Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Hur ser era racing platser(databord) ut?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
2 besök senaste veckan (87745 totalt)
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Här finns det en ball lösning för dem med gott om utrymme och en förstående sambo...
http://www.theoculas.com/

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2278


Trådstartare
Andreas A skrev:
Schumi skrev:


Hehe...min sambos rygga ju min rygga är röd med en häst på thumbs up


My little pony?



_________________
Jörgen Erlandsson
Våra bilder & filmer: www.schumis-foto.se
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3462



Har ganska nyligen skaffat ratt till min x-box, har inte hunnit bygga cockpit-möbel än, men det är på G... Tillsvidare så vår man bygga ihop något provisoriskt.

Så här ser det ut just nu, när kollegan och kompisen Janne kör på Laguna Seca (Forza Motorsport är spelet). Det är helt klart skysst att köra med bild som är ca 120 tum... thumbs up



filmsnutt! (3,6 MB, quicktime)

_________________
Mattias Meldert
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2278


Trådstartare
Har bytt färg på lysdiodrarna från IKEA nu.Från vitt ljus(som hamnade på garderoben) till blått ljus!Riktigt skönt ljus när man sitter framför datorn kvällstid


_________________
Jörgen Erlandsson
Våra bilder & filmer: www.schumis-foto.se
Citera
Jonas Lindell
Viken
Här sen Dec 2004
Inlägg: 517



Inspirerad av allas "arbetsplatser" var jag bara tvungen att skaffa mig en momo race ratt till den bärbara pc:n.
Plats i racestolen, utrustad med hjälm o handskar var det nästan så att man var o körde "på riktigt" för en stund thumbs up

_________________
Jonas Lindell
-porsche 911 race-
-porsche gt3 cs-
- mini cooper s
-BMW 428 cupé
Citera
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003
Inlägg: 329



min spel hörna.


_________________
Mattias Becker
Bmw 323ti compact -98
Bmw 120d M-sport -08
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Jonas Lindell skrev:
Inspirerad av allas "arbetsplatser" var jag bara tvungen att skaffa mig en momo race ratt till den bärbara pc:n.
Plats i racestolen, utrustad med hjälm o handskar var det nästan så att man var o körde "på riktigt" för en stund thumbs up


Det är härligt med entusiasm .
Kanske man skulle prova att köra med hjälm och handskar och se vad det gör på tiderna .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Westie
Stockholm
Här sen Jan 2006
Inlägg: 131



Min datahörna på hemmaplan. Attans kul att jaga sina kamrater i GTR, GTL och RFactor
Då min Seven vilar i garaget under vintern får stolarna tjänstgöra framför datorn.
Byggde 2st "jiggar" för stolarna var av den vänstra är senaste version.


_________________
Andreas Lydig
Lotus Elise S2 -01
Westfield Seven 2.0T -03 SÅLD!
BMW 323Ti -00 SÅLD!
Citera
Nos
Sthlm
Här sen Jan 2006
Inlägg: 26





Så här ser det ut hos mig Tyvärr inga bra spel till Mac, så jag får nöja mig med PS2.

Jag kan tillägga att jag fick smyga in den när sambon inte var hemma Hon hade anat att det var något på gång och sa att ingen ful jävla bilstol i huset inte

Men sedan när hon såg den så tyckte hon inte att den var så farlig som hon hade trott
Hon hade nämligen sett en av mina kompisars rysliga kreation.

och jag kan meddela att buttkickern höjer känslan MYCKET, men den kan man bara använda när man är själv hemma...... Den för en del liv. Hela stolen blir som en högtalare.
och när gumman vill titta på TV samtidigt så kan hon leva med force feedbacken, men inte buttkickern.

_________________
Karl Pettersson
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

Tjusigt bygge! thumbs up

Men du måste ju skaffa en spel-PC och köra lite "riktiga" bilspel...

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
danne92
Bollnäs
Här sen Jul 2006
Inlägg: 34



Snacka om att jag har fått idéer nu men man ska ha pengar å

_________________
/Daniel Hansson
Citera
Steiner
Lund
Här sen Aug 2005
Inlägg: 93



Så här ser det hos mig:


_________________
Victor Steiner

www.VombsMotorsport.com
Citera
TomasL
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 180



(Klicka bilden för större version)

Själv har man lyckats skrapa ihop detta. En hemmabyggd ram (40x40mm fyrkantsprofil, svetsad hemma på garageplan), en stycket Sparco Sprint stol, en stycket Logitech DFP ratt samt ett par ruskigt trevliga VPP pedaler.

Träskivan fick bli rödmålad för äkta Golf GTI känsla

_________________
Tomas Landin
Citera
Björn Westergren
Köping
Här sen Jun 2006
Inlägg: 67



Har två stycken raceplatser då jag kör både på datorn och ps2an.

Datorn som för närvarande inte har nån "utrustning"...men kolla nere till höger...måste ju ha lite känsla. Och nej jag menar inte tigertofflorna


För här tjänstgör utrustningen för tillfället...spelkvällar med GT4a är givna.


Är helnöjd med G25an, mycket roligare jämfört med mina gamla "Thrustmaster, blåa logitechen och MS Sidewinder..." här får även racehandskarna tjänstgöra.

_________________
Opel Ascona B
Citera
JK
LIDKÖPING
Här sen Feb 2006
Inlägg: 9




Här fördriver jag tiden.... Jag är skitnöjd med G25:an förutom den korta sladden till pedalerna.

_________________
Jonas Karlsson
Citera
johanu
Västerås
Här sen Apr 2005
Inlägg: 18



JK skrev:

Här fördriver jag tiden.... Jag är skitnöjd med G25:an förutom den korta sladden till pedalerna.


Sitter du still i den där stolen när du kör? Fick själv byta stol på grund av att bromsen kräver pedaltryck, men det är ju så det ska vara

_________________
Johan Ulff
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4221

Hjälpmoderator

johanu skrev:


Sitter du still i den där stolen när du kör? Fick själv byta stol på grund av att bromsen kräver pedaltryck, men det är ju så det ska vara


Jag har hjul på min stol också, får bromsa den med att lägga stuff bakom

_________________
Daniel Steiner
Citera
Koit
Sollentuna
Här sen Nov 2005
Inlägg: 124



Citat:
johanu skrev:


Sitter du still i den där stolen när du kör? Fick själv byta stol på grund av att bromsen kräver pedaltryck, men det är ju så det ska vara


Jag har hjul på min stol också, får bromsa den med att lägga stuff bakom


Jag har löst det genom att ha ett rep mellan pedalerna och kontorsstolen. Inte så snyggt kanske men det funkar tills jag hittat en mer permanent lösning. Typ den i bilden.


_________________
Koit Reispass
Citera
johanu
Västerås
Här sen Apr 2005
Inlägg: 18



Jag har löst det genom att ha ett rep mellan pedalerna och kontorsstolen. Inte så snyggt kanske men det funkar tills jag hittat en mer permanent lösning. Typ den i bilden.

[/quote]


Jepp, har kollat på den också. Men jag bytte stol istället. Jag kan också rekommendera fresnel-lins. Ursäkta mobilkamera-fotot. Man är faktiskt mer "inne" i spelet med en sån. Skärmen upplevs som en 35-40 tum ungefär.

Finns att beställa från www.3dlens.com


_________________
Johan Ulff
Citera
Andreas A
Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 797



Hur löser ni problemet med att stolen rör sig runt sin axel? Jag brukar ta en vanlig köksstol istället för det känns mycket bättre när man sitter still.

_________________
Andreas Andersson
YB Motorsport
Citera
Fraden
Svartå
Här sen Jun 2006
Inlägg: 105



Så här ser det ut hemma hos mig.


Fick Lastbilen med mitt namn på när jag hade klarat C-kortet utav frugan.
Men när ja tog CE kortet så fick jag ingen lastbil . Den blå bilen är en utav mina favorit bilar.
Det är en Dodge Charger R/T 1969
och självklart sitter G25 ratten alltid uppe





Tröttnade att ha alla kablar ifrån G25 synligt så efter några dagar jag fick den så gjorde jag hål för kablarna.
Dock så struntade jag att göra hål för växelspaks kablen.


Bordet jag använder är ett billigt Ikea datorbord som kostar 149:-(om ja minns rätt 159:- kanske det var?)
och stolen är även den ikeas. Kostar 595:- har jag för mig. Stolen glider inte iväg för mig allt för mkt i alla fall. Har rätt så trångt mellan bord och vägg så jag låter stolen åka mot väggen och där tar det stopp.

Högtalarna är kopplat till en gammal förstärkare och ger en hyfsat bättre spelupplevelse än små datorhögtalare.

Kartan som ni ser är i från GTA San Andreas. Ovanför den hänger en karta över Lost Heaven (Från spelet Mafia).


Japp. Så ser det ut.


Edit:
Självklart är man trogen SAAB fanatiker (nåja nästan) så flaggan hänger bakom på väggen.
Skall ner i baren sedan när jag har byggt klart den. Baren alltså. Vet även att flaggan hänger åt fel håll för tillfället.

_________________
Andreas Lundberg
Citera
Racingsimulatorer
Hur ser era racing platser(databord) ut?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
2 besök senaste veckan (87745 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande