Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ford Sierra 2.9i -90
1, 2   >>
8 besök senaste veckan (6241 totalt)
Snugglez
Göteborg
Här sen Feb 2005
Inlägg: 44


Trådstartare
Bilen ifråga är en Ford Sierra från -90 och det är min första bil. Det är inget speciellt med bilen, den är helt orginal men jag ska göra lite småmodifieringar med den innan sommaren, lite visuella förändringar och lite under huven.

När jag har fått fast jobb så har jag redan nu bestämt mig för att köpa en Sierra Cosworth RWD eller Camaro generation 4 eller om jag hittar en fin Sierra V6 till =P och anpassa för banåka, men jag ska också kunna använda den på gata.


Jag fick upp ögonen mera efter jag varit och tittat på "En dag på racerbanan 2004" på Kinnekulle.
Har tänkt att vara med på FMCS banträffar i år mest för att få leka av sig lite och lära sig sina egna och bilens gränser. Ska vara så flitig besökare som möjligt på räserbanorna i sommar. Det var väl allt jag kom på just nu

MVH// Magnus Wilck

Lägger upp en bild på min "värsting"


_________________
/Magnus Wilck
Citera
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8104



En till Sierra

Nice, nice...

Mvh/Tim

_________________
T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
Citera
Snugglez
Göteborg
Här sen Feb 2005
Inlägg: 44


Trådstartare
jurkko skrev:
En till Sierra

Nice, nice...

Mvh/Tim


Jajamensan =) är du med i FMCS eller? jag ska gå med där snart, synd att det nästan bara är cossies =P

MVH// Magnus

_________________
/Magnus Wilck
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3324



Välkommen, alltid roligt med en Ford till. Det är iofs rätt mycket Cossies på FMCS, personligen är jag inte så förtjust i turbobilar, inte när det kommer till bankörning iaf.

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
Martin_Falting

Här sen Nov 2004
Inlägg: 22



Fan va fräsch den var jmf med min 2.8 -88

Gött med lite mer Ford iaf

_________________
Martin Fälting
Ex:
Volvo 745 Fullbur
Ford Sierra XR4

Nuvarande:
Citera
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8104



Snugglez skrev:
jurkko skrev:
En till Sierra

Nice, nice...

Mvh/Tim


Jajamensan =) är du med i FMCS eller? jag ska gå med där snart, synd att det nästan bara är cossies =P

MVH// Magnus

Hallo där...
Nope jag är inte medlem i FMCS men eftersom jag sitter och "gluttar" på sidan nästan dagligen så börjar det väl kännas att det är dax att bli det

_________________
T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
Citera
Snugglez
Göteborg
Här sen Feb 2005
Inlägg: 44


Trådstartare
RS 1800 skrev:
Välkommen, alltid roligt med en Ford till. Det är iofs rätt mycket Cossies på FMCS, personligen är jag inte så förtjust i turbobilar, inte när det kommer till bankörning iaf.


Tackar =) tycker det är lite dåligt med Fordar här =P jag har ingen direkt erfarenhet av varken sug eller turbo men har en förkärlek för sugmotorer ändå =)

_________________
/Magnus Wilck
Citera
Snugglez
Göteborg
Här sen Feb 2005
Inlägg: 44


Trådstartare
Martin_Falting skrev:
Fan va fräsch den var jmf med min 2.8 -88

Gött med lite mer Ford iaf


asså? hehe där ser man =P jupp mer Ford åt folket

_________________
/Magnus Wilck
Citera
Snugglez
Göteborg
Här sen Feb 2005
Inlägg: 44


Trådstartare
jurkko skrev:
Snugglez skrev:
jurkko skrev:
En till Sierra

Nice, nice...

Mvh/Tim


Jajamensan =) är du med i FMCS eller? jag ska gå med där snart, synd att det nästan bara är cossies =P

MVH// Magnus

Hallo där...
Nope jag är inte medlem i FMCS men eftersom jag sitter och "gluttar" på sidan nästan dagligen så börjar det väl kännas att det är dax att bli det


Gör det =) så kanske vi syns på någon Ford banträff i sommar thumbs up

_________________
/Magnus Wilck
Citera
Avregistrerad (739)

Här sen Jan 2005
Inlägg: 340



Skoj med fler sierror, min egen sierra står ute och fryser i väntan på våren och de uppgraderingar som väntar innan besöket i maj (om allt klaffar)

_________________
Avregistrerad användare
Citera
Snugglez
Göteborg
Här sen Feb 2005
Inlägg: 44


Trådstartare
asså? du ska åka sierra på ringen? lycka till då

_________________
/Magnus Wilck
Citera
Avregistrerad (739)

Här sen Jan 2005
Inlägg: 340



Ja men jag har inget körkort än... jag fyller 18 den 17/4 och åker till ringen förhoppnings vis den 14/5, ganska pressat schema. Jag skall även hinna laga en läcka i värmesystemet, montera nya broms belägg, skivor och broms vätska samt ett väghållnings kit som jag inte beställt än... Dessutom bör kamremmen bytas och en ny momo ratt och ett till fyrpunkts bälte skall inhandlas. Det intressanta är att jag aldrig mekat med en bil förutom tex olje och däck byte. Det skall nog ordna sig, bara jag blir klar med fronten som skall slipas, plastas och lackas och att jag köper nya däck runt om.

_________________
Avregistrerad användare
Citera
Avregistrerad (739)

Här sen Jan 2005
Inlägg: 340



om jag klarar allt detta bränner jag ned till med en polare för att köra från morgon till kväll i tre dagar Jag blir nog en saftig bromskloss med tanke på att mitt vikt/effekt förhållande är ca 11kg per hk

_________________
Avregistrerad användare
Citera
Anders Svensson
Karlstad
Här sen Okt 2003
Inlägg: 28



Se där ja en Hederlig Sierra 2,9

En sån har jag varit med och preppat för folkrace..

Det man kan säga är minus för viktfördelning, klen framvagn och ett varvstopp som går i allt för tidigt (5500 - 6000 rpm?)
Men motorn är ju lite småtrevlig med gott vrid från lågvarv. thumbs up

Nedan kan ni se en film och en bild på skapelsen som nu är totalskrotad efter en frontning med ett armco-räcke

http://hem.bredband.net/b393005/media/historik/historik.html
Citera
Avregistrerad (739)

Här sen Jan 2005
Inlägg: 340



Hur många hk har en 2,9?? Det var ju nästan lite power drifting liknande det där...

_________________
Avregistrerad användare
Citera
Snugglez
Göteborg
Här sen Feb 2005
Inlägg: 44


Trådstartare
Avregistrerad anv. skrev:
Ja men jag har inget körkort än... jag fyller 18 den 17/4 och åker till ringen förhoppnings vis den 14/5, ganska pressat schema. Jag skall även hinna laga en läcka i värmesystemet, montera nya broms belägg, skivor och broms vätska samt ett väghållnings kit som jag inte beställt än... Dessutom bör kamremmen bytas och en ny momo ratt och ett till fyrpunkts bälte skall inhandlas. Det intressanta är att jag aldrig mekat med en bil förutom tex olje och däck byte. Det skall nog ordna sig, bara jag blir klar med fronten som skall slipas, plastas och lackas och att jag köper nya däck runt om.


ok, men är det något du undrar över så gå in på www.fmcs.nu, bli medlem och fråga det du undrar över på forumet

_________________
/Magnus Wilck
Citera
Snugglez
Göteborg
Här sen Feb 2005
Inlägg: 44


Trådstartare
Avregistrerad anv. skrev:
Hur många hk har en 2,9?? Det var ju nästan lite power drifting liknande det där...
Den har ca 150 hk tycker att det rör på sig ganska bra ändå

_________________
/Magnus Wilck
Citera
Andreas O
Karlstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 579



Anders Svensson skrev:

Nedan kan ni se en film och en bild på skapelsen som nu är totalskrotad efter en frontning med ett armco-räcke




_________________
A n d r e a s O t t o s s o n
Citera
Avregistrerad (739)

Här sen Jan 2005
Inlägg: 340



Snugglez skrev:
Avregistrerad anv. skrev:
Ja men jag har inget körkort än... jag fyller 18 den 17/4 och åker till ringen förhoppnings vis den 14/5, ganska pressat schema. Jag skall även hinna laga en läcka i värmesystemet, montera nya broms belägg, skivor och broms vätska samt ett väghållnings kit som jag inte beställt än... Dessutom bör kamremmen bytas och en ny momo ratt och ett till fyrpunkts bälte skall inhandlas. Det intressanta är att jag aldrig mekat med en bil förutom tex olje och däck byte. Det skall nog ordna sig, bara jag blir klar med fronten som skall slipas, plastas och lackas och att jag köper nya däck runt om.


ok, men är det något du undrar över så gå in på www.fmcs.nu, bli medlem och fråga det du undrar över på forumet




Tack för tipset, jag blir nog medlem men jag har lovat mig själv och alla kompisar att inte bli en Ford nörd, mitt problem är bara att jag börjar tycka att min sierra är lite små snygg. Jag får dock ångest när jag tänker på att jag lika gärna kunnat ha en Porsche 924...

_________________
Avregistrerad användare
Citera
malfunkshun
Go:teborg
Här sen Dec 2004
Inlägg: 541



Avregistrerad anv. skrev:
Jag får dock ångest när jag tänker på att jag lika gärna kunnat ha en Porsche 924...


Så får du ju inte säga, jag ser hellre på fina Fordar än nån trist Porsche
Det är alldeles för lite Sierror här tycker jag.

_________________
Björn Viklund

Audi S2 Avant (brukshink)
*Ny räser på gång*
Citera
Snugglez
Göteborg
Här sen Feb 2005
Inlägg: 44


Trådstartare
Har nu bytt till en MOMo Monte Carlo ratt, och fått hem dubbla öppna filter från Jamex. Synd bara att det är skitväder så man inte kan montera dom, måste få tummen ur och bygga en avskärmning med. Har också fått 4 st sjyssta 15" fälgar varav en är i behov av reparation.

Fälgarna, dock utan centrumkåpa som faktiskt är sjyssta:



_________________
/Magnus Wilck
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ford Sierra 2.9i -90
1, 2   >>
8 besök senaste veckan (6241 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande