Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Hur många ggr har du varit nere och kört på Nordschleife?
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (13990 totalt)

Hur många ggr har du varit nere och kört på Nordschleife?
Ingen gång och skulle aldrig kunna tänka mig att åka dit! :down:
0%
 0%  [ 0 ]
Ingen gång, men någon gång skulle jag nog vilja åka dit! :namnam:
35%
 35%  [ 21 ]
Ingen gång, men i år blir det nog av! :wave:
21%
 21%  [ 13 ]
1 gång! :drive:
11%
 11%  [ 7 ]
2-4 gånger! :D
10%
 10%  [ 6 ]
5-9 gånger! :racesmile
10%
 10%  [ 6 ]
10-15 gånger! :lovies:
6%
 6%  [ 4 ]
16-30gånger! :bow:
1%
 1%  [ 1 ]
> 30 gånger :king:
1%
 1%  [ 1 ]
För många gånger för att komma ihåg! :what:
1%
 1%  [ 1 ]
Totalt antal röster : 60

Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Peeter skrev:

Misstänker att det är du som har varit nere 16-30 ggr?!?


Stämmer bra, 19 besök och 467 varv (plus massa sektionsharvande på Scuderian). Inte så illa med tanke på att jag gjorde mitt första besök så sent som i början av 90-talet och inte blev "stammis" förrän i slutet av 90-talet.

Det gäller att passa på innan de stänger stället. Årets minskade öppettider för turister känns ju dessvärre som början till en oroväckande utveckling... >

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



Citat:
Stämmer bra, 19 besök och 467 varv


Puhu! Många thumbs up och

JohanR

_________________
Johan Rådlund
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Anders GT3 skrev:
Stämmer bra, 19 besök och 467 varv

Jag såg ett inslag i TV för något år sedan där Örnulf Wirdheim var med, han hade över 3000 varv, sa han.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Peeter skrev:
Jag och min fru var och tittade på 24-timmars tävlingen på ringen sommaren 1992.
Efter tävlingarna turistade vi runt i Mosel- och Rhen-dalarna och köpte med oss lite vin(30-40 flaskor).
Jag hade givetvis kollat upp när nordslingan öppnade igen för turister, så vi åkte dit och packade ur alla resväskor och vinflaskor i den gamla depån(T13).
På den tiden låg ju turistpåsläppet där.
Hustrun fick snällt vakta grejerna, medan jag gasade runt ett antal varv.


Du är uppenbarligen betydligt mer förutseende än vad jag är. Mitt första besök var augusti/september 1992. Jag var också ute på Mosel/Rhen semester med gumman! Jag hade hört talas om Ringen och tyckte det skulle vara kul med ett besök. Vi åkte dit på vinst och förlust. Det var en onsdag....

Nåväl, vi kom till banan, jag i min ett år gamla 964 Turbo. Jag hade helt nyligen börjat köra bana i Porsche klubben, så nu kunde jag det här med bankörning. Full med självförtroende köade vi upp till den gamla påfarten. Det var överraskande mycket bilar för att vara en vardag tyckte vi och kön sträckte sig ända ner i byn. Det var många kopplingar som fick stryk i den branta uppförsbacken!

Nåväl, första varvet tog säkert över 12 minuter, gumman skrek halva varvet, jag svor över alla blinda krön och vi blev omkörda av allt och alla! Nästa varv vägrade gumman att åka med och jag tog ett varv ensam med i princip samma nedslående resultat.

Alla körde så in i h-vete fort och nummerlappar hade de på bilarna också! Det visade sig att det var onsdagen före Scuderia-kursen!

Mitt självförtroende fick sig en välbehövlig knäck, och sedan dess är man lite mera ödmjuk inför mötena med Nordslingan

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Lennart Jarmyr skrev:
Jag såg ett inslag i TV för något år sedan där Örnulf Wirdheim var med, han hade över 3000 varv, sa han.


Örnulf må vara en fantastiskt duktig raceförare (vunnit 24-timmars på Ringen mm) och ha en mycket duktig son, men någon stor sanningssägare har han aldrig varit!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993


Trådstartare
Anders Jonsson skrev:
Lennart Jarmyr skrev:
Jag såg ett inslag i TV för något år sedan där Örnulf Wirdheim var med, han hade över 3000 varv, sa han.


Örnulf må vara en fantastiskt duktig raceförare (vunnit 24-timmars på Ringen mm) och ha en mycket duktig son, men någon stor sanningssägare har han aldrig varit!

Jag såg inslaget med Örnulf och reagerade också på uppgiften om att han skulle ha kört 3000 varv.
Visst har han kört ett antal Scuderia kurser och några 24-timmarslopp,
varav han var med och vann ett år! thumbs up
Men 3000 varv på nordslingan är drygt 6000 mil!
Skulle uppskatta att en normal deltagare på en Scuderia-kurs kanske kör max 20-30 varv under kursen.
En som verkligen ligger i och nöter, kör kanske 30-40 varv.
På 24-timmars brukar vinnarbilen köra runt 140-150 varv på 24-timmar, men då är man ju oftast tre chaufförer som kör.
Örnulf körde iofs många "dubbelpass" på sina 24-timmars, men hur man än räknar, så är 3000 varv en orimlig siffra!
om man räknar med en snabb varvtid på 8-minuter runt bara nordslingan och kör 3000 varv så tar det 24000 minuter, eller 400 timmar att köra!
Eller om man kör nästan 30 st 24-timmarslopp ensam i bilen...

Appropå Örnulf så måste jag berätta om ett år, då han körde ner med sin 944 Turbo(iprincip ombygd till en TurbOCup) för att titta på 24-timmars.
När han väl kom dit, så lyckades han snacka in sig i tävlingen.
Ur med resväskorna ur bilen och på med nummerlappar och så kvalade han in som 13:e bil(vill jag minnas).
Det satt inte en reklamklisterlapp på bilen, som dessutom hade metalliclackering.
Tyskarna var mäkta imponerade och kallade ekipaget för "Der Elegante Schwede".
På första varvet, på GP-slingan, innan dom kom in på Nordschleife så hade han klättrat ytterligare två placeringar och låg elva! thumbs up
Tyvärr pajade rotorn under loppet och han blev stående rätt länge ute på banan innan någon hann kasta sig in i en helikopter som skjutsade runt turister över banan och släppte ner en rotor till en överraskad Örnulf!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Peeter skrev:
Appropå Örnulf så måste jag berätta om ett år, då han körde ner med sin 944 Turbo(iprincip ombygd till en TurbOCup) för att titta på 24-timmars.
När han väl kom dit, så lyckades han snacka in sig i tävlingen.
Ur med resväskorna ur bilen och på med nummerlappar och så kvalade han in som 13:e bil(vill jag minnas).


En helt underbar historia som man skulle ha avfärdad som helt osannolik om det inte vore för att det gällde just Örnulf!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Örnulfs enda bilmål nu för tiden är väl att få in sorken i F1.

Minns mitt första varv, precis som Anders var man ju en rätt duktig banåkare. Typ. Det var sensommaren -94 och motorcyklarna bara forsade runt omkring en. Bilen var en 325 av dito årsmodell och vi fick sällskap av en Saab förare som kunde sträckningen lite bättre än vi. Det kändes som man inte alls visste var man skulleta vägen när alla dessa krön dök upp. Hade dock Saaben som draghjälp några varv vilket hjälpte.
Kom i mål och fick en utskällning av en tysk mc-kille på tyska. Lite engelska kunde han, "look in the mirror fucking idiot". Har säkert ställt till det för massor av besökare genom att byta spår eller vara ivägen, men den här gången hade jag haft koll. Det kom 3 mc med 50 m mellanrum, jag släppte 2 och var sedan tvungen att ta kurvan för att inte äventyra mig själ oxå. Det var kille nr 3 som var pratsugen. Efter hans gemytliga samspråk blev jag pratsugen oxå. Nått med road-hog tror jag att jag berättade. Varpå han gjorde gällande att han gärna ville sparka på min bil.

Nåväl, nu för tiden går det lite bättre. Har gästat en 8-10 ggr men hur många varv vet jag inte exakt.
Coolt av Anders att hålla räkningen.

_________________
Stefan Larsson
Citera
Erik Woode
Linköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 126



Första gången jag och min gumma var nere tillsammans var under 80-talets senare hälft. Vi hade precis träffats och jag tyckte att en resa ner till Eifel borde imponera på vem som helst.
På den tiden var det OK att köra på nere i Breidscheid. På detta vis fick man på en biljett först ett halvt varv upp till depån och sen ytterligare ett helt varv
Vi körde på efter bron och jag laddade upp till depån. Vi rullade in efter ett halvt varv med en knäppande och ordentligt varm 325i. I ena hörnet av parkeringen stod hela Toyotas rallyteam och mitt i gänget står Björn Waldegård. Jag kliver ut för att inspektera mitt vrålåk och fram kommer Björn och börjar snacka. Efter en bra stunds prat och massor med goda råd hoppar jag in i bilen igen. Gumman säger direkt "inte visste jag att du känner Björn Waldegård",...vad gör man. Jag har ännu inte talat om för henne att jag aldrig varken före eller efter denna soliga dag på ringen träffat Björn Waldegård

_________________
Erik Woode
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Peeter skrev:
Sörpan skrev:
Har varit där två gånger, men bara kört en gång. Första gången var banan stängd. Men i sommar blir det ett besök igen!

Men det vet du väl att man alltid planerar alla sina resor, som går neråt kontinenten efter att först ha kollat ringens öppettider!


Jag får väl skälla på Martin G som var reseledare, men Ringen var faktiskt inte huvudmålet den gången!

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



höfläkt skrev:
Örnulfs enda bilmål nu för tiden är väl att få in sorken i F1.

Minns mitt första varv, precis som Anders var man ju en rätt duktig banåkare. Typ. Det var sensommaren -94 och motorcyklarna bara forsade runt omkring en. Bilen var en 325 av dito årsmodell och vi fick sällskap av en Saab förare som kunde sträckningen lite bättre än vi. Det kändes som man inte alls visste var man skulleta vägen när alla dessa krön dök upp. Hade dock Saaben som draghjälp några varv vilket hjälpte.
Kom i mål och fick en utskällning av en tysk mc-kille på tyska. Lite engelska kunde han, "look in the mirror fucking idiot". Har säkert ställt till det för massor av besökare genom att byta spår eller vara ivägen, men den här gången hade jag haft koll. Det kom 3 mc med 50 m mellanrum, jag släppte 2 och var sedan tvungen att ta kurvan för att inte äventyra mig själ oxå. Det var kille nr 3 som var pratsugen. Efter hans gemytliga samspråk blev jag pratsugen oxå. Nått med road-hog tror jag att jag berättade. Varpå han gjorde gällande att han gärna ville sparka på min bil.

Nåväl, nu för tiden går det lite bättre. Har gästat en 8-10 ggr men hur många varv vet jag inte exakt.
Coolt av Anders att hålla räkningen.


Reta inte Stefan, då kan det gå illa...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



höfläkt skrev:
Coolt av Anders att hålla räkningen.


I ärlighetens namn är det till viss del en efterkonstruktion. Mina första besök bokförde jag inte då utan jag har rekonstruerat dem. Scuderia kurserna följer ju ett ganska inrutat mönster så det är tämligen enkelt att få fram rätt siffror.

Sedan jag skaffade årskort och började åka lite mer regelbundet har jag som vana att alltid nollställa tripmätaren inför varje "pass". När dagen är slut är det då lätt att räkna ut hur många varv det blev och föra in i datorn. Visst kan jag ha missat något och lagt till ett annat men jag är rätt så säker på att de är i rätt härad och antalen besök är jag 100 på.

Därför är jag alltid skeptisk när jag möter folk som säger att de har kört si och så många tusen varv, det krävs verkligen mycket tid där nere för att nå upp i tusentals varv.

Ett exempel var höstkursen för några år sedan. Vi var inte så många svenskar i gruppen så den innehöll ett gäng Schweizare och ett par engelsmän. På onsdagen försökte man ju få lite koll på konkurrenterna och jag noterade då en snabb Schweizare.

På Zur Burg bodde också engelsmännen som kört ner med trailers med var sin M3 E30 på släp. Bilarna såg rätt raciga ut och den ena farbror såg ut och snackade ungefär som om han var brorsa till Stirling Moss. Han hävdade att han kört 6000 varv på Ringen. Med tanke på hans ålder och den uppenbarligen väl använda M3:an ville jag inte avfärda honom helt trots att jag var skeptisk.

Nåväl, han var med halva torsdagen, resten av dagen ängnade han åt att meka bromsbelägg. Samma sak på fredagen, körde lite, mekade mycket. På fredag kväll lastade han och åkte hem eftersom han påstod att han inte hade några bromsskivor till sin BMW. Att hitta bromsskivor till en M3:a i Eifelbergen är dock inte alltför svårt. Kanske var det faktumet att jag kört om honom som ett möte vid ett par tillfällen som fick honom att lasta och åka hem. Några 6000 varv hade han i alla fall aldrig gjort!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Jag gjorde min första resa ner för att se 1000 km för sportvagnar 1969.
Som jag minns det idag hade vi planerat att komma ner fredag till Ringen, och hade efter mycket strul fått rum i Adenau, vi hade bokat rum i Nürburg men på grund av ett misstag vid bokningen hos resebyrån så hade dom bokat fel och bokat rum i Nürnberg (dom hade aldrig hört talas om Nürburg) och det här upptäckte inte jag förrän 3 - 4 dar innan vi skulle resa. Så det var fullt överallt när dom skulle boka om, men ett privatrum fick dom tag i åt oss i Adenau, och det var bättre än inget tyckte vi då.
Men vi kom till Ringen redan på torsdag kväll och utan någonstans att sova så blev det VW Typ1:en som fick bli vårat hotell rum för natten, på parkeringen rätt över gatan från Dorint hotell.

Eftersom ingen av oss hade varit här tidigare, så kändes det lite spännande att gå förbi ingången till depån och uppför trappan mellan Dorint hotell och depån, och där låg den, Nordschleife hela Start & Mål området bredde ut sig för våra ögon.
Kärlek vid första ögon kastet, ja, jag tror att just det ögonblicket hade en stor betydelse för min kärlek till banan, och det gör också att jag saknar den gamla Start & Mål området, jag tycker att dom inte hade behövt ta bort den delen när dom byggde F1 banan.L
Träningen var mellan 9,00 – 18,00 på fredagen, så på fm var vi kvar i start & mål och spenderade mycket tid i depån där det fanns massor att se, bl.a. talade vi med Picko Troberg och hans team ”PR for Men” flera gånger, Picko tyckte inte vi var kloka som hade åkt så långt bara för att titta på den här tävlingen. Efter middagen åkte vi ner till Adenau för att få vårat rum, och em var vi vid Wehrseifen och tittade.

Lördagen var träningen mellan 8,00 – 13,00, så då var vi tidigt tillbaka i start området för att titta där under träningen, men när klockan närmade sig middag bestämde vi att vi skulle åka och äta, vi hade gasolkök och burkmat med oss så vi lagade maten själva.
Så när vi åkte från starten så åkte vi vägen som går parallellt med den långa rakan in mot mål, det skilde bara 5-10 meter mellan banan och vägen, och när vi kom till bron vid Tiergarten fick vi se en gul bil komma ut under bron, flygande genom luften kraschade in i häcken på höger sida tillbaka över vägen in i häcken på vänster sida för att ytterligare en gång krascha in i häcken på höger sida för att slutligen bli stående mitt i banan. Det är en syn som aldrig kommer att försvinna från mina näthinnor, bilarna har över 250 km/t när dom passerar under bron och jag trodde aldrig att bilen skulle stanna någon gång, men nu vart den alltså stående mitt i vägen efter bron, och dom andra förarna som kom under bron hade ingen chans att se den kraschade bilen, för precis efter bron vek banan neråt och åt vänster så den stod som i en svacka. Så vi parkerade bilen vid vägkanten och rusade fram till vraket för att se hur det hade gått med föraren, då fick vi se att det var PR for Mens Lola som kraschat, och föraren satt kvar i bilen, vi hade sett att andre föraren Björn Rothstein hade tagit över styrningen precis innan vi lämnade start området, men det var mer problem, nu började dom andra bilarna komma under bron i full fart och här stod vi högst 2 meter från banan med endast ett litet trä staket mellan oss och dom framrusande tävlingsbilarna i över 250 km/t.

Men nu stannade ett par bilar och förarna rusade ut för att försöka hjälpa föraren i Lolan, men hela tiden kom det nya bilar i full fart, en gång kom det 2 bilar samtidigt men dom åkte på var sin sida om Lolan och då fick han som höll på med att försöka få ur Björn ur Lolan hoppa upp på Lolan för att komma ur vägen för bilarna, och den bil som åkte närmast oss där vi stod fick köra med halva bilen utanför banan, så då var bilen högst en meter från oss där vi stod vid staketet. Jag har många gånger funderat på vad som hade hänt om någon hade kört rakt in i den kraschade Lolan, vi hade nog inte haft en chans där vi stod.

Men som tur var så klarade sig herr Rothstein ganska bra från smällen, en ömmande rygg och en blödande näsa efter det att eldsläckaren hade lossnat och fart upp och träffat honom på näsan.
Lördags em var vi vid Breidscheid och tittade på när allmänheten fick åka på Ringen, banan var öppen 15,00 – 18,00 så man kunde prova att åka, men vi bestämde oss för att inte åka för det var en enda lång kö runt banan när alla skulle passa på att köra.
Söndag nu var det tävlingsdags, starten skulle gå klockan 10,00, vi var tidigt i väg för att ta oss från Adenau och upp till start & mål, men vi kom bara ett par hundra meter så var det tvärstopp det här var inget vi hade räknat med, att bli stående i en kö. Så vi bestämde oss för att stanna här i Breidscheid, så där vi stod i kön var det en uppfart till en parkering, så vi bara svängde in där, så kom det sig att vi satt i backen ner mot bron i Breidscheid och tittade på 1000 km loppet 1Juni 1969.

Ja den här resan ner till Ringen var en upplevelse, jag kunde inte få banan ur mitt huvud efter det att jag kommit hem, så jag bestämde mig att nästa år ska jag ner igen, och nu ville jag köra banan, och jag kom dit igen 1970, min kusin och jag stannade där på hem väg från 24 timmars loppet för standardbilar på SPA i slutet av juli.
och nu skulle jag få köra, och vilken upplevelse det var, det som har fastnat mest i minnet är alla häckarna utefter banan, då speciellt efter Kallenhard och ner mot Ex-Mûhle, och det är nog för alla bromsspår som var och som fortsatte fram mot häcken där det var ett hål i den där bilarna hade försvunnit ner i dalen.
Juli 1971 var jag åter där för att köra ett par varv, den här gången på hemväg från Österrike i en trimmad V4:a men ack vad besvikna vi blev när banan var stängd för ombyggnad inför F1 loppet i augusti.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 719



Har aldrig varit där tidigare. Ska ju gå vårkursen och funderar på att åka
ner i september om kursen går bra.

_________________


Jan Nagy
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993


Trådstartare
Jan Nagy skrev:
Har aldrig varit där tidigare. Ska ju gå vårkursen och funderar på att åka
ner i september om kursen går bra.

Har du börjat "plugga" än?
Försök att lära dig namnen på alla kurvpartier också!
Det är roligare och lättare att hänga med i diskutionerna då.

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Jan Nagy skrev:
Har aldrig varit där tidigare. Ska ju gå vårkursen och funderar på att åka
ner i september om kursen går bra.


om bilen är i skick för det menar du...?

_________________
Stefan Larsson
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18599



Var där och kikade efter en tvåveckors Europaresa med familjen, morsan och farsan var inte såå sugna på att köra ett varv med den extremt välpackade bilen.
Tror inte att det hade varit alltför kul heller med en Saab 9000 2.3 sugis, fullpackad till bristningsgränsen + takbox med 2 fullset golfklubbor.
Var dock ute och sprang lite på läktarna på Start/mål på GP slingan och körde genom nordslingan på väg upp mot Sverige.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364



Tjaaa, Nordschleife är ju ett måste så när Sciroccon blir klar kommer hon att få bekänna färg. Det där klistermärket skall så småningom sitta på akterspegeln på min kärra !!!

once in the lifetime I will say: Done that, did that !!!!

EDIT:
Var nere och besökte invasionskusten (Normandie) sommaren -91. På vägen hem passerade vi Luxemburg och stannade två dagar i gränsbyn Vianden. På vägen hem därfrån passerade vi Nürburg och när jag tänker efter så här i efterhand kanske t.o.m. "rakt genom ringen" s.a.s. (går det) ???
Det var tyvärr innan jag var informerad om att ringen kunde beträdas offentligt s.a.s. Hade jag vetat hade jag redan då varit där... Tänk !?! En Camaro Z28 -70 med ringen klistrat på akterplåten ??? thumbs up

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



MaZ skrev:
Var där och kikade efter en tvåveckors Europaresa med familjen, morsan och farsan var inte såå sugna på att köra ett varv med den extremt välpackade bilen.
Tror inte att det hade varit alltför kul heller med en Saab 9000 2.3 sugis, fullpackad till bristningsgränsen + takbox med 2 fullset golfklubbor.
Var dock ute och sprang lite på läktarna på Start/mål på GP slingan och körde genom nordslingan på väg upp mot Sverige.


Vägarna på Nordslingans "innerplan" är rätt skojiga de också! thumbs up

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993


Trådstartare
MaZ skrev:
Var där och kikade efter en tvåveckors Europaresa med familjen, morsan och farsan var inte såå sugna på att köra ett varv med den extremt välpackade bilen.
Tror inte att det hade varit alltför kul heller med en Saab 9000 2.3 sugis, fullpackad till bristningsgränsen + takbox med 2 fullset golfklubbor.
Var dock ute och sprang lite på läktarna på Start/mål på GP slingan och körde genom nordslingan på väg upp mot Sverige.

Även om man har en fullpackad bil, så rekomenderar jag att ta ett lugnt varv om man ändå är där!
Det finns inte en videofilm eller ett fotografi i världen, som kan ge rättvisa åt ringens storhet!
Den måste upplevas live för att förstå hur lång banan är, hur många skymda krön det finns och hur brant det eg är på vissa ställen.
Det åker ju runt turistbussar, husbilar, SUV'ar, veteranbilar och olga 83 med sina kompisar på banan, så varför inte en Saab 9000 med takbox?
Håll bara koll i backspeglarna!
Bilar och motorcyklar som kommer bakifrån i c:a 250-270 km/h hinner ifatt en ganska snabbt...

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18599



Försökte föra det på tal men morsan och syrran var ju inte direkt lyriska om jag säger så och när jag försökte lansera idén om att vänta utanför banan så var det risk för att jag skulle få lifta till Sverige...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Nürburgring
Hur många ggr har du varit nere och kört på Nordschleife?
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (13990 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande