Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Opel Ascona B 2.0 16V
1 besök senaste veckan (3649 totalt)
LSL-RACING
Hyltebruk
Här sen Jan 2005
Inlägg: 68


Trådstartare
Bilen är byggd och tävlar i långloppsserien HT2.

Motor: C20XE 16ventilers ifrån Kadett GSI
Växellåda: omega A
Bakaxel: ombyggd flerskivig diffbroms ifrån Manta B
Fjädring: Gula Koni o HR racingfjädrar komponerat av Stötdämparverkstan Stockholm.
Effekt: ca 180 hk med mappad styrbox, filter,3-tums JT-system mm.

mer info om teamet och bilder på www.lsl-racing.se


_________________
Roger Andersson
Citera
Marcus Nyström
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 307



Får man fråga hur hårda fjädrar ni kör med? (Kanske är en hemlighet )

Ni har inga bilder på framvangnen ni kan dela med er av?

_________________
Street Triple RS -18
Citera
LSL-RACING
Hyltebruk
Här sen Jan 2005
Inlägg: 68


Trådstartare
Marcus Nyström skrev:
Får man fråga hur hårda fjädrar ni kör med? (Kanske är en hemlighet )

Ni har inga bilder på framvangnen ni kan dela med er av?


Svar: angående framvagnen så är den orginal med övre och undre bärarmar men undre kulbulten är ifrån Saab som då är nerfräst på ena sidan så att man får en större castervinkel och samtidigt justerbar camber i och med att kulbulten är skruvad fast i undre bärarmen som är modifierad med en justerskruv på baksidan,sedan är alla bussningar bytta till Proflex bussningar .
Vad beträffande hårdheten på fjädrarna så har vi ett protokoll efter stötdämparverkstans prov någonstans. thumbs up

_________________
Roger Andersson
Citera
Bert Svensson
Ryd Småland
Här sen Nov 2002
Inlägg: 640



frän ascona blir det den som ni skall tävla med i år med???
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



trevligt med ännu en ascona! thumbs up
Citera
Henrik T
Vänersborg
Här sen Aug 2003
Inlägg: 377



LSL-RACING skrev:
Marcus Nyström skrev:
Får man fråga hur hårda fjädrar ni kör med? (Kanske är en hemlighet )

Ni har inga bilder på framvangnen ni kan dela med er av?


Svar: angående framvagnen så är den orginal med övre och undre bärarmar men undre kulbulten är ifrån Saab som då är nerfräst på ena sidan så att man får en större castervinkel och samtidigt justerbar camber i och med att kulbulten är skruvad fast i undre bärarmen som är modifierad med en justerskruv på baksidan



Låter som en intressant lösning thumbs up ! Vilken Saab modell kommer kulbulten ifrån, om man får fråga?

Vad åker ni med för krängare?

Snygg bil med trevlig o rolig motor! thumbs up oslagbart koncept!

_________________
Mvh
He nr ik Tj ul an der
Opel Ascona A 16v
Citera
LSL-RACING
Hyltebruk
Här sen Jan 2005
Inlägg: 68


Trådstartare
Kulbultarna kommer ifrån Saab 900 och just nu så håller vi på att försöka göra bilen slät på undersidan och montera en ny vinge i från Airforce som vi rejsare.nu har rabatt på och det skall bli intressant att se om vingen och diffusorn kommer att fungera annars åker grejerna bort igen.
Svar till Bert: Din bil är ju också fin men när serien hängde på repet så kunde vi inte köpa på oss en bil till och bli stående med två bilar.
Asconan kommer vi att köra med denna säsongen också men sedan kanske vi måste se oss efter någon ny bil om vi blir ifrånåkta av konkurrenterna.


_________________
Roger Andersson
Citera
Bert Svensson
Ryd Småland
Här sen Nov 2002
Inlägg: 640



corsan står och väntar på er
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Opel Ascona B 2.0 16V
1 besök senaste veckan (3649 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande