Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Var låg banan på Skarpnäck?
<<   1, 2
9294 besök totalt
Magnus S
Stuvsta
Här sen Maj 2004
Inlägg: 7747

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Bosse L skrev:
Tack för de tipsen! thumbs up thumbs up
De måste helt klart vara väinformerade och dessutom stödja idén, annars är det ett svårt projekt att genomföra.
Efter kvällens möte och kanske lite mera arbete med projektpresentationen i sin helhet känns det klart läge att ta den kontakten.

Återkommer med rapport!


Det vore jättekul om det blir av! Vi håller tummarna!

_________________
M a g n u sS o l l e n b e r g

Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Så var idén om Skarpnäck (racing) Revival presenterad för anrika skarpnäckarrangören Stockholm Bilklubbs styrelse. De var mycket positiva till en idé som man uppskattade som kul och kreativ.
Skulle förvåna om dom inte tar chansen och hänger på i arrangörsledet.
"Provåkte" banan i torsdags också. Lite kort egentligen, men det ger å andra sidan mer action för publiken.
Bra kringytor till depåer, lite utställningar och familjeaktiviteter etc.
En busslinje behöver tillfälligt dras om något för att inte hamna mitt i uppvisningsracet. Alternativa linjedranging identifierad. Om kommun/stadsdelsnämnd inte är helt emot projektet brukar inte SL ha något problem med en sådan kortvarig tillfällig ändring.
Nästa steg blir att utveckla presentationen av projektet grafiskt och kontakta de namn superswift tipsade på.
Tack för allt stöd för idén thumbs up

edit: slarvade på tangentbordet som vanligt...

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Bosse L skrev:
Så var idén om Skarpnäck (racing) Revival presenterad för anrika skarpnäckarrangören Stockholm Bilklubbs styrelse. De var mycket positiva till en idé som man uppskattade som kul och kreativ.
Skulle förvåna om dom inte tar chansen och hänger på i arrangörsledet.
"Provåkte" banan i torsdags också. Lite kort egentligen, men det ger å andra sidan mer action för publiken.
Bra kringytor till depåer, lite utställningar och familjeaktiviteter etc.
En busslinje behöver tillfälligt dras om något för att inte hamna mitt i uppvisningsracet. Alternativa linjedranging identifierad. Om kommun/stadsdelsnämnd inte är helt emot projektet brukar inte SL ha något problem med en sådan kortvarig tillfällig ändring.
Nästa steg blir att utveckla presentationen av projektet grafiskt och kontakta de namn superswift tipsade på.
Tack för allt stöd för idén thumbs up

edit: slarvade på tangentbordet som vanligt...


gratulerar - Jag lovar ta med fassan upp om det blir av.

K

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3893



Jag kan stoltsera med att ha KÖRT på Skarpnäcksbanan, men med hoj. Känner mig som en fossil. Jag har dessutom blivit BORTKÖRD från Skarpnäcksbanan. 1963, för att kolnoniföreningen ringde till sportflyplansklubbem och klagade på oljud. Det var första flygningarna med mitt modelljetplan och jag stod mitt ute i krysset på fältet. Man säger då det, inte ens modellplan går fria.....
Göran Malmberg

_________________
Hemipanter Göran Malmberg
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Göran Malmberg skrev:
Jag kan stoltsera med att ha KÖRT på Skarpnäcksbanan, men med hoj. Känner mig som en fossil. Jag har dessutom blivit BORTKÖRD från Skarpnäcksbanan. 1963, för att kolnoniföreningen ringde till sportflyplansklubbem och klagade på oljud. Det var första flygningarna med mitt modelljetplan och jag stod mitt ute i krysset på fältet. Man säger då det, inte ens modellplan går fria.....
Göran Malmberg


Vi får se till att du får en hedersinbjudan till Skarpnäck Revival. Kanske du kan ta hämnd med Pantheran? thumbs up

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3893



Bosse L skrev:

Vi får se till att du får en hedersinbjudan till Skarpnäck Revival. Kanske du kan ta hämnd med Pantheran? thumbs up


om saningen ska fram så får jag väl ta bort ljuddämparna och använda diffusorn som megafon om jag ska leva upp till samma oljud, så dom klagade väl med viss rätt. Å andra sidan så har dom som bor där nu inte hört vad dagens "hämd" baserar sig på, så det kanske går att behålla dämparna på.
Göran Malmberg

_________________
Hemipanter Göran Malmberg
Citera
Cooper Killen
Vendelsö/Stockholm
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1128



En liten kul detalj är att miniracing banan som är en av sveriges första fortfarande finns kvar i skarpnäck (Grönområdet mellan flygfyren och gamla polishuset) doch så ser den rätt medioker ut om man jämför med flatenbanan.

_________________
MVH Kristofer Eklund
[Kristofer Eklund Motorsport]

KEM SuperMini (Projekt)
Volvo V90 T8 -19 (Bruksbil)
Vw polo Tdi-13 (Bruksbil)
Citera
Allmänt banåkaforum
Var låg banan på Skarpnäck?
<<   1, 2
9294 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande