Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Vilken bil nästa år? Jag börjar tveka.
<<   1, 2
7071 besök totalt

Vilken bil?
Porsche 964
92%
 92%  [ 12 ]
Audi S3
7%
 7%  [ 1 ]
Totalt antal röster : 13

Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347


Trådstartare
FredrikÅ skrev:
Nu ska vi se möjligheterna och inte hindren! 340 ex. var det.

Jag vill först och främst hjälpa Daniel att hitta rätt bil, när
han sen har bestämt sig, letar vi naturligtvis fram ett bra objekt
till honom. Gäller det 911 ClubSport vet jag om en kanonfin till
salu, så rekommendationen är inte helt tagen ur luften.

MVH
Fredrik


Tro dé!

Berätta mer om denna bil.

mvh
Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Daniel:

Ring Daniel på 070-6679911 och hälsa från Fredrik.
Be att få titta på hans ClubSport i helgen. (Den finns i Stockholm)

Du kommer att tacka mig sen...

//Fredrik Å

_________________
--
Citera
v_skogh
Borås
Här sen Nov 2002
Inlägg: 212



DanielB skrev:
Viktor:

S3:an är en alldeles utmärkt bil att köra på gatan med och för lättare bankörning. Men som du säger är det att börja i lite fel ände för att få en kul hobby-bil för bana.

Porschen kommer bara att användas som entusiast bil den dag jag köpt en. Första sommaren kanske på heltid. När hösten närmar sig kommer jag att ha en tjänstebil av A-B snitt för att slippa praktiskt strul med en billig bil som krånglar. Fördelen är ju att då kan hela privatekonomin inriktas på porschen

Sen håller jag med om att en 968cs med m030 paket är ett klart intressant alternativ. Jag gillar bilen och är säker på att det är ett bättre fordon att utvecklas i som förare. Men 964 väcker mer känslor hos mig och därför vill jag ha den.

Pär:
Helt rätt, det är därför jag kommer att skaffa en tråkig A-B bil för att upplevelsen av porschen ska blir starkare. Det är även däför jag har lagt planerna på en vassare året runt bil på hyllan. Det är lätt att hamna i prestandaträsket på nya bilar och att man aldrig blir mätt. Kaptialförlusten blir kapital i den spiralen.

Fredrik:

Carrera 3,2 är ju inte dum, men helst med nya lådan som kom 87 va? och ännu hellre en ClubSport. Jag är bara lite insönad på just 964.

Jag tycker det är svårt när jag letar att hitta en 964C2 som uppfyller mina krav. Perfekt är:
Coupé (måste)
Manuell (måste)
Ingen taklucka (nästan måste)
Årsmodell >=92 (om inte måste uppdateringarna (svänghjul mm) vara utförda och helst cup-hjul och gärna cup-speglar)
Cup-chassi (gärna)
Cup-rör (kul)
Skicket ska vara utmärkt. (nästan måste)
Helst i en trevlig kulör, fast jag gillar dom röda och det är en fördel ur prissynpunkt. Svarta, silver och blå är dyrare. (gärna)

Jag kollar ofta igenom mobile.de och hittar få som kan vara intressanta. Har faktiskt även börjat snegla lite på 993, eftersom den lägre servicekostnaden kan göra att totala ägandekostnaderna t.o.m blir lägre. Men jag gillar 964:ans utseende mer så därför är det ju lätt att motivera eftersom inköpspriset ligger rätt också.

tack för ordet, mer tips välkomnas!
Daniel


Alla älskar väl Porsche 911:a?
Gillar bilen skarpt och har sedan 5-års åldern sagt att jag skall ha en Porsche 911 när jag blir stor.
Som tur är åldras jag i takt med inkomsterna så en sådan kommer bli aktuell först om några år, skall passera 25 först;)
Förstår dig mycket väl om du väljer 964, skulle gjort det samma i din sist.

Nu vet jag inte om det finn men om varför inte satsa på en 964 2S.
S:et skall stå för turbobreddning vilket är väldigt estetiskt tilltalande.

_________________
Mvh Viktor Skogh, Borås
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347


Trådstartare
v_skogh skrev:

Alla älskar väl Porsche 911:a?
Gillar bilen skarpt och har sedan 5-års åldern sagt att jag skall ha en Porsche 911 när jag blir stor.
Som tur är åldras jag i takt med inkomsterna så en sådan kommer bli aktuell först om några år, skall passera 25 först;)
Förstår dig mycket väl om du väljer 964, skulle gjort det samma i din sist.

Nu vet jag inte om det finn men om varför inte satsa på en 964 2S.
S:et skall stå för turbobreddning vilket är väldigt estetiskt tilltalande.


Vad jag vet finns bara en 964 icke turbo med turbobreddning och det är väl 964RS3.8? En sån skulle ju inte sitta fel men den kommer nog bara att få plats i drömgaraget tillsammans med en äkta turbo S också. Turbokarossen heter väl egentligen 965 på denna generation?? (kuriosa)

mvh
Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
v_skogh
Borås
Här sen Nov 2002
Inlägg: 212



DanielB skrev:
v_skogh skrev:

Alla älskar väl Porsche 911:a?
Gillar bilen skarpt och har sedan 5-års åldern sagt att jag skall ha en Porsche 911 när jag blir stor.
Som tur är åldras jag i takt med inkomsterna så en sådan kommer bli aktuell först om några år, skall passera 25 först;)
Förstår dig mycket väl om du väljer 964, skulle gjort det samma i din sist.

Nu vet jag inte om det finn men om varför inte satsa på en 964 2S.
S:et skall stå för turbobreddning vilket är väldigt estetiskt tilltalande.


Vad jag vet finns bara en 964 icke turbo med turbobreddning och det är väl 964RS3.8? En sån skulle ju inte sitta fel men den kommer nog bara att få plats i drömgaraget tillsammans med en äkta turbo S också. Turbokarossen heter väl egentligen 965 på denna generation?? (kuriosa)

mvh
Daniel


Du verkar ha bättre koll på det än mig. Bara en tanke.
Jo tack, en 964 3,8 RS hade suttit som handsken. Eller 993 RS som är min personliga favorit efter 993 GT2. Gillar 993-karossen bäst.

_________________
Mvh Viktor Skogh, Borås
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347


Trådstartare
Snackade med en porschegalen kompis som bl.a. hade lite koll på bilen FredrikÅ tispade om och den är mycket fin enligt kompisen.

Sen har ju 964 turbokaross på cabbar från 93 och jubileumsmodellen av carrera4 också.

mvh
Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17319



I likhet med de flesta här (?) så gillar jag "elvor", men min favorit är lite för dyr för min plånbok. Efter att ha varit passagerare runt Nordslingan i en GT3 så vet jag vad jag vill ha. Tyvärr så lär det få förbli en dröm...
En mattsvart 930 skulle inte sitta fel heller...

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



DanielB skrev:
Snackade med en porschegalen kompis som bl.a. hade lite koll på bilen FredrikÅ tispade om och den är mycket fin enligt kompisen.

om ClubSporten är vit och har regnr som börjar på "ARP" så känner jag honom som köpte den ny. Jag har även kört den på Ringen.
Jag kan i så fall bidra med lite fakta om bilen.

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



DanielB skrev:
FredrikÅ skrev:
Nu ska vi se möjligheterna och inte hindren! 340 ex. var det.


Lite OT:

En av dom 340 -87 Clubsport finns här i Laholm i ett garage inte så långt ifrån mig, tyvärr inte mitt garage.

Peter Calås i PCS har haft den tidigare, kommit till Laholm någon gång i aug.sept detta året tror jag.

Mvh, Pär

_________________
Pär Hylander
Citera
Allmänt banåkaforum
Vilken bil nästa år? Jag börjar tveka.
<<   1, 2
7071 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande