Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1825 besök totalt |
Vill du jobba med formel1?
Det finns en tävling på hemsidan: http://www.altran-academy.com/award. ![]() ![]() _________________ Rickard Olsson |
||||||
Hade det varit NASCAR o jänkare, hade det funkat... GARANTERAT! ![]() |
||||||
Vill ni istället få ett jobb inom F1 på era meriter? Ferrari söker en aerodynamiker
![]() De hade en annons ute på tekniker också men den är nog tillsatt. Lustigt vilka annonser som finns i de utrikiska flygtidningarna... _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Måste vara till förfogande från september 2005, man får vara med på vinterhalvåret då alltså.
När jag vinner så kan jag inte utnyttja min biljett till Spa-Francorchamps, någon som vill köpa? _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||||
Nu har jag funnit iden! Jobbet är mitt...ni andra kan sluta tänka nu...
![]() En inbyggd bar...det måste ju bara playboy kungen Briatore älskar...fast det skulle ju varit åt McLaren istället. ![]() _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||||
Som aerodynamiker sitter man väll mest och glor på en dataskärm och leker med modelllera? låter som ett perfekt latmask jobb... _________________ Rickard Olsson |
||||||
Tror det kan bli plats/viktproblem. Denna lösningen är ju betydligt smidigare ![]() ![]() ![]() _________________ Ola Ekström, Skåne |
||||||
bra kompletering till "HANS"systemet ![]() _________________ Gustav Olofsson ![]() Volvo V40 T4 2002 |
||||||
Med tanke på hur ofta vätskesystemet fallerar så är en dryckdispenser som verkligen fungerar under race ingen dum idé.
![]() Kanske dropp i overallen (saltlösning brinner väl inte?) ![]() |
||||||
Nu är inte jag någon ingengör men en sak jag lagt märke till är att F1-bilarna har felvända vingar. Det tror jag skapar stora problem då bilarna får en ogynnsam kontakt med marken, vilket gör att dom tvingas följa asfalten och svänga onödigt mycket. Vänder man på vingarna borde bilarna kunna lyfta och ta en rakare väg mot mål.
och apropå rakaste vägen, finns det någon regel som säger att man måste köra runt hela banan? Det går ju mycket snabbare om man bara kör runt start/mål-linjen. Jag skall nog erbjuda McLaren mina tjänster som konsult i progressivt tänkande. |
||||||
har hört att det har funnits stall i F1 som har tagit fram vätskekylda föraroveraller.så inte föraren ska bli för varm o tappa koncentrationen.finns en regel som säger att om man genar för mycket så att man vinner placering alt tid på det så får du tids tillägg.
annrs en god idé med att bara köra runt start o mål linjen.men är det inte det de gör i nascar och indycar ![]() _________________ Gustav Olofsson ![]() Volvo V40 T4 2002 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1825 besök totalt |