| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Race 10 XLMS (900) @ Portland - 30 jan ***
|
4242 besök totalt |
|
*** Race 10 XLMS (900) @ Portland - 30 jan ***
Så då var det dags för ett lopp i USA igen. Denna gång med 2001-års 900-bilar.
Eftersom vi inte är så många som kör nu så har jag ett föslag: Vi skippar långloppen! Vi kör två sprintlopp med omvänd startordning på det sista loppet istället. Vad säger ni om det? Risken är annars att vi får långa utdragna långlopp där man ligger och harvar själv 80% av loppet. Vad tycker ni? 2 x 16 varv med omvänd startordning! Full poängskörd för varje lopp! ska vi köra med ett obligatoriskt depåstopp i varje heat? _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Tja idén kanske inte är så dum, vi kan ju testa på söndag. Jag tycker vi skall ha kvar depåstoppen, lite strategi är alltid kul.
|
||
|
Kul ide som är värd att testa,För min del får du gärna ta bort stoppen för jag förlorar alltid massor med tid där hehe,Portland är en sådan där hatbana för mej så där har jag ingen förhoppningar på någon placering.Men två sprint vore kanon
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Låter bra Niklas och så hoppas jag att vi blir fler för 4 stycken var lite tråkigt fastän racet i sig blev rätt så intressant
|
||
|
om jag får i gång detta modd o om jag lyckas koppla upp mig (förstagången). Är det ok att haka på då?
Får man pula med bilen som man vill eller är det grund inst. som gäller? _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||
|
Du är jättevälkommen! Ju fler vi blir desto roligare...
Man får grejja hur mycket man vill med setupsen.... Får du problem med att få upp modden så ställ gärna frågor i forumet... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Låter kul att prova. Jag har varit inne på den linjen förut.
En variant skulle vara att köra ett kort lopp, (10-12 varv kanske) utan stopp och sen ett längre (20-22 varv t.ex.) med omvänd startordning och med depåstopp. Men då måste vi ju ändra i filen eller att den som hostar ställer om procentsatsen på loppet. (alla kan ju ha längsta loppets längd i filen och sen ändrar hosten bara procentsatsen mellan loppen 50% i första och 100% i andra t.ex.) Men det blir kanske onödigt rörigt. Vore skoj att ha depåstopp i nåt av loppen även om de är lika långa. _________________ /Ove Mörk |
||
|
Jag kommer att gå över mer och mer till GTR hädanefter,sa till mig själv när spelet kom förra veckan att jag inte skulle gasa GTR förräns denna serien var slut men blev sittandes mest hela helgen med GTR och vill få till det inför LAN:et i maj.Kommer att vara med på racen på söndagar men denna träning jag har hållit på med i veckorna går till GTR
|
||
Bra det! Då får vi andra en lite större chans att kanpra in några poäng...hehe
Vad tycker ni om detta? Alt 1) 2 x 16 varvs rejs med omvänd startordning och depåstopp i bägge eller Alt 2) 10 varv i lopp 1 utan depåstopp och sen 20 varv i lopp 2 med depåstopp i det sista loppet _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Är väl inga problem Niklas,jag ligger bara 3:a så det är nog Kavic och Cawwa ni ska jaga...
och vad gäller alternativen så kvittar det för mig
|
||
|
|
||
Hehe ... det har jag aldrig lyckats med hittils ... ... ständiga kompromisser och ändrad körstil gäller för mig ...
Samma här som för Schumi ... spelar ingen roll. Ett krav dock .... alla skall se mig och jag alla ..
|
||
|
Försökte ladda här i från men det gick ruskit trögt
...
http://koni.no-ip.biz/film/rejsa/Sim Nån som vet nån annan stans man kan plocka hem det? Hur är det om man plockar ur mappen där filerna ligger lösa? Hittar dom varandra själva sedan när man packar upp allt? Eller är det med puzzlande med det? _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||
|
Uj uj...redan fredag och jag har ej kört XLMS på hela veckan...hur ska detta gå på söndag???
|
||
|
Eftersom jag inte fått så mycket input rörande hur vi ska köra på söndag så bestämmer jag att vi kör efter:
Alt 2) 10 varv i lopp 1 utan depåstopp och sen 20 varv i lopp 2 med depåstopp i det sista loppet Därför kan ni ställa in 20 varv i era gdb-filer.... Är det några med imorgon?? Jag har inte sett några anmälningar... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
|
||
![]() |
Racingsimulatorer
Race 10 XLMS (900) @ Portland - 30 jan ***
|
4242 besök totalt |