Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Racingrealitysåpan på ZTV - Pole Position
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
9 besök senaste veckan (14060 totalt)
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



RBC-Lars skrev:
Joni skrev:
Är det bara jag som tycker att Fredrik blir favoriserad? Det är ju ganska uppenbart att det är han som kommer vinna...


Möjligen kan det vara så att han i nuläget är mest intressant som person. Det kallas dramturgi att utnyttja detta. Bra jobbat av Fredrik att, medvetet eller omedvetet, skapa intresse kring sin person redan på ett tidigt stadium.

Tror definitivt inte att något är givet.


Tror personligen att det är givet, med tanke på lestrups situation ekonomiskt och vad han annars hade klart med Barkaby kart shop om att få tävla i kart "gratis" i utbyte mot jobb (enligt vad jag förstått) så känns det som att han inte hade fortsatt i såpan om det inte vore så att det i praktiken är uttalat eller iaf förespeglat att han kommer vinna. Sen om dom ändrar sig och iaf väljer ut någon har jag ingen aning om eftersom det ju inte ens är filmat än...... (hur många program är gjorda? 3 hittills?)

Men känslan iaf jag får är att det är klart med Lestrup.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Joni
Lund
Här sen Mar 2004
Inlägg: 292



[quote="Fredrik - SLC"]
RBC-Lars skrev:
Joni skrev:


Tror personligen att det är givet, med tanke på lestrups situation ekonomiskt och vad han annars hade klart med Barkaby kart shop om att få tävla i kart "gratis" i utbyte mot jobb (enligt vad jag förstått) så känns det som att han inte hade fortsatt i såpan om det inte vore så att det i praktiken är uttalat eller iaf förespeglat att han kommer vinna. Sen om dom ändrar sig och iaf väljer ut någon har jag ingen aning om eftersom det ju inte ens är filmat än...... (hur många program är gjorda? 3 hittills?)

Men känslan iaf jag får är att det är klart med Lestrup.
Precis vad jag menar

_________________
Jonatan Hertzberg
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Synd Helena
Du har fysik så att det räcker för att köra i Sveriges tuffaste långloppsserie. Men sprintlopp det orkar du nog inte, det syntes ganska tydligt i hinderbanan

Håller annars med resten av panelen om att Lestrup lyfts fram på ett annat sätt än övriga. Måste vara frustrerande för de andra deltagarna?

_________________
/Kristian Elisson
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



I så fall tror jag inte att Fredrik är medveten om det själv.
Jag tror nog mest att det är för att ge lite extra krydda till sändningen.
Det återstår att se om fokus hamnar på någon annan i nästa avsnitt.

Klart tråkigt, Helena, och en lite underlig gren att åka ut på.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



Kristian Larsson skrev:


Håller annars med resten av panelen om att Lestrup lyfts fram på ett annat sätt än övriga. Måste vara frustrerande för de andra deltagarna?


Som "dockusåpaexpert" skulle jag inte dra några slutsatser i detta tidiga skede. Även om jag själv hejar
på Fredrik så kan vem som helst av dem lyftas fram i nästa avsnitt. Annars borde produktionsbolaget
inte få förnyat förtroende. Hur kul är förutsägbara filmer eller dockusåpor?

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Joni
Lund
Här sen Mar 2004
Inlägg: 292



Kristian Larsson skrev:
Synd Helena
Du har fysik så att det räcker för att köra i Sveriges tuffaste långloppsserie. Men sprintlopp det orkar du nog inte, det syntes ganska tydligt i hinderbanan

Håller annars med resten av panelen om att Lestrup lyfts fram på ett annat sätt än övriga. Måste vara frustrerande för de andra deltagarna?
Njaaa tror du har fel där. Har inte träffat eller sett Helena köra så jag vet inte vad hon orkar men jag vill inte påstå att JTCC kommer bli någon speciellt krävande körning. Jag kan nog ganska säkert påstå att alla som är med i såpan utan problem klarar av JTCC rent fysiskt. Körning kan jag däremot inte säga om någon är bättre eller sämre än någon annan.

_________________
Jonatan Hertzberg
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



AndersY skrev:
I så fall tror jag inte att Fredrik är medveten om det själv.
Jag tror nog mest att det är för att ge lite extra krydda till sändningen.
Det återstår att se om fokus hamnar på någon annan i nästa avsnitt.

Klart tråkigt, Helena, och en lite underlig gren att åka ut på.


Tja, visst det kanske han inte är...... men kommentarer som den som Dahlgren gav han... "fritt ihågkommet" att han skulle lägga ett ord för honom hos Picko om han stannar...... Låter ju minst sagt som att Lestrup förespeglas att han är en vinnare..... Och därför stannar....

Men självklart kan jag ha tvärfel........ bara personliga gissande efter ha sett två program..... kan mycket väl ändra mig efter nästa

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Joni skrev:
Kristian Larsson skrev:
Synd Helena
Du har fysik så att det räcker för att köra i Sveriges tuffaste långloppsserie. Men sprintlopp det orkar du nog inte, det syntes ganska tydligt i hinderbanan

Njaaa tror du har fel där. Har inte träffat eller sett Helena köra så jag vet inte vad hon orkar men jag vill inte påstå att JTCC kommer bli någon speciellt krävande körning. Jag kan nog ganska säkert påstå att alla som är med i såpan utan problem klarar av JTCC rent fysiskt. Körning kan jag däremot inte säga om någon är bättre eller sämre än någon annan.

Ironi min vän, ironi...

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Joni skrev:
Kristian Larsson skrev:
Synd Helena
Du har fysik så att det räcker för att köra i Sveriges tuffaste långloppsserie. Men sprintlopp det orkar du nog inte, det syntes ganska tydligt i hinderbanan

Håller annars med resten av panelen om att Lestrup lyfts fram på ett annat sätt än övriga. Måste vara frustrerande för de andra deltagarna?
Njaaa tror du har fel där. Har inte träffat eller sett Helena köra så jag vet inte vad hon orkar men jag vill inte påstå att JTCC kommer bli någon speciellt krävande körning. Jag kan nog ganska säkert påstå att alla som är med i såpan utan problem klarar av JTCC rent fysiskt. Körning kan jag däremot inte säga om någon är bättre eller sämre än någon annan.


LÄSFÖRSTÅELSE Joni .... LÄSFÖRSTÅELSE....

Det inlägget dröp av ironi......


EDIT:.... nu var det jag som var för långsam, Kristian....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Helena
Stockholm/Sjöstaden
Här sen Dec 2003
Inlägg: 535



Det kändes riktigt surt att åka ut så pass tidigt utan att få visa någonting. Jag skulle kunna göra vad som helst för att få visa vad jag går för. Dessutom så fick jag halsfluss kort efter att inspelningen var slut och det kom nog av att jag var förkyld under hinderbanan. jag hade jätte svårt att andas efter att vi sprungit klart, annars hade jag nog kunnat ta hem det för jag låg före under det första varvet, men sen sa halsen stopp.

en styrning i 1600 hade inte vart helt fel nu..

_________________
Helena Lindin


Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jet skrev:
Kristian Larsson skrev:


Håller annars med resten av panelen om att Lestrup lyfts fram på ett annat sätt än övriga. Måste vara frustrerande för de andra deltagarna?


Som "dockusåpaexpert" skulle jag inte dra några slutsatser i detta tidiga skede. Även om jag själv hejar
på Fredrik så kan vem som helst av dem lyftas fram i nästa avsnitt. Annars borde produktionsbolaget
inte få förnyat förtroende. Hur kul är förutsägbara filmer eller dockusåpor?

Jag är ingen såpaexpert men faktum är att den enda min sambo lärt sig namnet på hittills är Fredrik. Det samma gäller mig, jag har inte lärt mig några nya namn ännu. Vi har ännu inte hört alla deltagare säga sitt första ord i serien, men vi vet vart Fredrik jobbar och att han spelar gitarr på skithuset för att varva ner...

Edit: Tolka inte mina inlägg som kritik mod den gode Lestrup. Han är dokumenterat snabb och verkar helt klart ha huvudet på rätt ställe thumbs up

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Kristian Larsson skrev:


Edit: Tolka inte mina inlägg som kritik mod den gode Lestrup. Han är dokumenterat snabb och verkar helt klart ha huvudet på rätt ställe thumbs up


Du tog orden ur min mun....... håller med helt.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



Det fanns naturligtvis lite hälsosam ironi i min självutnämnda titel "dockusåpaexpert".
Från början hejade jag på alla våra rejsadeltagare. Picko har naturligtvis sina skäl,
även om han inte är någon Bert Karlsson (när det gäller att proflera sig i TV-mediat).



_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Joni
Lund
Här sen Mar 2004
Inlägg: 292



Jaha.. får väl skylla på att jag blev tappad när jag var liten eller något..

_________________
Jonatan Hertzberg
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370



Ahhh, skit osså!! Trist Helena

Lycka till i framtiden!

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372



Tack Helena!
Har inte tid att titta på denna "såpa" igentligen
Men man var ju tvingad att följa den när en Rejsatös som var med

Hoppas det går bättre i SLC istället, och att de förstår vad de missade

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Yes there is a lot of focus on Fredrik but it doesn't necessarily mean the outcome is all set (I hope SLC Fredrik theory is wrong). The guys running the show probably focus on what they have to focus on i.e. not sooo much.

The participants are young, rather nice to each other and serious/ambitious with speed inside their head i.e. it's not your average docusåpa gang of half morons ready to get naked make out and trash each others as soon as the opportunity arises. It makes it harder for the producers.
The way to create drama would be to show more races but then the program is obviously on a budget so we don't see so much driving either.

We will see later on that hopefully when things get more serious some of the others will give Fredrik a match, Björn C for ex is always very close to Fredrik in the RBC series....

Now that Helena is gone (to bad Helena, would have been fun to see how you do later on ) Fredrik and Björn are my remaining favorites Judging by what I have seen at the GOKart races I would say both of them have right now what it takes, speed, brain, will power, endurance to be very competitive drivers.

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



VincentM skrev:
Yes there is a lot of focus on Fredrik but it doesn't necessarily mean the outcome is all set (I hope SLC Fredrik theory is wrong). The guys running the show probably focus on what they have to focus on i.e. not sooo much.

The participants are young, rather nice to each other and serious/ambitious with speed inside their head i.e. it's not your average docusåpa gang of half morons ready to get naked make out and trash each others as soon as the opportunity arises. It makes it harder for the producers.
The way to create drama would be to show more races but then the program is obviously on a budget so we don't see so much driving either.

We will see later on that hopefully when things get more serious some of the others will give Fredrik a match, Björn C for ex is always very close to Fredrik in the RBC series....

Now that Helena is gone (to bad Helena, would have been fun to see how you do later on ) Fredrik and Björn are my remaining favorites Judging by what I have seen at the GOKart races I would say both of them have right now what it takes, speed, brain, will power, endurance to be very competitive drivers.


Iofs tycker jag det vore kul om jag har rätt, för Fredrik är en väldigt trevlig kille som förtjänar det.
Fast Tv-mässigt så är det ju inget kul så där håller jag med dig.

Men körmässigt....hmmm ja i gokart så håller jag nog Fredrik som klart vassast av dom jag känner till i såpan...... men köra framhjulsdrivet, där tror jag nog Björn är bättre än Fredrik iaf enligt vad vi såg i S40 Challenge som ju faktiskt är ganska likartade mot S1600.
och det kan nog finnas ändå bättre förare för den biltypen bland övriga kvarvarande.
och huvudfrågan måste väl ändå vara , vem är bäst på att köra en framhjulsdriven småbil med liten effekt.... det är inte samma sak som Hyrkart på is eller hinderbana

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Yes fair points.
Let's hope it gets more interesting later on, with more driving !

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Citerar lite text från Svarta Masken , skrivet av Lestrups pappa.... eftersom han har väl inget konto här så jag lägger in det här så alla kan läsa det...


Datum: 2005-03-22 19:05
Namn: Ragnar T
ort: Enskede
Ja, så har då de två första avsnitten av Pole Position radierats!

Visserligen är jag jävig s a s, eftersom en viss ohängd slyngel (nåja, föräldrar brukar ju uttrycka sig så!), dvs. han som av någon för mig obegriplig anledning numera ständigt är iförd blå yllemössa, råkar vara min son. Men ett par små funderingar kanske jag ändå kan komma med här utan att göra den s.k. såpan någon skada. Tyvärr kan jag dock inte (och får f ö inte heller!) bjuda på några scoop beträffande såpans fortsatta utveckling. Ett antal avsnitt är naturligtvis redan inspelade, men sonen har förseglat läpparna, när det gäller vad som hittills hänt och betr. huruvida han är kvar i såpan eller ej. Det hör väl också till schäsen, att man ligger lågt och gör sig litet oanträffbar under tiden mellan sin egna ev. utslagning vid inspelningarna och den senare visningen av det avsnitt, där utslagningen blir officiell s a s. Jag får nöja mig med att försöka tyda ut något ur ansiktsuttrycken på ynglingen, när jag möter honom.

En sak har jag i alla fall reagerat på. På annan plats på webben spekuleras det mer eller mindre på allvar i om att allt kanske redan är uppgjort till sonens förmån och att det som spelas upp bara följer någon uttänkt dramaturgi, som är till för att skapa litet spänning. Hur tusan kan man få ihop det till något så korkat? Till det kan jag bara säga, att ätteläggen aldrig någonsin skulle inlåta sig i sådant, så pass väl känner jag honom! Hans styrka är att han är ganska cool när det verkligen gäller och hans svaghet är (möjligen) att han ibland är för snäll och tar sig an saker åt andra på gränsen till vad han egentligen orkar med. Men att dras med i konspirationer - nej aldrig! F. ö. kan jag aldrig tänka mig att Picko och produktionsteamet skulle syssla med det heller. Sonen har också ett antal mycket kompetenta och dessutom mer tävlingsvana såpamedtävlare, som jag har sett på banorna och i ett par fall också lärt känna. Det finns all anledning att ha respekt för dem och inget är på minsta sätt på förhand givet. Det är bara att slå sig ned vid TV:n och nagelbitande titta vidare på fortsättningen!

Jag avhåller mig annars ifrån att recensera såpan, men av det som hänt så här långt, så tycker jag att det var jättesynd att Helena Lindin fick kliva ut genom bakdörren! Hon är en pigg, glad och rolig tjej och under den tid som jag sett henne köra GOKart i RBC, så har hon hela tiden gått från klarhet till klarhet. I början var hon ett ganska lätt byte för de tyngre och mer aggressiva killarnas framfart på banan, men efterhand så har hon tagit för sig mer och mer. Numera bör hennes medtävlare tänka sig noga för både en och två gånger, innan de sätter in en attack mot henne, för hon kan snabbt komma med ett blixtrande svar! Helena far idag fram som en ettrig liten vessla på banan och har flera gånger varit nära banrekord, gott hon inte t o m lagt beslag på det någon gång. Ha alltså hälsosam respekt för henne! Hoppas nu att hon med tiden och i något annat sammanhang får välförtjänt utdelning för sin talang bakom ratten!

/Fassan
(Tillika Generalsadjutant i RBC)

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



och man förstår ju att han menar den här tråden....

och kan väl bara svara för mig själv och mina funderingar.....

Nej , jag tror inte att Fredrik Lestrup medvetet har gjort upp någon deal där det är färdigt..... utan bara att det känns som det när man ser programmet..... Vilket ju varken är hans fel eller ansvar utan enbart den som producerar programmet.

För övrigt vidhåller jag att jag tycker det vore skitkul om Fredrik vinner såpan, och att det vore roligt om programmet vore lite mer bearbetat där man inte direkt ser vem som ska åka ut efter 5 minuter av programmet så som man gjorde med Helena sist.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Allmänt banåkaforum
Racingrealitysåpan på ZTV - Pole Position
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
9 besök senaste veckan (14060 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande