Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Hur kortar man Bilsteindämpare?
667 besök totalt
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2609


Trådstartare
Har fått för mig att framvagnen skall moddas en del inför stundande säsong. Prio 1 är att korta fjäderben och dämpare fram för att kunna sänka mer utan att gå på genomslagsgummina (längre.. )

Har plockat ur dämparna och de ser ut enl nedan. Vad jag förstått så skall man på något vis plocka av det gula ytterröret för att komma åt kolvstången men blir inte klok på hur?

Steg två borde vara att hålla i kolvstången och lossa bottenbrickan, eller?

Har man väl kommit så långt så klänns det som att resten är enkelt; Stick av det som är för mycket på kolvstång och ytterrör, slå ny gänga och ihop med skrotet igen. Eller..?




_________________
Rikard Ahlin
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Morakniven i spåret mellan gula hylsan och brickan.
Knacka försiktigt så lossnar den. Hylsan alltså...

Slipa bort stukningarna.
Sen ska det gå att gänga av brickan.
Brukar vara 10x1 i gänga på Bilstein.

Sen om du slipar innan eller efter du tagit bort hylsan är väl en smaksak vad som verkar gå enklast då man ska hålla fast sakerna.

På tex Grp.A-dämparna fiinns ju inte hylsan och man har mutter i botten istället.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Skruva banåkabil
Hur kortar man Bilsteindämpare?
667 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande