Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325 Cab -88 "skillz"
1, 2   >>
6860 besök totalt
skillz
Stockholm
Här sen Mar 2005
Inlägg: 9


Trådstartare
Tar bort allt istället.


Bara för att man kör stylad bil som dessutom är cab med dunka dunka så får man tydligen inte ens försöka komma in i banåkar gänget. Trodde folket här var mognare än på vissa andra ställen. Tråkigt att man ändrade uppfattningen.


Vart har inställningen "hjälp till istället för att spekulera"

_________________
Michel Kuic
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7704



Fin bil!

Alltid gillat e30.

En sak jag reagerade på dock, hur kan du tappa 54 hk mellan motor och hjul?

Det är väl väldigt ovanligt mycket?

/erik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
skillz
Stockholm
Här sen Mar 2005
Inlägg: 9


Trådstartare
erikjakan skrev:
Fin bil!

Alltid gillat e30.

En sak jag reagerade på dock, hur kan du tappa 54 hk mellan motor och hjul?

Det är väl väldigt ovanligt mycket?

/erik



Vet inte hur, men jag tror bänkningen missvisar lite.. Det är mitt antagande.. För det känns som mer än 127hk på hjulen.

_________________
Michel Kuic
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Eh? racing med den där? Det är väl inte så att det är rakt fram på allmän väg?

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Ossie k
Södra Stockholm
Här sen Okt 2004
Inlägg: 314



säkert skit ballt att köra nedcabbad o låta stereon dunka... den där bilen hör inte hemma på en racer bana.

_________________
Ossie kaistinen

Livet börjar efter 402 meter.
Citera
skillz
Stockholm
Här sen Mar 2005
Inlägg: 9


Trådstartare
MaZ skrev:
Eh? racing med den där? Det är väl inte så att det är rakt fram på allmän väg?



Racing och racing Det får man definera lite olika. Men ptja, rakt fram är inte min grej. Men det funkar det med. Gillar mer att svänga.

Hur som helst, vill bara ha lite feedback från olika forum.

_________________
Michel Kuic
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

skillz skrev:

...vill bara ha lite feedback från olika forum.



Vad vill du ha feedback av?
Du undrar inget med tex en fråga i ditt inlägg. Svårt att ge feedback då.

skillz skrev:
Racing och racing Det får man definera lite olika. Men ptja, rakt fram är inte min grej. Men det funkar det med. Gillar mer att svänga.

Svänga... på vilket vis då?

Hela grejen med detta forum är att man disskuterar bankörning och racing samt slalom.
Är det inget du utövar så känns din bil lite malplacerad.

Gatrace är inget för rejsa.nu

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Nämen nu är ni ju lite stygga. Vi har ju oxo en boulevardräser i vår familj, fast iofs kvalar den in som svängabil eftersom jag kör slalom med den när andan faller på. Tror minsann jag får fixa en banåkarbiltråd för det med lite actionbilder

Åker inte BMW-clubben slalom? Eller är det mer hardcore med enbart banmöten och racing?

Fast det e klart, 6 rader med steroespecar känns ju lite väl blingbling

_________________
Pär Hylander
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Hej o välkommen hit Michel!


Kör du eller ska du köra bana eller slalom med den här bilen?


(verkar vara ett fint ex med massa kul grejer på!)

_________________
Magnus Thomé
Citera
skillz
Stockholm
Här sen Mar 2005
Inlägg: 9


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Hej o välkommen hit Michel!


Kör du eller ska du köra bana eller slalom med den här bilen?


Tänkte börja köra slalom och bana med den. Så småningom faktiskt. Och yepp, med en cab. Varför inte?

Men det blir ju mer aktuellt senare då jag har pengar till att fixa på en kompressor och uppgradera väghållningen ytterligare.




Pär Hylander skrev:
Nämen nu är ni ju lite stygga. Vi har ju oxo en boulevardräser i vår familj, fast iofs kvalar den in som svängabil eftersom jag kör slalom med den när andan faller på. Tror minsann jag får fixa en banåkarbiltråd för det med lite actionbilder

Åker inte BMW-clubben slalom? Eller är det mer hardcore med enbart banmöten och racing?

Fast det e klart, 6 rader med steroespecar känns ju lite väl blingbling



Ah, jag har pastat rakt av från andra forum där folk frågat vad jag har för prylar mer ingående i bilen. Så blev att allt åkte med här också. Men förstår vad ni menar.



Anton Lillsund skrev:
skillz skrev:

...vill bara ha lite feedback från olika forum.



Vad vill du ha feedback av?
Du undrar inget med tex en fråga i ditt inlägg. Svårt att ge feedback då.

skillz skrev:
Racing och racing Det får man definera lite olika. Men ptja, rakt fram är inte min grej. Men det funkar det med. Gillar mer att svänga.

Svänga... på vilket vis då?

Hela grejen med detta forum är att man disskuterar bankörning och racing samt slalom.
Är det inget du utövar så känns din bil lite malplacerad.

Gatrace är inget för rejsa.nu


Ah, well.. bara vanlig feedback. Folk med tips för både att förbättre väghållningen och annat.

Svar på det gav jag ovan.

_________________
Michel Kuic
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

skillz skrev:
Men det blir ju mer aktuellt senare då jag har pengar till att fixa på en kompressor och uppgradera väghållningen ytterligare.



Kör så mycket du kan innan du trimmar motor och väghålling! Det är riktigt kul ändå! thumbs up

Det behövs inte så mycket effekt för att köra slalom med din bil! Bara föraren är skärpt så går det bra ändå! thumbs up

Att köra på banträffar med en cab kan bli svårt. Jag vet att BMW Sport Club hade ett förslag under luppen att tillåta det, men jag vet inte hur det går med detta.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1268



Anton Lillsund skrev:
skillz skrev:
Men det blir ju mer aktuellt senare då jag har pengar till att fixa på en kompressor och uppgradera väghållningen ytterligare.



Kör så mycket du kan innan du trimmar motor och väghålling! Det är riktigt kul ändå! thumbs up

Det behövs inte så mycket effekt för att köra slalom med din bil! Bara föraren är skärpt så går det bra ändå! thumbs up

Att köra på banträffar med en cab kan bli svårt. Jag vet att BMW Sport Club hade ett förslag under luppen att tillåta det, men jag vet inte hur det går med detta.


Du kommer inte att få köra BMWSC banträffar med din E30 cab. Det som vi håller på att ta ställning till är ifall bilar med hardtop OCH fabriksmonterat överrullningsskydd ska få deltaga. Ev. kan du få köra slalomen på Tullinge men det är tveksamt..

_________________
/Arne Lindgren
Citera
skillz
Stockholm
Här sen Mar 2005
Inlägg: 9


Trådstartare
Arne skrev:
Anton Lillsund skrev:
skillz skrev:
Men det blir ju mer aktuellt senare då jag har pengar till att fixa på en kompressor och uppgradera väghållningen ytterligare.



Kör så mycket du kan innan du trimmar motor och väghålling! Det är riktigt kul ändå! thumbs up

Det behövs inte så mycket effekt för att köra slalom med din bil! Bara föraren är skärpt så går det bra ändå! thumbs up

Att köra på banträffar med en cab kan bli svårt. Jag vet att BMW Sport Club hade ett förslag under luppen att tillåta det, men jag vet inte hur det går med detta.


Du kommer inte att få köra BMWSC banträffar med din E30 cab. Det som vi håller på att ta ställning till är ifall bilar med hardtop OCH fabriksmonterat överrullningsskydd ska få deltaga. Ev. kan du få köra slalomen på Tullinge men det är tveksamt..


Ajdå, det låter ju inte någe vidare att man måste ha bådadera. Hardtop har jag redan haft i åtanke att fixa för att kunna köra något av dessa saker.

_________________
Michel Kuic
Citera
Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1447



tja Michel


flera han före mig men som sagt det kan nog bli svårt att få köra bana med en cab.. tyvärr så får man inte köra någon typ av motorsport knappt med cabbar..

_________________
//Björn Strömberg

BMW Abuser
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2452



Stingray skrev:
tyvärr så får man inte köra någon typ av motorsport knappt med cabbar..


Klart du får, men då krävs det bur (precis som i en bil med tak)

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Arne skrev:
Anton Lillsund skrev:
skillz skrev:
Men det blir ju mer aktuellt senare då jag har pengar till att fixa på en kompressor och uppgradera väghållningen ytterligare.



Kör så mycket du kan innan du trimmar motor och väghålling! Det är riktigt kul ändå! thumbs up

Det behövs inte så mycket effekt för att köra slalom med din bil! Bara föraren är skärpt så går det bra ändå! thumbs up

Att köra på banträffar med en cab kan bli svårt. Jag vet att BMW Sport Club hade ett förslag under luppen att tillåta det, men jag vet inte hur det går med detta.


Du kommer inte att få köra BMWSC banträffar med din E30 cab. Det som vi håller på att ta ställning till är ifall bilar med hardtop OCH fabriksmonterat överrullningsskydd ska få deltaga. Ev. kan du få köra slalomen på Tullinge men det är tveksamt..



Slalom på Tullinge? Det är inget som står med i BMWSC's kallender... Ursäkta OT
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Johan.. skrev:
Stingray skrev:
tyvärr så får man inte köra någon typ av motorsport knappt med cabbar..


Klart du får, men då krävs det bur (precis som i en bil med tak)


BMW SC tillåter inte cabbar men någon omöjlighet kan det ju inte vara att få köra med andra... finns ju både en och två MX5:or som går på bana.

btw till skeptikerna:
Varför går det inte att kombinera styling och bilstero med bankörning? Det ena utesluter INTE det andra
Tycker mig ofta se attityden att ska man köra på bana måste man ha en rensad bil... trams säger jag

Du får thumbs up av mig i alla fall

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6873

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Daniel Ekström skrev:

Tycker mig ofta se attityden att ska man köra på bana måste man ha en rensad bil... trams säger jag

Du får thumbs up av mig i alla fall


thumbs up

I med en störtbåge, så går det alldeles utmärkt att köra bana/konbana i flera sammanhang.

_________________
Daniel Östlund
kraniel-at-gmail-punkt-com
www.sunksinglar.se
Citera
Magnus L
Umeå
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1847



Jag har heller inget tak på min banåkarbil, jag förstår inte riktigt vart problemet ligger.

Sen så måste alla börja någonstans, bättre bjuda in de som har närstående intressen, än att klanka ner på att de inte är extremister som vi. Det är ju bra att även de som i dag har litre mer allmänt bilintresse ser hur det är med svengabilar och hur fantastiskt roligt det är att köra på bana.


Mejn viktigast av allt Välkommen, jättefin bil du har där, och lysna på de gubbar som ger konstruktiv kritik, negga de som bara gnäller



och klart du skall köra på bana innan du trimmar och filar på väghållningen, det är då du kommer på vad du vill förendra, och det brukar vara mer väghållning, mer bromsar, och kanske mer motor.

_________________
//Magnus Lundstedt
Citropat och sevenfrälst.

--VVTS--
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Jag måste bara fråga hur du upplever bilen?? Själv har jag inte så mycket erfarenhet av cabbar men vad jag har hört skall E30 en hel del vekare i chassiet än motsvarande täckta bilar. Finns det några kluriga trix för att förbättra konstruktionen (E36 cabbarna hade väl någon form av x-stag )??

Sen säger jag som de andra: Sätt i en båge, gasa och ha skoj
(sök på bur här på forumet så blir du kanske inspirerad och du hittar det mesta man behöver veta i ämnet )

Fin bil förresten

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
skillz
Stockholm
Här sen Mar 2005
Inlägg: 9


Trådstartare
Daniel Ekström skrev:
Johan.. skrev:
Stingray skrev:
tyvärr så får man inte köra någon typ av motorsport knappt med cabbar..


Klart du får, men då krävs det bur (precis som i en bil med tak)


BMW SC tillåter inte cabbar men någon omöjlighet kan det ju inte vara att få köra med andra... finns ju både en och två MX5:or som går på bana.

btw till skeptikerna:
Varför går det inte att kombinera styling och bilstero med bankörning? Det ena utesluter INTE det andra
Tycker mig ofta se attityden att ska man köra på bana måste man ha en rensad bil... trams säger jag

Du får thumbs up av mig i alla fall



Hehe, när du nämner MX5or så kommer jag och tänka på japsmeet förra året. där såg man ju cabbar som körde på banan utan störtbåge bland annat.


och jag själv föredrar att kunna ha bilen i fint skick och att den ska vara clean
Jag har ju rensat lite vikt från bilen som inte någon skulle lägga märke till om man kollade runt, men det är inte mer än 40kg.

Jag är en sån där som vill kombinera styling med massa kul på bana. Har ju haft funderingar kring en porsche 944 turbo senare.




Magnus L skrev:
Jag har heller inget tak på min banåkarbil, jag förstår inte riktigt vart problemet ligger.

Sen så måste alla börja någonstans, bättre bjuda in de som har närstående intressen, än att klanka ner på att de inte är extremister som vi. Det är ju bra att även de som i dag har litre mer allmänt bilintresse ser hur det är med svengabilar och hur fantastiskt roligt det är att köra på bana.


Mejn viktigast av allt Välkommen, jättefin bil du har där, och lysna på de gubbar som ger konstruktiv kritik, negga de som bara gnäller



och klart du skall köra på bana innan du trimmar och filar på väghållningen, det är då du kommer på vad du vill förendra, och det brukar vara mer väghållning, mer bromsar, och kanske mer motor.


Tack för välkomnandet! ska försöka lyssna på dina visa ord också



Eddie Varvstopp skrev:
Jag måste bara fråga hur du upplever bilen?? Själv har jag inte så mycket erfarenhet av cabbar men vad jag har hört skall E30 en hel del vekare i chassiet än motsvarande täckta bilar. Finns det några kluriga trix för att förbättra konstruktionen (E36 cabbarna hade väl någon form av x-stag )??

Sen säger jag som de andra: Sätt i en båge, gasa och ha skoj
(sök på bur här på forumet så blir du kanske inspirerad och du hittar det mesta man behöver veta i ämnet )

Fin bil förresten



Jag upplever bilen som ja. Måste säga att självklart har man ju som alla andra kört lite olagligt på allmänna vägar. Så jag har ju provat en hel del kurvor/rondeller i kungens kurva.
Det jag upplever just nu är att den kränger lite granna ibland. Det är ju hårdare stötdämpare på just nu.

Men har ju hänt en gång att bilen överstyrt när man kommit lite häftigt runt en rondell. Och då känns det mer som om det är brist på grepp med hjulen. Så har haft funderingar kring bredare däck.

Bromsarna där emot är något jag verkligen skulle behöva uppgradera. De funkar jättefint ett tag sen blir det som gele i pedalen och bromsarna tar inte mycket alls.

Vad jag vet så är alla cabbar uppbyggda med extra förstärkning och ska vara minst lika stabil som en coupe/sedan. Men viktmässigt så åker ju den upp ca 100kg pga detta. Och en e30 cab väger 100kg mer än en e30 sedan.


och tack

_________________
Michel Kuic
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325 Cab -88 "skillz"
1, 2   >>
6860 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande