Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Registreringsbesiktning
805 besök totalt
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Registreringsbesiktning

Tänkte höra lite vad som gäller och hur det fungerar...??

om jag beställer en tid för bes. i slutet av Mars och mot all förmodan ( alt. all säkerhet.... > ) bilen inte skulle bli godkänd, får man då automatiskt körförbud, eller får man köra med bilen en viss tid ( typ en månad ) tills man besiktar den igen då eller ?

Kanske några heta tips på saker man bör tänka på från er som gjort detta förut....!?

Racern:
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

en månad på dig att fixxa te - e vad jag fick veta när jag ringde tekniska & frågade

Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003

Samma fel två besiktningarr i rad = andra gången bara köra 2 veckor....

Citera
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004

Jag svängde förbi en station som bara utför regbesiktningar och bad dem titta på min bur samt lite annat. Fick order om att bygga en avbärare men att det annars var grönt. Just avbärare verkar dem fått order om att vara noga med. Avbärare är om du inte vet det redan nnågot som leder huvudet, vid en eventuell frontalsmäll, under det röret som går vid vindrutans överkant. Jag svetsade en lite tjockare plåt (1.5 mm tror jag den var) i det röret jag beskrev nyss och sedan popnitade jag andra änden i takluckan. Dem kände att det satt fast men inget annat. Mycket stoppning tryckte jag dit med så dem inte skulle bråka. Var också noga med att skära stoppningen så den blev skarvfri vid alla vinklar.

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
Allmänt banåkaforum
Registreringsbesiktning
805 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande