Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
866 besök totalt |
Raceraport; en vecka med formula renault 2000
Fick ett samtal av en kompis som jobbar som mekaniker för ett företag i danmark. De behövde en mekaniker till inför en stundande testweekend. Klart man hoppar på, får resa och mat betalt samt att detta är en av de saker man bör ha gjort innan man lämnar jordelivet. Började förra måndagen med att skruva ihop bilarna, det är tre bilar som körs i detta team. på onsdagkvällen bar det av till Motopark oschersleben där tyska serien hade sin avtramp, och vi skulle ha vår första test med bilarna. Under träningen på fredagen rasade en växellåda pga kombinationen av orefaren förare och dålig växelväljare, blev en komplett renovering fram till 2 på natten: ![]() ![]() ![]() På lördagen var det kval, och vår otursförföljda förare blev påkörd höger bak vilket medförde en högst spännande punka i mitten av rakan (var orolig att jag skulle få torka rent diverse kroppsvätskor i förarstolen) denna kväll bestod av att reparera skadorna på bilen. På söndagen slutade vår bättre förare på 7e plats (detta var första testet för säsongen, tyskarna hade redan haft sina testdagar då det var deras första race) Tyvärr höll racet på att få ett mycket pinsamt slut då andraföraren snurrat och hamnat bakom vår tredjeförare som låg sist. När andraföraren skulle köra om på rakan började tredjeföraren köra sicksak på rakan!!! Det hela såg smått otroligt ut och pågick under hela nästkommande varv, för att upprepas på rakan igen! Då kallades tredjeföraren in och fick en rejäl blåsning av teamchefen, för att sedan få en läxa han sent kommer att glömma av teamkamraten han höll på att preja av banan in i muren!! Dagen fick ett mycket spännt slut efter detta. Jag och min kompis fick skjuts av andrachauffören som moget nog nu hade lämnat sin ilska bakom sig och skyndade sig hem till köpenhamn där vi tog taxi vidare till malmö. Räknat fram att det varit 90 timmar arbete de senaste 7 dagarna, men det har varit 90 väldigt roliga, intressanta, givande och SPÄNNANDE timmar! Ångrar inte en sekund att jag hängde på ![]() Blandade bilder: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Henrik Frberg M535i |
|
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
866 besök totalt |