Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Billigaste modellen på Good Year däck?
2875 besök totalt
DTM
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 75


Trådstartare
Jag ska ha billigaste möjliga däck man kan köpa av Good Year.
Har dom några billiga däck?
215/45 17" är det som gäller

_________________
Dan Man
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

"billigaste möjliga däck"

bläh...

_________________
Magnus Thomé
Citera
DTM
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 75


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
"billigaste möjliga däck"

bläh...


Kör för många tusen mil per år med min bil samt att jag tjänar några tusen för lite varje år därför är det billiga däck som gäller

_________________
Dan Man
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Jo, det är inte det att jag inte fattar det.... Jag har mycket ågren inför nästa gång jag måste köpa däck (M3'an är lite över min ekonomiska förmåga egentligen).

Att man vill ha bästa möjliga pris när man väl köper däck är ju självklart. Men att pruta på däckens förmåga... då kan man ju lika gärna köpa sig en skitbil liksom. IMo, hellre en enklare bil med bra däck än en bra bil med skitdäck...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1941



I dimension 215/45-17 tillverkar GoodYear mig veterligen bara Eagle F1.

Enklaste sättet att reda ut det är väl att ringa närmaste gummiverkstad som säljer GoodYear...

Personligen är jag inte speciellt förtjust i det äldre Eagle F1 men det nya verkar bra (har dock inte provat det, bara läst test). Skall du ha bra däck till bruksbilen till vettiga pengar skulle jag nog satsa på något annat märke än GoodYear.

///Martin

Ps. Kan hålla med Herr Thomé, men till vardagsbilen kan det finnas alternativ som fungerar bra utan att vara bäst... Ds.

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
DTM
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 75


Trådstartare
Martin G skrev:
I dimension 215/45-17 tillverkar GoodYear mig veterligen bara Eagle F1.

Enklaste sättet att reda ut det är väl att ringa närmaste gummiverkstad som säljer GoodYear...

Personligen är jag inte speciellt förtjust i det äldre Eagle F1 men det nya verkar bra (har dock inte provat det, bara läst test). Skall du ha bra däck till bruksbilen till vettiga pengar skulle jag nog satsa på något annat märke än GoodYear.

///Martin

Ps. Kan hålla med Herr Thomé, men till vardagsbilen kan det finnas alternativ som fungerar bra utan att vara bäst... Ds.


Goodyear Eagle F1 GSD-3 ZR är väl det som gäller om man ska handla?

_________________
Dan Man
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 3864



Martin G skrev:

Personligen är jag inte speciellt förtjust i det äldre Eagle F1 men det nya verkar bra (har dock inte provat det, bara läst test). Skall du ha bra däck till bruksbilen till vettiga pengar skulle jag nog satsa på något annat märke än GoodYear.

///Martin


Jag är inte heller så impad av GY efter att slitbanan lossnade på mina GY Eagle ZR.

_________________
"Full fart; spar tid."
/Igino Cazzola

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
DTM
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 75


Trådstartare
ice skrev:
Martin G skrev:

Personligen är jag inte speciellt förtjust i det äldre Eagle F1 men det nya verkar bra (har dock inte provat det, bara läst test). Skall du ha bra däck till bruksbilen till vettiga pengar skulle jag nog satsa på något annat märke än GoodYear.

///Martin


Jag är inte heller så impad av GY efter att slitbanan lossnade på mina GY Eagle ZR.


Dom måste du ju kunna reklamera

_________________
Dan Man
Citera
Däck för banåka
Billigaste modellen på Good Year däck?
2875 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande