| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR och platt skärm?
|
1192 besök totalt |
|
GTR och platt skärm?
Är jättesugen på att skaffa ny skärm till datorn, sitter i dagsläget med en 17" CRT skärm från 1994.
Spelade visserligen på platt skärm i Simbins tält men det var ju utomhus och jag tänkte inte så mycket på det. Tänkte höra om några här kör med platt skärm och hur det funkar till GTR? Flyter det på bra? |
||
|
I Brimingham på Auto Sport Internationalmässan så fanns Simbin på plats med samma simulatorer som på A-torp.
Jag och P.P. stannade för en provtur. Det funkade riktigt bra även inomhus. Just Viewsonic VP201b som fanns i de flesta av Simbins simulatorer har jag köpt efter att ha sett den på A-torp. Jag ger den 5 _________________ /Anton Lillsund |
||
|
Hej Anton och tack för hjälpen.
Jag har också funderat på den från Viewsonic men har ju ingen annan erfarenhet av den än tillfället på Anderstorp. I dagsläget är jag mest sugen på Dells widescreen 20", perfekt om man kan få lite bredare synfält.
Många säger ju att om man går från CRT till LCD så märker man skillnad i respons men å andra sidan är min monitor så gammal och suddig att jag kanske bara ser fördelarna? Är de sköna att jobba framför? (Man kan ju inte spela hela tiden)
|
||
Dell har jag hört mycket delade meningar om, speciellt deras skärmar.. Men jag vet egentligen inte.. Wide vore dock väldigt fint iaf för mig då jag jobbar en del med bilder osv. Men då hade jag önskat mer än 20".. Att jobba med grafik på en TFT är väl inte något drömscenario egnetligen, men det fungerar bra. Hur det blir med utskrifter osv om man jämför utskriften mot skärmen vet jag inte ännu. Det har varit väldigt mycket prat om respons när det gäller CRT kontr TFT, men jag tycker att skillnaden är marginell och inte störande på något vis i mitt fall. Jag var piskad att byta till TFT då min lägenhet inte erbjöd nog med plats för en CRT. Jag spelar och surfar en hel del. När jag spelar så är det FPS/Action som gäller för det mesta. En hel del i 64*480 upplösning.. Det funkar men är ingen höjdare, en vanlig standard CRT hade gjort det bättre. Men som sagt överlag är den EDIT: För att få någorlunda korrekt färgåtergivning så är det ett krav att ladda rätt färgschema. Dessa finns med på den cd-rom som följer med skärmen eller så laddar du hem den från tillverkarens hemsida. _________________ /Anton Lillsund |
||
|
Angående färgscheman och inställningar, jag tycker mig ha läst att många ställer om sina skärmar när de ska spela och sedan tillbaka när det ska arbeta. Är det verkligen något du kännt dig tvingad/sugen att göra eller funkar inställningarna bra även i spel?
Egentligen borde jag köpa ny koppling och synkringar till växellådan men det är ju snö här i några månader till.
|
||
Jag har bara kört på ett färgschema, har inte brytt mig så mycket då jag oftast kör mina spel hyffsat tweakade...
Kan nog var en bra ide annars. _________________ /Anton Lillsund |
||
|
Många av mina polare som har skaffat BenQ fp937s+ som verkar fungera dunderbra i spel. Dessutom har den ett väldigt trevligt pris. Skulle gissa att den har större skärmyta än en 20" wide också.
http://graphics.tomshardware.com/dis _________________ 200sx S13 '93 OGS #202 - Jonas200sx |
||
|
I födelsedagspresent köpte jag mig en ny vindruta* till min Saleen.
*Dell 2005FPW 20" widescreen 1680x1050 skärm, återstår en veckas väntan innan man får testa. |
||
![]() |
Racingsimulatorer
GTR och platt skärm?
|
1192 besök totalt |