Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Resultat Server 2 - Race 10 Monza [offline]
1 besök senaste veckan (938 totalt)
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare

IP: 217.208.51.115

Kval:

1) Roger-racer 1,51,471
2) ove M 1,52,471
3) Niklas M 1,53,204
4) ThomasT 1,53,710
5) HOOPoo 1,55,298
6) Emp2k 2,08,588

Race:

1) Roger-racer 0,19,11,320 180,77
2) HOOPoo +0,03,347 180,25
3) ThomasT +0,08,606 179,43
4) ove M +0,47,708 173,58
5) Niklas M +0,58,584 172,02
6) Emp2k +1 lap 159,02

Grattis Roger!

Team Swedish Racing Mates
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003

Gjorde väll en aceptabel start men jättemissa första chikanen för jag titta för mycket på andra bilar, men gick ut tre som jag låg innan.

Sen snurra roger-racer mitt i parabolica och stod livsfarligt mitt på banan och det kan inte vart mer en ett hårstrå imellan våra bilar när jag passera honom.

Därefter hade jag ett solorace till roger-racer körde om på nästa sista varvet i parabolica och jag blev god 2 men det är ju lite synd för man vill ju vinna.

Inte en enda rejäl avåkning så bilen hamna i fel riktning det är jag mest nöjd med efter det här racet.

VARA (EMTUNGA)
Här sen Jan 2003

Tackar för rejset.
Mycket spänning, och täta kontakter.

Solna
Här sen Jan 2003

Ser att mitt sista kvalvarv som i och för sig var nån halvminut sent inte kom med fast det är ju inte så viktigt.

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Rejset var skitkul!!!

Tills jag snurrade på 6:e varvet så hade jag lite häng på er där framme...

Sen kom katastrofvarvet och vips så var man 19 sek efter...

Till råga på allt så har man ove på tryggt avstånd bakom sig...ca 20 sek efter. Vqarv efter varv knappar han in...sen blir man lite nervös och börjar kolla på klockan istället för att koncentrera sig på körningen. När det sen är 2 varv kvar ligger han 2 sek efter! Sen i näst sista kurvan kör han om mig den x#!x

Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Underbart race!!

Började med att göra en riktigt kass start, så jag hamnade sist.
Därifrån låg jag lite avaktande det första varvet för att se hur många
som körde av.....
I mitten av racet hade jag ett underbar fight med Roger, vi bytte platser
med varandra 3-4 ggr!!!! Mycket sportsligt kört Roger!
Sen tappade jag 4-5 sek när jag snurrade på näst sista varvet...

Men en av de roligast race hittils!!!

Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003

Ja vad ska man säga, det gick inge bra överhuvudtaget för mig.
Hade enorma problem med ratten.
När jag gav full gas så gav den bara utslag för ca 30% så jag var tvungen att dra upp känsligheten så att 30% nertryckning var 100% gas.
Med resultatet att den fastnade på halvgas lite då och då var därför tvungen att ta alla kurvor på en växel högre för att inte spinna ut (Som jag lyckades med 2-3 gånger iaf.) Blir ny ratt innan det blir nå mer race.
Tyckte iaf att jag höll undan bra när 1an o 2an kom o skulle varva det var väll det enda positiva.

PS. Vill varna för Thrustmaster Modena ratt serien då de är byggda under all standard. Detta har hitills gått sönder:

Gas och Broms pedal 2ggr.
gas och broms paddlar har gått av vardera en gång.
Fjädern till gas paddeln har släppt.
och nu verkar sensorn som känner av Gas utslag ha pajat.

Skulle lämnat tebax den om jag inte hade sumpat kvittot och iom det så vägrar Thrustmaster att tillgodose Garantin.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Bra ratt du verkar ha fått......

Hur va setupen? Jag lyckades pressa min tid med 7 sek! Förut kom jag inte ner under 2,00 och i kvalet körde jag på 1,53,xx. Provade du den?

Jag kollade nyss på peplay-filen och den var kul tittning! ove du hade en väldig röta såg jag...i chickanen på det sista varvet fick du en riktig 4-hjuls sladd...men din bil rätade upp sig och du kunde fortsätta i rätt riktning och med ungefär samma hastighet! Hade det varit jag hade jag säkert snurrat 14 varv.

Citera
Ove Mörk
Skara
Här sen Jan 2003

Genade i första chikanen (mest för att inte köra på eller bli påkörd av nån), fuck stop-and-go...så var det racet förstört.
Jagade förbi Gustav och tog upp jakten på Niklas. Tog in rätt hyfsat, men gjorde två snurrningar på samma varv och trodde det var kört. Men Niklas måste också snurrat för nåt varv minskade avståndet snabbt.
Kom ikapp och vi knuffades lite...
Sen kom jag förbi, när det plötsligt dyker upp en blå flagg och Niklas bil kör över(?) min bil i drygt 400 km/h?!
Fattade inget, sen försvann han igen. Tidtagningen visade att han var än före än efter mej. Men till slut bestämde den sej för att jag var före.
Lite udda avslutning och dålig/klantig början annars ett OK race.
Grattis Roger och ni andra på pallen!

Fjollträsk
Här sen Jan 2003

Niklas Maravic skrev:
Bra ratt du verkar ha fått......

Hur va setupen? Jag lyckades pressa min tid med 7 sek! Förut kom jag inte ner under 2,00 och i kvalet körde jag på 1,53,xx. Provade du den?

Jag kollade nyss på peplay-filen och den var kul tittning! ove du hade en väldig röta såg jag...i chickanen på det sista varvet fick du en riktig 4-hjuls sladd...men din bil rätade upp sig och du kunde fortsätta i rätt riktning och med ungefär samma hastighet! Hade det varit jag hade jag säkert snurrat 14 varv.

Mmmm jag testade den lite innan o sen lite under träningen innan loppet men bilen blev än mer bångstyrig med do problem som jag hade me kontrollen så jag återgick till en modoifierad Doug setup med mjukare krängningshämnare fram, sänkta brakeducts till 1 och andra utväxlingar på lådan.

Ska plocka isär ratten o se vad som är fel på paddlarna nu kanske går o fixa o då ska jag testa o se om det går o köra fortare ehheh

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Racingsimulatorer
1 besök senaste veckan (938 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande