Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum 964 cup vs. RS, pris och sånt | 3285 besök totalt |
Hur skall man värdera en Porsche 964 cup bil (-91) gjord i 120 ex. jämfört med en RS -92???
Går det att regga in en cup bil utan problems i svealand om den har tysk registrering sedan innan? och är det någon som vet en fin 964 rs el. cup eller ev. -87 911 cup till salu? _________________ Christian Merheim - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
Vill man ha, och är beredd att betala för en, är detta en verkligt fin RS:
http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?id Mannen som byggt den är nästan sjukt pedantisk när det gäller att bygga bil. Och det syns på den här. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Värdet på en 964 Cup är i princip samma som på en RS-92, gissningsvis får du ett ganska dåligt ex med oviss historik för 300' och en fin bil runt 450'.... Av Cuparna så kom dock bara ett fåtal ut på vägarna, vilket möjligen kan hålla uppe priserna på dom få som finns. Några fler har letat sig ut på gatan på senare år, genom mer eller mindre tveksamma tyska besiktningsmetoder... Det ska inte vara något problem att ta in en sådan bil till Sverige, men det kan till exempel stå "Carrera 4-90" i fordonshandlingarna - och det är ju inte helt snyggt. I nio fall av tio, eller kanske i 119 fall av 120, så är Cuparna dessutom ganska hårt tävlade, varför det kan vara svårt att hitta en bil som inte varit mer eller mindre smälld. Är du intresserad av en Cup/RS N-GT- senare ombyggd till RSR - i det övre prisspannet kan du PM:a mig, så vidarebefordrar jag en personlig kontakt. (Det är ingen bil som annonserats tidigare) _________________ -- |
||||||
mannen som "byggt den"...? Då är det ingen orginalbil från Porsche alltså. Och 489.000:-(om jag läste rätt)....inte ens för en orginalbil skall man betala dom pengarna tycker jag. Prisbilden på RS bilarna är lite skruvad. För att ha varit nere i 250.000 skall man nu betala 400.000. (911/964). Verkar som avslutande affärer inte riktigt orkat upp i dom 400 men ändå. _________________ Stefan Larsson |
||||||
Jag är ute efter en bra originalbil. dvs inget raceombygge eller liknande.
Målet är att kunna ha en bil som står sig i värde men samtidigt fungerar för banträffar och liknande aktiviteter. Hur är det med originalmonterad bur i RS:en ? Tillverkare? Cupen har väl alltid homologerad bur, men hur är det med RS. De finns ju både med och utan originalmonterad bur? _________________ Christian Merheim - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
Håller med... _________________ Christian Merheim - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
Är det Birgers DR:s bil?? /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Jag hade nog tagit en titt på Mackans cup även om det nu sitter 3,8l spis i den. Det brukar inte bli sämre värde när det sitter en 3,8:a. Sen har den bilen resultat att visa upp också vilket jag tycker är väldigt trevligt. /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Björn: Jajemensan.
Höfläkt: Det är en RS från fabrik. Importerades ifrån Holland, där den gått i Ferrari/Porsche Challenge. Sen dess har ägaren "byggt" tillbaka lite inredning, satt i annan slutväxel, de större hejdarna, monterat vingen plus en hel del annat. Den är dyr, jag vet. Och jag skulle nog själv inte köpa en RS ens om jag hade pengarna, utan modda en C2. Men är det en fin RS med extra allt man vill ha är denna svårslagen. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Haha, jasså du! Vi syns! /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Prisbilden på 964 RS, 993 RS men framförallt 911 Carrera 2,7 RS är antagligen väldigt skakig på dagens nivåer. Kan tänka mig att oron på de finansiella marknaderna under inledningen av 2000-talet blåste upp värdet på den här typen av bilar, då man bokstavligen parkerade delar av kapitalet i garaget. I takt med att det blir stabilare på de finansiella marknaderna kommer kapitalet ut ur garaget igen - och vad händer med prisbilden på RS m.m. då? Det behövs nog inte speciellt många avslut på lägre nivåer (än idag) för att det ska bli "RS-rea" igen. _________________ D a v i d B r a n t m o Nu: 951 Cup 3,0 16v Då: 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||||||
Vet inte om du sett denna Christian?
Den är ju i dina hemtrakter. http://www.blocket.se/view/4513287.h _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||
Jo, lite många mil kanske... Känner iofs killen som har den så jag tänkte ringa honom. Snackade även med dom för 6 månader sedan om denna bil. _________________ Christian Merheim - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
Misstänkte att du redan visste om den.. Ska du sälja 993:an? _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||
Nej för f_n... Detta åk är tänkt för min far. _________________ Christian Merheim - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
[quote="d_b Prisbilden på 964 RS, 993 RS men framförallt 911 Carrera 2,7 RS är antagligen väldigt skakig på dagens nivåer. Kan tänka mig att oron på de finansiella marknaderna under inledningen av 2000-talet blåste upp värdet på den här typen av bilar, då man bokstavligen parkerade delar av kapitalet i garaget.
I takt med att det blir stabilare på de finansiella marknaderna kommer kapitalet ut ur garaget igen - och vad händer med prisbilden på RS m.m. då? [/quote] Detta resonemang tror jag gäller mer för 911 RS (och t ex 959) än för 964 RS och 993 RS. Jag tror inte att 964 RS och 993 RS sedan tidigt 2000-tal fungerat som ett investeringsalternativ till de finansiella marknaderna/kapitalmarknaden. En 964 RS är inte tillräckligt exklusiv för att dra till sig den typen av köpare. Dessa bilar är körmaskiner och jag tror snarare att det är utbud vs efterfrågan som styrt prisbilden. Klart att alla vill ha en jäkligt bra bil! ;-) _________________ /Johan Kolmodin Porsche 964 RS 92 |
||||||
Man kan undra hur svårt det är att få igenom en 964 cup genom SBP.
3-p bältesmontering t.ex. Den här t.ex. http://www.miltz.de/ (välj Fahrzeugliste, sök på Hersteller-porsche, 2:a resultatsidan) Skick är ju svårt att bedömma på foton, framförallt på en sådan här bil. _________________ Christian Merheim - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
Direktlänk: http://carcopy.de/carcopy/show2.php? _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||
Allmänt banåkaforum 964 cup vs. RS, pris och sånt | 3285 besök totalt |