Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Racingskola - 12&13 April (splittad tråd)
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (10456 totalt)
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



Eddie Varvstopp skrev:
Synd att vi inte träffades Johan men vi kanske träffas ändå.


Letade ju efter någon med en BMW

Kommer fler tillfällen (inte för att jag är någon speciell person att träffa, är nog mest dryg )

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Johan f.k.a M3E30 skrev:
Nu har man varit nere och kollat så att Pär skötte sig, tyckte nog att det gick lite (Internt...)

Lite bilder från körningarna på förmiddagen:


Det var KUUUUUL!

På den bilden sitter ljuddämparen kvar! Sen när vi började åka lite fortare så protesterade bilen mot den, på uppmaning av SBP, intransplanterade ljuddämpare. I hårnålen skedde avstötningen vilket ledde till liiiite mer buller.....

McGyver-lösnignen blidde en bit elkabel som Johan hade i bilen (tackar!), surrade fast resten av avgassystemet med den. Sedan agerade Johan RingTaxi och vi åkte runt banan och samlade upp den avstötta dämparen.

Framåt eftermiddagen började det faktiskt gå lite fortare. Det var premiär för mig på R-däck och det var väldans trevligt thumbs up Faktiskt så upplevde jag att bilen blev mer lättkörd när det började gå lite fortare.

På slutet av dagen körde vi lite tränignsrace, klart trevligt! Kvalheat och finaler etc. Det blev riktigt tätt och kul, men schysst körning.

Förutom den avstötta ljuddämparen så funkade bilen bra (förutom förbaskat svårstartad när den har stått stilla 10-20 min, ånglås i bränsleledningen?) . Jag är ju lite paranoid med att motorn ska hålla, skruvade upp bränslebladningen flera gånger då min troligen opålitliga lambdamätare envisades med att visa mager blandning när man stått på ett tag.

Eddie VS pinnade på bra med sin Golf MkI, som han skrev så skapade han imponerande dimridåer av olja några gånger.... Eddie hade bra fajt vid träningsrejsen med en fint renoverad Saab 99 med en 2-litersmotor med bra fart på.

_________________
Pär Hylander
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Johan f.k.a M3E30 skrev:
Eddie Varvstopp skrev:
Synd att vi inte träffades Johan men vi kanske träffas ändå.


Letade ju efter någon med en BMW

Kommer fler tillfällen (inte för att jag är någon speciell person att träffa, är nog mest dryg )


Tror Eddie VS snart har en BMW....... suget efter en E30 325 verkar vara större än det går att motstå....

Inte alls, tycker du är trevlig och vänlig! Jag blev ju sponsrad med en avgassystemsupphängning och fick varv i Ringtaxin alldels gratis

_________________
Pär Hylander
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



Pär Hylander skrev:
Jag blev ju sponsrad med en avgassystemsupphängning och fick varv i Ringtaxin alldels gratis


Normalt sett tar jag ju betalt för åkturerna i det monstret

Blev inte alls sugen på att åka lite bana efter att ha kikat på er och försiktigt navigerat runt 518 runt Knutstorp - Det är något speciellt med de där svarta slingorna med röd-vita kantstenar

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Johan f.k.a M3E30 skrev:

....slingorna med röd-vita kantstenar
...som man också kan köra på. Då skramlar det så skojigt i bilen .

F.ö. tycker jag det är trevligt att träffa likadana tokstollar som en själv .

Jodå, det lutar så mycket åt BMW E30 så det är slagsida. Och Golfen är enbart en BRUKSBIL (det finns t.o.m en baslåda till den). Den går ganska bra på bana men framhjulsdrift passar inte min smak.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Tjenare!

Ny på forumet, men var också på licenskursen. Den gula 924'an kommer man ihåg, hann aldrig riktigt ikapp den .. :-)

Kursen var oändligt kul! Mycket körtid, många och engagerade instruktörer .. Hatten av för arrangörerna!

Vilka fler här var med och vad körde ni för bilar?

Det fanns visst en bild på mej också:


Dan
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



Dan: Vill du ha den bilden (tror jag har någon mer med dig på) så skicka ett PM eller ett mail till mig så kan vi ordna det!

Jag var bara där som åskådare för dagen (kröp runt och under den gula Porschen och inspekterade )

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



hovang skrev:
Tjenare!

Ny på forumet, men var också på licenskursen. Den gula 924'an kommer man ihåg, hann aldrig riktigt ikapp den .. :-)

Kursen var oändligt kul! Mycket körtid, många och engagerade instruktörer .. Hatten av för arrangörerna!

Vilka fler här var med och vad körde ni för bilar?

Det fanns visst en bild på mej också:

Dan


Välkommen hit

Tack för startströmmen! thumbs up

_________________
Pär Hylander
Citera
Inför träffar
Racingskola - 12&13 April (splittad tråd)
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (10456 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande