Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Racingskola - 12&13 April (splittad tråd)
1, 2   >>
10455 besök totalt
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
964c2 skrev:
Hej Pär!

Jag blev väldigt intresserad vad det är för något på Knutan den 12-13/4??

Berätta mer

Mvh


Det är "Racingskola", licenstagning alltså. Arrangeras av Södra Bilsportsförbundet. Jag faxade in min anmälan idag och tänkte tipsa er här på Rejsa om det men andra hann före. Det vore kul om fler folk från Rejsa dykte upp (ni har ju så fina bilar).

Mer info finns på http://www.soedrabf.se/

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Eddie Varvstopp skrev:
964c2 skrev:
Hej Pär!

Jag blev väldigt intresserad vad det är för något på Knutan den 12-13/4??

Berätta mer

Mvh


Det är "Racingskola", licenstagning alltså. Arrangeras av Södra Bilsportsförbundet. Jag faxade in min anmälan idag och tänkte tipsa er här på Rejsa om det men andra hann före. Det vore kul om fler folk från Rejsa dykte upp (ni har ju så fina bilar).

Mer info finns på http://www.soedrabf.se/



Jag var ute efter en licenskurs, men denna verkar vara mer än bara själva licenstagningen, två dagars köra med instruktör en del av det. Så det blev extra positivt. Jag är anmäld!

Magnus..... splitta tråd snälla

_________________
Pär Hylander
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Va skoj inte bara jag härifrån som skall dit. Här i skåne verkar det inte finnas så många tillfällen att stöta på varandra.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2458



OM jag inte har fel för mig så brukar det vara träning samtidigt, då kan det säkert hända att en liten orange sak dyker upp (och större delen av teamet hänger ju här på sidan, Magnus J, Jocke S, Rikard C och lilla jag )

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Då får jag sätta fart så jag hinner få M3`an klar!

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Detta börjar luta åt en Rejsa.nu träff

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979



Jag har gått "Södras" racingkurs.
Mycket bra organiserat och man fick mycket körtid. Första dagen brukas dock ägnas åt teori vilket väl inte är allt för upphetsande men ganska nyttigt. Andra dagen kör man hela tiden under ledning av erfarna instruktörer, förra året var t ex Tommy Brorson med (det finns inte månag som kan varvet runt Knutstorp bättre än honom).

Glöm inte att kolla bromsbeläggen och uppdatera med färsk bromsvätska om ni tänker köra bruksbilen!

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Johan f.k.a M3E30 skrev:
OM jag inte har fel för mig så brukar det vara träning samtidigt, då kan det säkert hända att en liten orange sak dyker upp (och större delen av teamet hänger ju här på sidan, Magnus J, Jocke S, Rikard C och lilla jag )


Jag hoppades också på träning samtidigt så jag ringde och kollade. Fick svaret att det inte var nån träning.

Hör nån nåt annat så skriv en rad

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2458



FSN skrev:
Jag hoppades också på träning samtidigt så jag ringde och kollade. Fick svaret att det inte var nån träning.

Hör nån nåt annat så skriv en rad


Jag kan informera om de tider vi hittar. Finns en blänkare på www.erf.nu om träningstid på Ring Knutstorp den 22 April..

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Jaha då drar man upp gammal mög...

Då är det dags att ta sig ut på bana (om inget går imot mig), första gången på 3år. Teori imorron och KÖRNING på sönda.

Bilen är tankad, besikrad och servad. Däcken är pumpade. De nya Tarox-beläggen sitter på. ATE "blå"-vätskan är ihälld. Det är säkert nåt man har glömt...

Jag var bara tvungen att skriva av mig.

Vi syns väl imorgon Pär....

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2458



Finns det tid så tittar jag nog ner på Söndag och hejar på er

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Såja! Då var teorin avklarad.

Ute på banan körde en massa danskar omkring i formel och räserbilar och hade hur kul som helst medans vi satt i teorilokalen och plågades, extra plågsamt eftersom vi hörde hur kul dom hade

Det hade snöat i Knutstorp.... det var små låga snövallar upp-plogade, dock var det helt torrt på banan på eftermiddagen Imorgon när vi ska åka kommer att vara kanonfint!

Färdiglastat för idag, klar att åka 6.45 i morgon

Väl mött i morgon Eddie Varvstopp!


_________________
Pär Hylander
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Eddie Varvstopp skrev:


Bilen är tankad, besikrad och servad. Däcken är pumpade. De nya Tarox-beläggen sitter på. ATE "blå"-vätskan är ihälld. Det är säkert nåt man har glömt...


Har du kört in beläggen efter alla konstens regler?

_________________
Pär Hylander
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Då kan ni allt om flaggor och sånt nu då???

Själv var jag på Kinnekulle idag. Snöade på morgonen = riktig fethalka. Mitt på dan var det uppehåll och banan började torka upp lite, jag körde ut ur depån och i ingången under bron flyger motorhuven upp....hade glömt huvlåsen Lyckades dessutom knäcka glasfiverhuven . In i depå och lappa ihop. En timma senare ösregnade det och vi åkte hem. Långt att köra för lite åka, kallt, snöigt och blött (tur att Pajje hade kamin i sin kombinerade biltransport/depåtält.

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Pär Hylander skrev:
Eddie Varvstopp skrev:


Bilen är tankad, besikrad och servad. Däcken är pumpade. De nya Tarox-beläggen sitter på. ATE "blå"-vätskan är ihälld. Det är säkert nåt man har glömt...


Har du kört in beläggen efter alla konstens regler?


Njaaa.. Jag har masserat dem lite enligt instruktionerna jag fick av Jan (o Lisa). De greppar bättre nu än när de var färsk nya så vi får se om det räckte i morron.

Vi syns i morgon Pär, då blir det

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2458



Har ni några tider för när det är körning på banan?

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



FSN skrev:
Då kan ni allt om flaggor och sånt nu då???

Själv var jag på Kinnekulle idag. Snöade på morgonen = riktig fethalka. Mitt på dan var det uppehåll och banan började torka upp lite, jag körde ut ur depån och i ingången under bron flyger motorhuven upp....hade glömt huvlåsen Lyckades dessutom knäcka glasfiverhuven .biltransport/depåtält.


Jooo, flaggor vet vi mycket om ivf.

Uuuurk, roligare kan man ha än en huv smetad över vindrutan thumbs down Då blir det till att åka hem och kladda med polyester och glas.

_________________
Pär Hylander
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Johan f.k.a M3E30 skrev:
Har ni några tider för när det är körning på banan?

Jag har fattat det som mer eller mindre hela tiden efter sammanträde direkt på morgonen och efter genomgång ute på banan. Gissningsvis från 10-snåret eller så, med lunchuppehåll iofs

_________________
Pär Hylander
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2458



Pär Hylander skrev:
Johan f.k.a M3E30 skrev:
Har ni några tider för när det är körning på banan?

Jag har fattat det som mer eller mindre hela tiden efter sammanträde direkt på morgonen och efter genomgång ute på banan. Gissningsvis från 10-snåret eller så, med lunchuppehåll iofs


okidoki, låter bra. Jag kommer ner och hälsar på om inget oförutsett inträffar..

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2458



Nu har man varit nere och kollat så att Pär skötte sig, tyckte nog att det gick lite (Internt...)

Lite bilder från körningarna på förmiddagen:

http://www.jmbracing.nu/v1/index.php?page=../images/03_SBF.php&news=no . . . .


_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Johan f.k.a M3E30 skrev:
Nu har man varit nere och kollat så att Pär skötte sig, tyckte nog att det gick lite (Internt...)

Lite bilder från körningarna på förmiddagen:....





Men... Här är ju jag (den suddiga göna golfen där bak..)

Synd att vi inte träffades Johan men vi kanske träffas ändå.

Jaha då är man nykläckt licens innehavare. Det känns JÄ***IGT bra.
Körning hela dagen och lärt mig banan på riktigt, inget hemma-hittapå-idealspår. Nästa steg är att lära sig bromsa på rätt ställe... Golfen höll ihop under dagen frånsett div. Oljeproblem. Förlåt Pär för att jag blårökade ner din gula fina bil. Innan tyckte jag det var lite stort steg att börja tävla (hur kör man om...?), men efter lite fight med andra bilar under kval och tävling så tycker jag nån kan ge mig en tävlingsbil så jag får leka med de stora grabbarna.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Inför träffar
Racingskola - 12&13 April (splittad tråd)
1, 2   >>
10455 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande