Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 9807 besök totalt |
Det var en häftig bil du har knåpat ihop du!
![]() Har du använt en B16 topp till din D16 block? Kul att få in fler Honda förare här på rejsa.nu. ![]() Föresten, så har jag inte sett dig på Honda-forumet. http://www.hondaklubben.com Vore kul om du la upp en tråd om din bil där, så att de yngre kan få lite inspiration för mera rejsing och mindre bling-bling. Lycka till med din racing-karriär. ![]() _________________ Mvh Benci_Hovanyi ![]() Gotland Ring 1:33,33s |
||||||
Tjena Mange!!
Benci... nja, tror nog inte han kör med B-serie alls.. Bara gamla ZC snurran... och HPC har jag tipsat mange om redan, men jag har inte sett till honom där... ![]() när fixade du allt på motorn? Sist jag "mötte" dig på vägen tyckte jag inte den gick mycket bättre än min D16 häck... ![]() måste säga att det är en fräschaste gen 1 crx jag någonsin sett!!!! ![]() _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld ![]() |
||||||
Re: honda crx 1986 1,8 dohc 16v
![]() ![]() ![]() |
||||||
Tjena Fredrik! NÄ har inte blivit av att jag gått med i honda klubben men det kommer nog. Hade bilen uppe hos Fredde Carlsson i Mantorp (orten) och han gjorde allt motorjobb och vi köpte grejorna från TS i Åstorp och TG motor i Malmö i princip är allt utgånget från originalet så det är helt riktigt som du tror Fredrik. Bilen har stått på HK nästan hela vintern förutom lite testkörningar då och då (läs ofta...) ![]() _________________ Manne Lorentzon |
||||||
Re: honda crx 1986 1,8 dohc 16v
härligt ![]() ![]() ![]() ![]() låter verkligen skoj.. lycka till ![]() Själv så köpte jag oxå Hankook Ventus sport k104 till min gula turbo golf till denna säsong men dom kommer sitta på bilen på gatan! På banan vet jag inte än, har bara nå slitna bridgestone däck på banfälgarna just nu.. får se vad de kan bli! Får hoppas hankook däcken fungerar likabra som du säger ![]() _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||||
Det verkar vara rätt så bra skilnad mellan Ventus K104 och K102. Jag körde på 102 förra året och upplevde de som riktiga mögdäck. Det gäller tydligen att välja rätt modell
![]() Du kommer inte dyka upp på något KM med MGCC till sommaren?? Kul med lite udda bil här på rejsa ![]() ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Till eddie vill jag säga att det är ingen duvunge du pratar med vad gäller MGCC...jag är nämligen mekaniker åt Hasse Karinen i Radical så att i år blir det fjärde året vi är med på MGCC! ![]() I år kör jag dock med Hondan och skruvar Radical eller RS pedrassan han kör inter serien med i år alltså inget STCC för Hasse i år! Till alla andra så kan jag säga att den som hittar ett par 13" fälgar 8" breda som passar min crx ger jag möjlighet att få ett set begagnade dunlop eller michelin slicks 13" från Radical respektive formel Renault V6! ![]() ![]() ![]() _________________ Manne Lorentzon |
||||||
Haha, där ser man ![]() ![]() ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
hejs
Tjena - Cool bil du har - har själv haft 3 st av denna karossen...... varav en lite annorlunda * ![]() Undrar hur du fick din bil godkänd av MGCC - MIn Corolla Ae86 var de inte alls intresserad av att godkänna. MVH/ .......Kristian PS - du har ett PM _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Re: hejs
Man måste ha rätt japs-modell. Det stavas H o n d a ! ![]() _________________ Mvh Benci_Hovanyi ![]() Gotland Ring 1:33,33s |
||||||
Kravet är att bilen är registrerad som tvåsitsig sportvagn vid första typbesiktningen dvs i fallet min bil skedde det 1984. (modellen) ![]() _________________ Manne Lorentzon |
||||||
211 beräkningshästar blir det tror jag (inte variabel kam i den, lr?), ska den gå i roadsport B? Minst 1098 kg ekipagevikt.
Du vet att du inte får åka med slicks i roadsport? R-däck är däremot ok. Är det sportvagnsserien eller MGCC klubbmästerskap du tänkt dig? _________________ Pär Hylander |
||||||
Då blir det Roadsport B antar jag?
Eftersom motorn är modifierad så blir väl beräkningshästarna över 200 nånting och med den vikten så blir det är väl C kört? Ska du köra hela sportvagnsserien? Lycka till på banorna! ![]() Edit: för långsam som vanligt ![]() ![]() _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||||
Någon gång i mitten på april så ska den bänkas hos TG motor och jag skulle tippa på att jag precis faller på kanten och i det fallet så kommer jag i motsats till vad alla förväntar sig att trimma ner för att hamna i rätt klass....C! Jag har tittat lite på motståndet i B och tycker att det blir lite väl för mitt spann.
Men huruvida vilket mästerskap jag ska köra har jag inte bestämt än. ![]() Min medverkan i Interserien går i första hand! ![]() ![]() _________________ Manne Lorentzon |
||||||
Det kvittar tyvärr om du "trimmar ner" motorn är ändå modifierad. Vad väger bilen? _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||||
Gräsligt synd. De japanska sportbilarna är värda att ta på allvar och Ae86 är en av de mest intressanta. Men jag vet att Alfa GTV (116) inte heller är godkänd hos dem. Kul i alla fall att CRX accepteras. oups, sorry för OT i tråden. ![]() |
||||||
927 med halv tank.. ![]() _________________ Manne Lorentzon |
||||||
CRX - sportvagn ???? MYSKo..... ![]() finns väl inte ett enda regbevis i världen som det står att fordonet är en SPORTVAGN i ??? eller tolkade jag dig fel ??? ........... ??? MVH/ .............kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 9807 besök totalt |