Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mini 1430cc, MINI TURBO Pickup 1293cc
<<   1, 2, 3   >>
5 besök senaste veckan (20602 totalt)
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6499



Vilka bilar!
Jag har varit svag för hundkojor tidigare... blir ju inte sämre nu!
Det vore riktigt skoj att bygga en koja med sån 2 liters 16v maskin som jag har i Kadetten, skulle bli riktigt underbar sång då.

Pickisen var riktigt fräck, du har inte mer info om den?

Brembobromsarna är jag även nyfiken på hur sjutton du får dit så stora skivor med så små fälgar.
Du får ursäkta om det är allmänkunskap hos er Koja-åkare...

Mvh
Fredrik

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
mini2fast4u
Halmstad
Här sen Mar 2005
Inlägg: 42


Trådstartare
Figgz skrev:
Vilka bilar!
Jag har varit svag för hundkojor tidigare... blir ju inte sämre nu!
Det vore riktigt skoj att bygga en koja med sån 2 liters 16v maskin som jag har i Kadetten, skulle bli riktigt underbar sång då.

Pickisen var riktigt fräck, du har inte mer info om den?

Brembobromsarna är jag även nyfiken på hur sjutton du får dit så stora skivor med så små fälgar.
Du får ursäkta om det är allmänkunskap hos er Koja-åkare...

Mvh
Fredrik


Tackar så hemskt mycket för de fina orden. Det är väldigt populärt att konvertera kojjorna med Opels 16 ventilare, Har faktiskt funderat på det själv men kommer att använda en Motorcyckelmotor istället då den är lättare med mer effekt i ett av mina projekt ngn dag.......

Pickisen är en original Austin Pickup från 69 som jag håller på att modifiera lite. Original är det en 1000 kubiks motor i den och lämnar ungefär 33 HK, Motorn jag håller på med nu är betydligt potentare då den är en 1293cc med Turbomatning. Håller på för fullt med motorn då man får bygga om den kraftigt för att det skall hålla. Motorn kommer förmodligen att lämna omkring 150hk när den är klar med denna turbon som jag skall använda nu. Har dock ett Motec sprut och annan Snurra som ligger och väntar men det får bli tillsammans med ett nytt grenrör till nästa vinter.

Bromsoken på min tävlingsbil har ifs bara ett par millimeter till godo till fälgen fast det räcker juh!! MVH Tobbe

_________________
Tobias Rosén
BMW Mini Cooper S -05
Austin TURBO Pickup -69
Austin Cooper S 970cc GRP2 -64
Mini Racecar 1430cc BMC Motorsport
Citera
mini2fast4u
Halmstad
Här sen Mar 2005
Inlägg: 42


Trådstartare
Äntligen är vevstakarna färdiga! Nu ska "bara" skiten i hop med!!!!


_________________
Tobias Rosén
BMW Mini Cooper S -05
Austin TURBO Pickup -69
Austin Cooper S 970cc GRP2 -64
Mini Racecar 1430cc BMC Motorsport
Citera
mini2fast4u
Halmstad
Här sen Mar 2005
Inlägg: 42


Trådstartare
Kommer snart mer bilder på motorn, fullt ös medvetslös

_________________
Tobias Rosén
BMW Mini Cooper S -05
Austin TURBO Pickup -69
Austin Cooper S 970cc GRP2 -64
Mini Racecar 1430cc BMC Motorsport
Citera
mini2fast4u
Halmstad
Här sen Mar 2005
Inlägg: 42


Trådstartare


Snart Färdig!



De rakskurna mellandreven!



ARP Bultar på plats till Ramlageröverfallen och det hemmabygda extraförstärkta mittre överfallet!



Morfar Lakritz Vässar!

_________________
Tobias Rosén
BMW Mini Cooper S -05
Austin TURBO Pickup -69
Austin Cooper S 970cc GRP2 -64
Mini Racecar 1430cc BMC Motorsport
Citera
Yaskin
Norrköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 250



OJ OJ OJ!!! Ser helläckert ut!!!

...att dessutom ha morfar med i garaget är inte fy skam thumbs up Tänk om man hade haft en släkt som är intresserad av samma sak som sig själv...

_________________
Projekt:MINI 16v TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13990
Bruksbil: Impreza GT -99, kombi så klart...
Andreas Fogelberg
Citera
Jeppe
Boxholm, Östergötland
Här sen Okt 2004
Inlägg: 489



Många fina delar som man blir lite avis på. Hundkojjor är ju så sköna dessutom, kul att se! =)

_________________
Jesper Brenner
Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count!
Citera
mini2fast4u
Halmstad
Här sen Mar 2005
Inlägg: 42


Trådstartare


Ilyftning av motor te helgen!!!!!!!
återkommer med bilder!

_________________
Tobias Rosén
BMW Mini Cooper S -05
Austin TURBO Pickup -69
Austin Cooper S 970cc GRP2 -64
Mini Racecar 1430cc BMC Motorsport
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Yaskin skrev:
OJ OJ OJ!!! Ser helläckert ut!!!

...att dessutom ha morfar med i garaget är inte fy skam thumbs up Tänk om man hade haft en släkt som är intresserad av samma sak som sig själv...


...och inte vilken morfar som helst; jag har träffat honom några gånger genom åren - han kan "ganska" mycket om det här med tävlingsbilar.

Kan bara instämma; bilarna är hur tuffa som helst.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Cooper Killen
Vendelsö/Stockholm
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1128



Kul att det går frammåt med turbo pickisen, vad är effektmålet med maskinen?? Var för ngr år sedan i GB och då hade mini speed en turboladdad Van som såg helt org ut, men gick så in i helvete. Detta var på santa pod och bilen åkte låga 12s repor med hjulspinn till 3án trots slicks och diffbroms den pusta och fnös men de ville inte lyfta på huven men det var kojamotor och folk talade om effekter över 200hk vilket inte borde vara helt orimligt med tanke på tiderna.

Ha dé

_________________
MVH Kristofer Eklund
[Kristofer Eklund Motorsport]

KEM SuperMini (Projekt)
Volvo V90 T8 -19 (Bruksbil)
Vw polo Tdi-13 (Bruksbil)
Citera
mini2fast4u
Halmstad
Här sen Mar 2005
Inlägg: 42


Trådstartare
Cooper Killen skrev:
Kul att det går frammåt med turbo pickisen, vad är effektmålet med maskinen?? Var för ngr år sedan i GB och då hade mini speed en turboladdad Van som såg helt org ut, men gick så in i helvete. Detta var på santa pod och bilen åkte låga 12s repor med hjulspinn till 3án trots slicks och diffbroms den pusta och fnös men de ville inte lyfta på huven men det var kojamotor och folk talade om effekter över 200hk vilket inte borde vara helt orimligt med tanke på tiderna.

Ha dé


Kan nog stämma! Bitarna kommer från Minispeed och de har lovat att den ska palla runt 200 häst men det kommer inte lådan att göra! Blir till nästa vinter!

_________________
Tobias Rosén
BMW Mini Cooper S -05
Austin TURBO Pickup -69
Austin Cooper S 970cc GRP2 -64
Mini Racecar 1430cc BMC Motorsport
Citera
mini2fast4u
Halmstad
Här sen Mar 2005
Inlägg: 42


Trådstartare
Dennis Kullman skrev:
Yaskin skrev:
OJ OJ OJ!!! Ser helläckert ut!!!

...att dessutom ha morfar med i garaget är inte fy skam thumbs up Tänk om man hade haft en släkt som är intresserad av samma sak som sig själv...


...och inte vilken morfar som helst; jag har träffat honom några gånger genom åren - han kan "ganska" mycket om det här med tävlingsbilar.

Kan bara instämma; bilarna är hur tuffa som helst.



Kan ju bara förklara mej så här. Är uppfödd på motorbanan och min förebild har alltid varit Morfar Lakritz
även om jag har en farsa som har jobbat mer eller mindre heltid med tävlingsbilar i 30 år.
Första gången jag var på tävlingsbanan var jag nog inte mer än ett par veckor, Första gokarten fick jag av morfar när jag va 7 och då skulle det börjas redan då om ni förstår!
Morfar Lakritz har precis fyllt 80 år och jobbar forfarande med tävlingsbilar varje dag. Bilar han renoverar för tillfället är bla. en Porsche 962....ni hörde rätt, Ngn Lola sportvagn med Ford F1 DFV motor i, Chevron B19 BDG, och ngn annan sportvagn med Wankel som visst har varit ngn Lemansbil, så ser hans vardag ut!
Har han tid så hjälper han mig lite i Verkstan med kojjorna då han mer eller mindre är en av de bästa kojjamekanikerna i sverige då han varit med om flera SM guld på 60 o 70 talen. Vidare har han skruvat Porsche en hel del, SAAB sport, Formel vee, och inte att förglömma Alla år med de klassiska lemansbilarna han håller på med fortfarande! Kan bara säga att jag hoppas han lever till 100 minst!!!!

_________________
Tobias Rosén
BMW Mini Cooper S -05
Austin TURBO Pickup -69
Austin Cooper S 970cc GRP2 -64
Mini Racecar 1430cc BMC Motorsport
Citera
mini2fast4u
Halmstad
Här sen Mar 2005
Inlägg: 42


Trådstartare

_________________
Tobias Rosén
BMW Mini Cooper S -05
Austin TURBO Pickup -69
Austin Cooper S 970cc GRP2 -64
Mini Racecar 1430cc BMC Motorsport
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Det ser ju riktigt trevligt ut thumbs up

_________________
Peter Karlsson
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031



GRYMT thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



mini2fast4u skrev:
Morfar Lakritz har precis fyllt 80 år och jobbar forfarande med tävlingsbilar varje dag. Bilar han renoverar för tillfället är bla. en Porsche 962....ni hörde rätt, Ngn Lola sportvagn med Ford F1 DFV motor i, Chevron B19 BDG, och ngn annan sportvagn med Wankel som visst har varit ngn Lemansbil, så ser hans vardag ut!
Har han tid så hjälper han mig lite i Verkstan med kojjorna då han mer eller mindre är en av de bästa kojjamekanikerna i sverige då han varit med om flera SM guld på 60 o 70 talen. Vidare har han skruvat Porsche en hel del, SAAB sport, Formel vee, och inte att förglömma Alla år med de klassiska lemansbilarna han håller på med fortfarande! Kan bara säga att jag hoppas han lever till 100 minst!!!!




80 bast!!! Jag skulle gissa på typ 65-70. Visste inte att han var så vass på koja också. Han kollade in frugans -98 när jag var nere i förra veckan och jag skämdes lite när han påpekade lite olje spill från topp-kåpan. För att reda ut familjebanden ordentligt....heter din far Roger?

_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
mini2fast4u
Halmstad
Här sen Mar 2005
Inlägg: 42


Trådstartare
superMOG skrev:
mini2fast4u skrev:
Morfar Lakritz har precis fyllt 80 år och jobbar forfarande med tävlingsbilar varje dag. Bilar han renoverar för tillfället är bla. en Porsche 962....ni hörde rätt, Ngn Lola sportvagn med Ford F1 DFV motor i, Chevron B19 BDG, och ngn annan sportvagn med Wankel som visst har varit ngn Lemansbil, så ser hans vardag ut!
Har han tid så hjälper han mig lite i Verkstan med kojjorna då han mer eller mindre är en av de bästa kojjamekanikerna i sverige då han varit med om flera SM guld på 60 o 70 talen. Vidare har han skruvat Porsche en hel del, SAAB sport, Formel vee, och inte att förglömma Alla år med de klassiska lemansbilarna han håller på med fortfarande! Kan bara säga att jag hoppas han lever till 100 minst!!!!




80 bast!!! Jag skulle gissa på typ 65-70. Visste inte att han var så vass på koja också. Han kollade in frugans -98 när jag var nere i förra veckan och jag skämdes lite när han påpekade lite olje spill från topp-kåpan. För att reda ut familjebanden ordentligt....heter din far Roger?


Nej han heter Janne. Roger heter han som morfar hjälper. Roger är jo gurun himself, mycket duktig kille, en av de bästa i sverige skulle jag vilja säga!

_________________
Tobias Rosén
BMW Mini Cooper S -05
Austin TURBO Pickup -69
Austin Cooper S 970cc GRP2 -64
Mini Racecar 1430cc BMC Motorsport
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



mini2fast4u skrev:
Roger är jo gurun himself, mycket duktig kille, en av de bästa i sverige skulle jag vilja säga!


-Kan bara instämma. Det blir ett sant nöje att hämta ut BDG'n hos honom om några veckor

_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
mini2fast4u
Halmstad
Här sen Mar 2005
Inlägg: 42


Trådstartare
superMOG skrev:
mini2fast4u skrev:
Roger är jo gurun himself, mycket duktig kille, en av de bästa i sverige skulle jag vilja säga!


-Kan bara instämma. Det blir ett sant nöje att hämta ut BDG'n hos honom om några veckor


BDG :n Det låter inte billigt!

_________________
Tobias Rosén
BMW Mini Cooper S -05
Austin TURBO Pickup -69
Austin Cooper S 970cc GRP2 -64
Mini Racecar 1430cc BMC Motorsport
Citera
mini2fast4u
Halmstad
Här sen Mar 2005
Inlägg: 42


Trådstartare



_________________
Tobias Rosén
BMW Mini Cooper S -05
Austin TURBO Pickup -69
Austin Cooper S 970cc GRP2 -64
Mini Racecar 1430cc BMC Motorsport
Citera
mini2fast4u
Halmstad
Här sen Mar 2005
Inlägg: 42


Trådstartare
Startat nu! Nervös man va! Allt verkar funka förutom att det läcker lite här och där! Dessutom verkar det som att motorn utvecklar så mycket vacum så att dumpventilen inte sluter tätt! Jaja, det löser sig nog.

_________________
Tobias Rosén
BMW Mini Cooper S -05
Austin TURBO Pickup -69
Austin Cooper S 970cc GRP2 -64
Mini Racecar 1430cc BMC Motorsport
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mini 1430cc, MINI TURBO Pickup 1293cc
<<   1, 2, 3   >>
5 besök senaste veckan (20602 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande