Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Intresse av att köra på Gelleråsen den 13:e April?
<<   1, 2, 3 ... , 17, 18, 19   >>
3 besök senaste veckan (51192 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Rejs Nisse skrev:
Du bromsa rätt hårt i Ejes kurva, kom lite rök då och då. Eller har jag fel?


Håkan hade ingen ABS och regummerade (SKIT)däck.... Men Håkan såg ut o ha precis lika skitkul ändå i de vita gummimolnen han periodvis spred ut

_________________
Magnus Thomé
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Rejs Nisse skrev:


Du bromsa rätt hårt i Ejes kurva, kom lite rök då och då. Eller har jag fel?


Ja.....iallafal sent........

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Magnus Thomé skrev:


Håkan hade ingen ABS och regummerade (SKIT)däck....


Däcken är som kugghjul nu.........trodde plomberna skulle skaka loss på vägen hem

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Carl R
Göteborg, så klart. Fast nu LA.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 392



ButterflyRacing skrev:
Ang. Janne Nilssons tider..........så var det som sagt en shake down.
Han var lite osöker på hur fort det skulle gå i racetempo........men gissadet på 1.07-1.08........
Den nya bilen har mindra kraft och mycket mindre bromsar, än STCC-bilen.


Hehe.. tänk om vi med Radical fick åka med lika mjuk gummiblandning som STCC... (nu måste vi använda "tvåtimmarsdäck")

Men ändå, STCC-bilarna går f o r t ...
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

ButterflyRacing skrev:
Magnus Thomé skrev:


Håkan hade ingen ABS och regummerade (SKIT)däck....


Däcken är som kugghjul nu.........trodde plomberna skulle skaka loss på vägen hem
Då var det ju bra att dom va billiga Jag gjorde bromsplattor på några rdäck som hade MASSA mil kvar. Oj va det blev många skakiga mil innan de tog slut

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

iceman skrev:
ButterflyRacing skrev:
Ang. Janne Nilssons tider..........så var det som sagt en shake down.
Han var lite osöker på hur fort det skulle gå i racetempo........men gissadet på 1.07-1.08........
Den nya bilen har mindra kraft och mycket mindre bromsar, än STCC-bilen.


Hehe.. tänk om vi med Radical fick åka med lika mjuk gummiblandning som STCC... (nu måste vi använda "tvåtimmarsdäck")

Men ändå, STCC-bilarna går f o r t ...


Ni låg väl på snarlika tider igår? Stod o kollade varv efter varv var ni låg mot varandra på banan.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Rejs Nisse
Uppsala
Här sen Feb 2003
Inlägg: 43



ButterflyRacing skrev:
Rejs Nisse skrev:


Du bromsa rätt hårt i Ejes kurva, kom lite rök då och då. Eller har jag fel?


Ja.....iallafal sent........


Ju senare destå manligare...

_________________
/Johan Söderberg
Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande.
Citera
Wiklundh
Karlstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 370



Lite mera bilder tagna med en Ericsson P800 finner ni på:

http://hem.bredband.net/micwik/impreza_traffar.html

_________________
/Michael Wiklundh
Porsche Boxster S.
Citera
Rejs Nisse
Uppsala
Här sen Feb 2003
Inlägg: 43



Mr impreza: Hmm.. bra bilder för att vare en "mobilkamera".

_________________
/Johan Söderberg
Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande.
Citera
Carl R
Göteborg, så klart. Fast nu LA.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 392



Magnus Thomé skrev:
iceman skrev:
ButterflyRacing skrev:
Ang. Janne Nilssons tider..........så var det som sagt en shake down.
Han var lite osöker på hur fort det skulle gå i racetempo........men gissadet på 1.07-1.08........
Den nya bilen har mindra kraft och mycket mindre bromsar, än STCC-bilen.


Hehe.. tänk om vi med Radical fick åka med lika mjuk gummiblandning som STCC... (nu måste vi använda "tvåtimmarsdäck")

Men ändå, STCC-bilarna går f o r t ...


Ni låg väl på snarlika tider igår? Stod o kollade varv efter varv var ni låg mot varandra på banan.


Ja det borde vi göra. Beror också lite på när du kollade och hur fort herr Nilsson körde (vi skruvade lite och förbättrade tiderna hela dagen). STCC-bilarna är snabba som bara den, mer än dubbelt så tunga som en Radical och med runt 270 hk, vilken väghållning! En del av det sitter i att de kör med jättemjuk gummiblandning, vilket jag också hade velat testa (på Radical). DET hade varit fränt, det var det jag menade.
Citera
joakim_adolfson

Här sen Mar 2003
Inlägg: 471



Hej,

Käner mig riktigt stolt när man ser att människor tycker om våran produkt( konsultar på SonyEricsson), sitter just nu och jobbar på det publika kamera API't som kommer att släppas i maj. Tips, uppgradera din mjukvara så blir det möjligt att ta mörkebilder. plus full screen viewer för bild, video och browser..

Ang. mina varvtider( körde så fort som bromsarna och hjärnan tillät), jo det klart att jag vet att man är där för att ha kul( mest nyfiken), förstår nu också att de behövs mkt mera attack i kurvorna för att nå en vettig varvtid för på rakorna tappar jag inte till direkt till någon ( inte mkt iallafall). har dock fortsatta problem med usla bromsar. Dom klarar inte av misshandeln som uppstår på bankörning. Lite nyfiken på att veta vilken setup ni har på era bilar så man kan jämföra. På Espriten sitter det 258mm ( väldigt små) slitsade ventilerade skivor med Porterfield belägg fram. Bak är det 265mm solida med gröna EBC.

_________________
Joakim Adolfson
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542



Mr impreza skrev:
Lite mera bilder tagna med en Ericsson P800 finner ni på:

http://hem.bredband.net/micwik/impreza_traffar.html


Schyssta bilder, fast ingen på mig?
Sen är det en Lotus Esprit och inte Elise

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



joakim_adolfson skrev:
...Lite nyfiken på att veta vilken setup ni har på era bilar så man kan jämföra. På Espriten sitter det 258mm ( väldigt små) slitsade ventilerade skivor med Porterfield belägg fram. Bak är det 265mm solida med gröna EBC.

Polon har originalbromsar runt om!
Ventilerade små skivor fram(vet inte diametern, men 14" fälgar får plats) och trumbromsar bak!
Skivorna är bytta en gång och beläggen fram tror jag att jag bytt en eller möjligen två ggr till originalbelägg under bilens sex åriga och 8500 mil långa liv.
De bakre bromsbackarna är aldrig bytta.
Har bara haft problem med bromsarna en enda gång och det var när jag åkte ut tidigt en morgon på ringen med helt iskalla bromsar.
Då började dom "fejda".

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18599



Åke: Tror BMWn (för du åkte en sån va?) fastnat på mina bildr iaf. RSo ***? Svårt att säga vad som fastnat på banbilderna, tog med systemkameran på posteringarna eftersom digitalkameran har en viss fördröjning och därför är helt värdelös (nästan) vid rörliga objekt.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



MaZ skrev:
Svårt att säga vad som fastnat på banbilderna, tog med systemkameran på posteringarna eftersom digitalkameran har en viss fördröjning och därför är helt värdelös (nästan) vid rörliga objekt.



om jag råkade fastna på någon bild ut på banan så är jag intresserad av dem.... Tyckte jag såg i ögonvrån att du "siktade" på mig med kameran...

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 859



Silverpilen bär AP-racing 4-kolvskit fram (305 mm skivor för att kunna åka 16"), Performance Friction PFC93 belägg, Castrol SRF vätska, bak är det standarduppsättning (skall kika på det som nästa projekt).

Bromsar vansinningt bra, i alla fall enligt de som åkte med och höll i sig (eller försökte ).

/J

_________________
Jerry Arvidsson
Silverpilen
www.impreza.nu
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542



MaZ skrev:
Åke: Tror BMWn (för du åkte en sån va?) fastnat på mina bildr iaf. RSo ***? Svårt att säga vad som fastnat på banbilderna, tog med systemkameran på posteringarna eftersom digitalkameran har en viss fördröjning och därför är helt värdelös (nästan) vid rörliga objekt.


Nja, en vinröd med RBD *** ..? *hoppas*...

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



MaZ skrev:
...Svårt att säga vad som fastnat på banbilderna, tog med systemkameran på posteringarna eftersom digitalkameran har en viss fördröjning och därför är helt värdelös (nästan) vid rörliga objekt.

Visst är det irriterande, när man inte kan ta ett kort, när man vill ta ett kort!
Dvs när kameran har en fördröjning från det att man trycker av tills kortet verkligen tas!
Jag testade att ta en del med digitalkameran i alla fall i söndags,
det funkar ju ibland om man följer objektet med kameran tills den väl tagit kortet.
Men rätt många kort fick kasseras pga att objektet inte kom med alls på bild,
eller kom med enbart delvis! thumbs down
En hel del blev suddiga också, men det är nog mest fotografens fel.

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045



Peeter skrev:


det funkar ju ibland om man följer objektet med kameran tills den väl tagit kortet.


Där har du tricket. Lite bökigt är det förvisso ändå.


Här är en bild på Bror min på knutan 2001. Bilen är i version 1.0. Bilden tagen från posteringen vid NGK-krönet med "följa med" tekniken. Funkar bra på det stället. Ger lite fartintryck i bilden när bilen är skarp och omgivningen oskarp

/Anders C

_________________
/Anders C
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045



NGK igen, favvoobjektet och favvoplatsen. 1 år senare Bilen i version 1.4. Bilden tagen under ett banpass april 2002. Som ni ser lite snävare linje (dock rätt mesig) och hjälm på skallen. Samma bildteknik.


/Anders C

_________________
/Anders C
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18599



ThomasT: Vafan, sitter du och kollar på utsikten??
Åke: ok? Var du med ut med iceman och kollade spår? Jag tog ju en del bilder då iaf, kanske är mer i de analoga...

Ärligt talat så har jag inte en aning om vilka jag har tagit på, det märks nästa onsdag, får tillbaka bilderna då. Jäkla romare att skapa påsken...

Visst kan man trixa och ta bilder med digitalkamera på rörliga bilder.
Carl Aspenberg tipsade om att man kan låsa fokus, bländare och slutartid genom att trycka knappen halvvägs, jag brukar göra så när jag tar bilder där fokus inte skall vara mitt i bilden om ni förstår vad jag menar? Hade inte slagit mig att göra det vid rörlig tagning bara, antar att det beror på att jag alltid haft systemkamera med mig så jag inte behövt det... Sen kan man ju ställa in alla parametrar manuellt och då går det kanske fortare?
Problemet med att det blir fördröjning är att man inte alltid kan tajma allt bra, skulle du vilja ha en fördröjning på bromsen på bilen? skulle inte tro det...
Inte alltid man vet att man skulle tryckt på knappen för 1 sekund sen, lite svårt att tajma vid förbikörning på rakan t ex. Sen tar det ju inte alltid lika lång tid tills det tar bilden heller...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Inför träffar
Intresse av att köra på Gelleråsen den 13:e April?
<<   1, 2, 3 ... , 17, 18, 19   >>
3 besök senaste veckan (51192 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande