Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-04-28/29 SLC Racecamp Mantorp
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (7910 totalt)
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

ButterflyRacing skrev:
Anton Lillsund skrev:

Hade du en kamera där?


Jodå.......Anette tog några kort.
Själv sitter jag alltid och svär...efteråt.......för att jag inte tog några.


Aha ok

Tack Håkan för att du hade plats över till oss på fredagskvällen! Det var mycket trevligt! thumbs up ( )

_________________
/Anton Lillsund
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Anton Lillsund skrev:

Tack Håkan för att du hade plats över till oss på fredagskvällen! Det var mycket trevligt! thumbs up ( )


Varsågoda............jag är inte så farlig som några tycks tro.......

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1292



ButterflyRacing skrev:
Anton Lillsund skrev:

Tack Håkan för att du hade plats över till oss på fredagskvällen! Det var mycket trevligt! thumbs up ( )


Varsågoda............jag är inte så farlig som några tycks tro.......


Instämmer i Antons tack! och Håkan, int var Du farlig. Undrar om inte gästerna var värre än värden.

_________________
Lars Wiezell

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9852

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

jag känner att de-de-de-de-demonerna kommer

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



dude skrev:
jag känner att de-de-de-de-demonerna kommer

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

ButterflyRacing skrev:
dude skrev:
jag känner att de-de-de-de-demonerna kommer

om någon drabbats av demoner så är det nog stackars Therese i Halsta
Får även jag tacka för en trevlig kväll i "raggartältet" thumbs up

och vad gäller Racecamp i sin helhet så tycker jag att det var ett lyckat arrangemang och att det finns stor potential till att idén i framtiden utvecklar sig till en "måste-helg" inom svensk racing. Ingen arrangör lär planera in något samma helg 06!

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Kristian Larsson skrev:
ButterflyRacing skrev:
dude skrev:
jag känner att de-de-de-de-demonerna kommer

om någon drabbats av demoner så är det nog stackars Therese i Halsta


Jag kan berätta för er som inte vet det att "RBC-Lars" har skrämmande många personligheter




Kristian Larsson skrev:

och vad gäller Racecamp i sin helhet så tycker jag att det var ett lyckat arrangemang och att det finns stor potential till att idén i framtiden utvecklar sig till en "måste-helg" inom svensk racing. Ingen arrangör lär planera in något samma helg 06!


thumbs up

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Orjan Sandland
Åmot
Här sen Maj 2003
Inlägg: 203



En tack till Fredrik/SLC också från oss i Reodor Racing. En mycket bra genomförd arrangement.
Jag måste bara beklaga, men jag hade så mycket att göra före avresa onsdags, att jag tänkte inte på att kolla vem här som skulle til RaceCamp.

Våran svarta 944:a fick rullat några tiotals mil, och alla teamets sjåförer fick mycket bra erfarenheter. Tyvärr så körde vi sönder på nest sista körpasset. Troligtvis världens äldsta fel på 944:or - oil starvation på vevstakslageret til tvåan. Nu är det reparera före våran racingdebut i ERF på Anderstorp senare i månaden.
Vi testade lite avgas-alternativer på våran bil också, med det resultat att vi blev plockade in på fredags . Vi har två ljuddämpare i våran system (2.25" bosal sport med 4-1 grenror). Vi tog bort den sista dämparn för att testa, men det var inte särskilt smart. Vi mätte 108db vid förbifart på målrakan i 3. gear, och även om vi bare mätte med en mobiltelefons ljudmätare - så var vi nog lite "over the top". På videon som jag länkar til under, så är det rakt sista rör på dom första två passeringene - sen stoppat vi tillbaks ljuddämparen

For övrigt, så var det någon bilar som hadde ekstremt hög ljudnivå där. En viss grön Opel vectra, en hvit och en gul bmw 3-serie, samt en ferrari 360 var i samma klass som oss utan sista ljuddämparen - och jag vet inte varför dom fick köra två hela dagar utan tilsnack. Kanskje Fredrik vet mera .

Jag kommer posta flera bilder när jag har samlat ihop dom, men här kommer dom första.

En snabbt ihopplockad video från Reodor finner du på
http://www.reodor-racing.com/movies/ - filmen heter "RR Mantorp Fredag 29.04.05.mpg" och är 92MB(!!) stor.

Jag vill ha et sånt släp....



Är det någon som känner igen detta projekt? Vill gärna veta mera om denna (ja - se noga på bild 3.....)





Until next time, ride the big one!!

orjan

_________________
Orjan Sandland
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Kul att ni gillade arrangemanget

orjan Sandland skrev:

For övrigt, så var det någon bilar som hadde ekstremt hög ljudnivå där. - och jag vet inte varför dom fick köra två hela dagar utan tilsnack. Kanskje Fredrik vet mera .

Alla bilar med (för) hög ljudnivå fick reda på sina ljudnivåer. Tycker att de allra flesta gjorde ett bra arbete med att sänka sina bullernivåer. thumbs up

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Orjan Sandland
Åmot
Här sen Maj 2003
Inlägg: 203



Kristian Larsson skrev:
Kul att ni gillade arrangemanget

orjan Sandland skrev:

For övrigt, så var det någon bilar som hadde ekstremt hög ljudnivå där. - och jag vet inte varför dom fick köra två hela dagar utan tilsnack. Kanskje Fredrik vet mera .

Alla bilar med (för) hög ljudnivå fick reda på sina ljudnivåer. Tycker att de allra flesta gjorde ett bra arbete med att sänka sina bullernivåer. thumbs up

Gjorde ni mätningar eksakt? Jag är inte särskilld övertygat av mobilens noggrannhet, ock skulle gärna villa veta eksakt db om ni mätte våran bil. Porschen fick dock et mycket hemsk "ekko vrål" när vi ersätte den bakra pottan med det raka röret. Det värkar vara mera ljud av icke-turbo bilar, då turbobilarna inte läter så mycket även med straightpipes.

/orjan

_________________
Orjan Sandland
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



orjan Sandland skrev:
Kristian Larsson skrev:
Kul att ni gillade arrangemanget

orjan Sandland skrev:

For övrigt, så var det någon bilar som hadde ekstremt hög ljudnivå där. - och jag vet inte varför dom fick köra två hela dagar utan tilsnack. Kanskje Fredrik vet mera .

Alla bilar med (för) hög ljudnivå fick reda på sina ljudnivåer. Tycker att de allra flesta gjorde ett bra arbete med att sänka sina bullernivåer. thumbs up

Gjorde ni mätningar eksakt? Jag är inte särskilld övertygat av mobilens noggrannhet, ock skulle gärna villa veta eksakt db om ni mätte våran bil. Porschen fick dock et mycket hemsk "ekko vrål" när vi ersätte den bakra pottan med det raka röret. Det värkar vara mera ljud av icke-turbo bilar, då turbobilarna inte läter så mycket även med straightpipes.

/orjan


Vi gjorde inga exakta mätningar under torsdag och fredagen utan enbart under lördag och söndag, eftersom vardagarna är mindre bullerkänsliga (eftersom folk förväntas jobba under dagtid.) men dom som vi visst skulle köra på helgen sa vi till att fixa ljudet och t.ex Ferrarin sänkte ju sitt buller med över 10 Db

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863



Fredrik - SLC skrev:
t.ex Ferrarin sänkte ju sitt buller med över 10 Db

Hur?
Något hokus pokus, eller monterade de helt enkelt en extra ljuddämpare?
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Anders Jeppsson skrev:
Fredrik - SLC skrev:
t.ex Ferrarin sänkte ju sitt buller med över 10 Db

Hur?
Något hokus pokus, eller monterade de helt enkelt en extra ljuddämpare?


Njae inte så mycket hokus-pokus där inte dom bytte från ett race-system med raka pipor till ett standardsystem med riktiga ljuddämpare..... ger ju viss skillnad

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
mlswe
Sverige/08
Här sen Feb 2005
Inlägg: 128



Fredrik - SLC skrev:
Anders Jeppsson skrev:
Fredrik - SLC skrev:
t.ex Ferrarin sänkte ju sitt buller med över 10 Db

Hur?
Något hokus pokus, eller monterade de helt enkelt en extra ljuddämpare?


Njae inte så mycket hokus-pokus där inte dom bytte från ett race-system med raka pipor till ett standardsystem med riktiga ljuddämpare..... ger ju viss skillnad
Nja vi bytte till ett ett annat race system det som va på va ett 114 db system "passar bara zolder" men visst va det fränt !!! PS det finns 3st vad jag vet olika race system! det första va det värsta ! till tävling va det det det "snälla" sen ett ett mellan som vi inte har "än"

_________________
Markus Lilja
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



mlswe skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Anders Jeppsson skrev:
Fredrik - SLC skrev:
t.ex Ferrarin sänkte ju sitt buller med över 10 Db

Hur?
Något hokus pokus, eller monterade de helt enkelt en extra ljuddämpare?


Njae inte så mycket hokus-pokus där inte dom bytte från ett race-system med raka pipor till ett standardsystem med riktiga ljuddämpare..... ger ju viss skillnad
Nja vi bytte till ett ett annat race system det som va på va ett 114 db system "passar bara zolder" men visst va det fränt !!! PS det finns 3st vad jag vet olika race system! det första va det värsta ! till tävling va det det det "snälla" sen ett ett mellan som vi inte har "än"


ingen större ide att ni skaffar det heller..... för det snälla gav precis 94,9 db så det var alldeles utmärkt thumbs up och bevisar ju för att alla att det inte är så svårt egentligen att klara 95 db när en Porsche och en Ferrari fixar det enkelt med både sugmotor och mittmotor/bakmotorplacering.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
mlswe
Sverige/08
Här sen Feb 2005
Inlägg: 128



Fredrik - SLC skrev:
mlswe skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Anders Jeppsson skrev:
Fredrik - SLC skrev:
t.ex Ferrarin sänkte ju sitt buller med över 10 Db

Hur?
Något hokus pokus, eller monterade de helt enkelt en extra ljuddämpare?


Njae inte så mycket hokus-pokus där inte dom bytte från ett race-system med raka pipor till ett standardsystem med riktiga ljuddämpare..... ger ju viss skillnad
Nja vi bytte till ett ett annat race system det som va på va ett 114 db system "passar bara zolder" men visst va det fränt !!! PS det finns 3st vad jag vet olika race system! det första va det värsta ! till tävling va det det det "snälla" sen ett ett mellan som vi inte har "än"


ingen större ide att ni skaffar det heller..... för det snälla gav precis 94,9 db så det var alldeles utmärkt thumbs up och bevisar ju för att alla att det inte är så svårt egentligen att klara 95 db när en Porsche och en Ferrari fixar det enkelt med både sugmotor och mittmotor/bakmotorplacering.TACK FÖR DET!!
thumbs up

_________________
Markus Lilja
Citera
Eftersnack
2005-04-28/29 SLC Racecamp Mantorp
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (7910 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande