-mäster också om den. Känns som det är något sådant. /Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
OT: jag kämpar för att sno "pallbockskungen"titeln av Jeppsson å jag e i dagsläget uppe i 33 månader på pallbock men de närmar sig provkörning inom någon månad eller så.. ( hoppas jag iaf... ) sorry för OT.. _________________ MackeMaehlum |
||||
Ett besök hos verkstaden i Trollhättan för fix av miatan och pyssel med expansions-kärl.
Tittade också på kusinens nya projekt - en Cobra som skall byggas för Roadsport A. Med kusins kör-skicklighet och farbrors bilbyggar-konst kan detta bli en killer . Kommer nog ta ett tag innan den är färdig dock, vet ju nu vilket slit det är att bygga en bil. Lite bilder ( sjuan och Corbran får samsas i denna tråden ) Fett skal !! Riktiga fälgar är viktigt från starten Bågen nästan klar Lite framvagns-plocke-pinn Bakdelen av ramen inklämt i huset Framdelen In med grenröret - verkar ju passa.. In med Yazz tanken Stolt kusin provar - kan bli bra _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Lånar denna tråden och dokumenterar en läcker Cobra som kusin Hans med mästers hjälp har fått ihop
Gick fort i osbeck garaget Rysningar när den högtrimmade V8:an mullrade genom Ferrita side-pipes. Lackeringen är riktigt lyckad tydligen. Nu väntar SFRo 2,Buller och SBP, skall nog gå bra. Tror en diff-spärr är på väg in också, kommer att behövas Åter kommer med mera fakta och bilder på den snart Några bilder Custom tank _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Hej Jonas Jo den blev färdig i höstas och kördes till ljudprov men det gick inte bra och vid returresa därifrån så rasade växellådan. Ny T5 låda kom från USA i förra veckan. Nytt avgassystem måste byggas när vädret kommer så skall provningsproceduren igång igen.
Ägaren testade ganska hårdhänt men enligt uppgift så skulle inte dåvarande vxlåda palla för den motoreffekten så vi får hoppas att den nya lådan blir bättre. _________________ Rolf osbeck |
||||
Våra race- och banåkarbilar Se7en: Locost Estfield/AC Cobra -08/09 | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 17 besök senaste veckan (36524 totalt) |