| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Svenska siffernoter till RBR?
|
5 besök senaste veckan (2730 totalt) |
|
"Flat Left" Maximum speed Left
"Flat right" Maximum speed Right "Easy Left" Check your speed, almost flat Left "Easy Right" Check your speed, almost flat Right "Fast Left" You will need to slow down and change down Left "Fast Right" You will need to slow down and change down Right "Medium Left" Slow down, the corner is getting tight, change down Left "Medium Right" Slow down, the corner is getting tight, change down Right "K Left" Tighter than a medium Left "K Right" Tighter than a medium Right "90 Left" Square Left bend 90 degree angle "90 Right" Square Right bend 90 degree angle "Hairpin Left" More than a Left 90 degree angle "Hairpin Right" More than a Right 90 degree angle "Narrows" Roads narrow - be aware "Wide out" Road is wide on the exit "Tightens" The bend tightens as you go around it "Tightens Bad" The bend gets very tight especially at the exit "Turn Right" Turn off the road and right onto another at junction "Turn Left" Turn off the road and left onto another at junction "Twisty" Roads goes from left to right flowing "Into" From one note (into) the next "and" Small gap between notes "over crest" over a hill you won't be able to see next note "Jump" Car will leave the road, set up for landing "Bump" This will unsettle the car "Don't Cut" Stay in the middle of the road, the ditches maybe be deceptive "Cut" Hug the inside line "Long" Road continues on in the direction of the note for extended time "Maybe" A bit "Go Straight" Don't turn off "Keep Right" Road will have a better line if you keep right "Keep Left" Road will have a better line if you keep left "Keep Middle" Stay in the middle of the road for the best line "Care" Take care on the road surface "Caution" Hazard "Caution water" Water hazard "Ford" Water crossing "Bridge" Take care on entry to bridge and crossing "Finish" The completion of the stage _________________ Martin Öberg
|
||
|
Noterna är ju väldigt detaljerade så där tycker jag om dom, men som aktiv Co-driver är jag ju rätt präglad på systemet jag helst använder, vilket är just svenska siffernoter.
Men men, man får väl se det som träning att lära sig engelska beskrivande istället. o skulle det vara riktigt akut kunde jag ju fixa det själv oxo..
/Mvh Stefan _________________ Stefan Söderholm VW Passat |
||
|
_________________ Martin Öberg
|
||
|
Tackar, engelska siffer bör kännas bättre iaf!
Som svar på frågan om hur svenska siffernoter funkar så funkar dom precis som engelska siffer, iallafall en av varianterna.. Dvs svängarna graderas 1-6 där 1 motsvarar en 90-graders sväng o 6 är en fullfartssväng. /Mvh Stefan _________________ Stefan Söderholm VW Passat |
||
Jag kör med beskrivande vanligtvis men jag klarar inte alls av noterna i RBR faktiskt får sitta och tänka och det funkar ju inte. CMR spelen är bättre där det är helt annat system, istället för nåt som är lite halvlikt. _________________ Daniel Steiner |
||
|
Efter byte till engelska siffernoter fick jag ett mycket bättre flyt i åkningen, fick ihop vad det var som väntade några svängar bort..
Fast jag saknar mer exakt info vid "tigthens"-böjar, en "Left Five tigthens" kan ju variera från att den bara nyper lite grann till att den nyper till en "Left one", vilket ju borde framgå ur noterna.. Men men, vart ju hursomhelst mer lättkört för min del nu, så det är bara att hem o öva mer!
_________________ Stefan Söderholm VW Passat |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Svenska siffernoter till RBR?
|
5 besök senaste veckan (2730 totalt) |