Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
R-Däcks fråga
3645 besök totalt
Dulliman
Götene
Här sen Feb 2003
Inlägg: 233


Trådstartare
Ska köpa nya däck och det lutar lite åt Toyo's R881. Har som sagt en golf 2a på 900kg och ca 150hk. Är det någon som provat dessa eller har något bättre alternativ.
Mvh Johan

_________________
Johan Börjesson
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1941



Låter som du skall prata med Nisse här på forumet. Han åker just Golf 2 med Trampio R881 205/50-15.

Vad jag förstått är han mycket nöjd och jag vet att vissa av hans "antagonister" tycker att han åker "äckligt fort"...

//Martin Gistell

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Jag är som sagt helnöjd thumbs up , fast jag har fått ställa om till 2,5 grader neg. camber fram för att det skulle funka.
Mindre understyrning, samt jämnare slitage blev resultatet.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Nisse Classon skrev:
Jag är som sagt helnöjd thumbs up , fast jag har fått ställa om till 2,5 grader neg. camber fram för att det skulle funka.
Mindre understyrning, samt jämnare slitage blev resultatet.

Nisse, har du upplevt något negativt, när du ställde om bilen till 2,5 grader negativ camber?
Spårar bilen mer eller sliter det mer på innerkanten av däcken vid vanlig landsvägskörning?

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Dulliman
Götene
Här sen Feb 2003
Inlägg: 233


Trådstartare
Låter Kanon! Då blir det ett par sådana gummin, Nisse vad har du för slags dämpare och hårdhet på fjädrar.
Tack för svaren
Mvh Johan

_________________
Johan Börjesson
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Peeter skrev:
Spårar bilen mer eller sliter det mer på innerkanten av däcken vid vanlig landsvägskörning?


Den har alltid spårat "som bara den" och jag har alltid fått sitta och passa den. Jag tycker heller inte att det blev värre med ökad (minskad) camber.

Mer camber sliter inte alls så mycket på kanterna som felaktig/ökad toe gör och jag har inte märkt av något extra slitage. Har iofs inte kört så jättemycket landsväg, eftersom jag fixade vinklarna på sensommaren, samt att jag numera har ett transportfordon om jag bara skall förflytta mig.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Dulliman skrev:
Låter Kanon! Då blir det ett par sådana gummin, Nisse vad har du för slags dämpare och hårdhet på fjädrar.
Tack för svaren
Mvh Johan


Jag har Koni skruvben och vet tyvärr inte hårdheten på fjädrarna. Vill du gärna veta så skulle jag kunna forska lite i det.

Förresten... Jag hittade dig på GTI-forumet och såg att du också var från Lidköping och funderade på om jag sett dig/din bil.

Silvermet?
Vässad?
Hmm...

Vet en jag sett som lät lite trevligare än övriga. Har du Jettalysen på den?

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Dulliman
Götene
Här sen Feb 2003
Inlägg: 233


Trådstartare
Nej, jag har inga jetta lysen. Jag kör enbart med bilen till och från kinnekulle ring och på ringen självklart. Så du kommer från stan också, då får man nästan ta och träffas och jämföra bilarna lite. För tillfället ska den nya motorn och växellådan i, sedan blir det upp till Nille på Ultramotor för att justera.
Johan

_________________
Johan Börjesson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Johan, har du några bilder?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Dulliman
Götene
Här sen Feb 2003
Inlägg: 233


Trådstartare
Jag skulle ju kunna knäppa av ett par kort på den nu när den är nylackad och fin, annars ser bilen ut som en standard Gti tömd på inredningen förutom en rally OMP stol, inte mycket att se igentligen men det ska bli kul att försöka hänga med er ute på banan med den.
Johan

_________________
Johan Börjesson
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Dulliman skrev:
Nej, jag har inga jetta lysen. Jag kör enbart med bilen till och från kinnekulle ring och på ringen självklart.
Johan


Men vad sjutton, det är ju det jag använder min till också nuförtiden! Kul med en till som förstått vad det är som gäller! thumbs up
Jag skall upp med min motor/bil till Cristos i Uppsala i maj.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Dulliman
Götene
Här sen Feb 2003
Inlägg: 233


Trådstartare
Skit i och åk upp till Uppsala, jag behöver lite handicap nu i början
Johan

_________________
Johan Börjesson
Citera
Däck för banåka
R-Däcks fråga
3645 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande