Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
KW Coilovers på Impreza *nån med erfarenhet?*
855 besök totalt
Ekman
Färgelanda/Uddevalla
Här sen Aug 2003

Trådstartare

Det är denna som är intressant: (variant 1) http://www.kw-gmbh.de/e_version/gewindefahrwerke/varianten.php
Bilen som ska få dessa är en Impreza 98. Vad kan jag förvänta mig med tanke på att fjädringen är ganska tajt org? kommer det bli stor skillnad?
nån som har KW på sin banbil? Tack på förhand. ///Ekman

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

om inte jag är helt ute och cyklar bland de tyska dokumenten så har KW-kittet till Imprezan 60N/mm fjädrar fram och 40N/mm bak. Du kanske vet hur det är org?

Ekman
Färgelanda/Uddevalla
Här sen Aug 2003

Trådstartare
ThomasT skrev:
om inte jag är helt ute och cyklar bland de tyska dokumenten så har KW-kittet till Imprezan 60N/mm fjädrar fram och 40N/mm bak. Du kanske vet hur det är org?

Skall försöka kolla upp detta..

Stockholm
Här sen Nov 2002

Har KW-variant två på min MINI, fjädringen på Minin är minst sakt fast från fabrik (har inga siffror).
Fördelarna jag märkt med mina KW-grejer är att bilen kändes mera följsam, inte lite struttig och stötig som orginal. Mycket bättre vid accelration (bättre grepp), niger inte alls lika mycket vid inbromsningar som innan.
KW2:an är ju ställbara i hårdhet också, dock har jag inte justerat nått själv utan har lämnat det som det var när Kelleners monterade grejerna.
Citera
Allmänt banåkaforum
855 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande