Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Motorsport på Manhattan?
781 besök totalt
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003

Trådstartare
Motorsport på Manhattan?

Jag ska till New York om en vecka. Någon som kan tipsa om intressanta butiker för miataprylar/allmänt motorsport på Manhattan?

Citera
RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004

Har varit i manhattan många gånger och måste säga att jag aldrig har sett några bildels/motorsport affärer, inte i de centrala delarna i alla fall. Jag tror du måste söka dig utanför manhattan eller i utkanterna av manhattan för att hitta dom typ Chinatown, Brooklyn och Queens. Dessutom så tror jag dom har mestadels affärer med styling prylar a la fast and furious.

Mitt tipps är at gå till närmaste telefon kiosk och slå upp "carparts" i den lokala telefonkatalogen. Eller kollar här:

http://www.yellowpages.com/SearchResult.aspx?search=Parts+%26+Accessor . . . .

NYC
Här sen Jan 2003

Re: Motorsport på Manhattan?

Dennis Kullman skrev:
Jag ska till New York om en vecka. Någon som kan tipsa om intressanta butiker för miataprylar/allmänt motorsport på Manhattan?

Butiker finns det säkert - men om du vill ha en känsla av motorsport: sätt dig i första bästa taxi och rejset kan börja! Många taxichaffisar kör som om det vore ett rejs - tyvärr kör de flesta också MYCKET illa....men spännande kan det vara!

Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003

Trådstartare
Re: Motorsport på Manhattan?

Morty skrev:
Dennis Kullman skrev:

Butiker finns det säkert - men om du vill ha en känsla av motorsport: sätt dig i första bästa taxi och rejset kan börja! Många taxichaffisar kör som om det vore ett rejs - tyvärr kör de flesta också MYCKET illa....men spännande kan det vara!

Jag har kört hyrbil på Manhattan och i the Bronx; det var spännande så det räcker och blir över, men på olika sätt

Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003

Det finns en bokaffär på 2nd eller 3rd nära central park (kanske runt 50th street) som hade mycket motorböcker om det är ngt som är av intresse ..

Jag har jobbat där ganska mycket och har inte heller sett bildelsaffärer. Det är många på Manhattan som inte har bil. Det är dyrt och behövs inte.
Citera
Allmänt banåkaforum
Motorsport på Manhattan?
781 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande