Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Linköping, BMW's o massa annat (splittad tråd)
1, 2   >>
7038 besök totalt
fdahl
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 11


Trådstartare
Per,

Visst var det väl din Z3 Coupé som jag var och kollade på? Silverfärgad i Värnamo (i maj tror jag att det var)...

Ser ut som att du har fått den såld. Vad är det för bilar som gäller nu då?

/Fredrik

_________________
Fredrik Dahl
BMW Z4 Coupé 3.0 -07
BMW 523i -00
Ducati Diavel Carbon -11
Citera
Per Hylthén
Värnamo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 158



Stämmer bra det!!

Jag köpte en M3 GT som jag nu har bytt mot ytterligare en Z3 Coupé fast nyare! Jag saknade Coupén så mycket att jag vart tvungen att köpa en igen

Den ultimata bruksbilen som passar lika bra på sommarn som vintern thumbs up

Nu ska den bara fixas till i chassie m.m när vintern är över.

_________________
/Per Hylthén
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Där ser man Per!!! Kul kul!

Bidde det en 2,8 denna gången oxå eller har du börjat med "bigblock" som Janne?

PS Kul at se lite mer Linköpingsbor här. "fdahl". NSX Klas och jag finns här ju redan. Kanske kan bli lite kvällssurr ngn dag... "Då ska jag lära dig allt jag kan om fortåka på bana!"

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Per Hylthén
Värnamo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 158



Det bidde en 2.8a igen. Ja fast janne har ju kvar 2.8an som bruksbil. M Coupén ska ju inte vara inregad. Bara banbil typ. Ring när du är i stan nästa gång. Vi är nere i garaget på flexo rätt ofta. Blir mer tjöt än mek och lär ju inte bli bättre om du kommer hehe...



AL skrev:
Där ser man Per!!! Kul kul!

Bidde det en 2,8 denna gången oxå eller har du börjat med "bigblock" som Janne?

PS Kul at se lite mer Linköpingsbor här. "fdahl". NSX Klas och jag finns här ju redan. Kanske kan bli lite kvällssurr ngn dag... "Då ska jag lära dig allt jag kan om fortåka på bana!"

_________________
/Per Hylthén
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1941



AL skrev:

PS Kul at se lite mer Linköpingsbor här. "fdahl". NSX Klas och jag finns här ju redan. Kanske kan bli lite kvällssurr ngn dag... "Då ska jag lära dig allt jag kan om fortåka på bana!"


Nåja det går väl rätt så fort...

Sorry kunde inte låta bli.

///martin

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



zodiak skrev:
Det bidde en 2.8a igen. Ja fast janne har ju kvar 2.8an som bruksbil. M Coupén ska ju inte vara inregad. Bara banbil typ. Ring när du är i stan nästa gång. Vi är nere i garaget på flexo rätt ofta. Blir mer tjöt än mek och lär ju inte bli bättre om du kommer hehe...



AL skrev:
Där ser man Per!!! Kul kul!

Bidde det en 2,8 denna gången oxå eller har du börjat med "bigblock" som Janne?

PS Kul at se lite mer Linköpingsbor här. "fdahl". NSX Klas och jag finns här ju redan. Kanske kan bli lite kvällssurr ngn dag... "Då ska jag lära dig allt jag kan om fortåka på bana!"


Nu ska du inte bli sådan din lille...
Sist fick jag smutsa ner mig på Jannes 2,8:a iom att han hade ur motorn då... thumbs up

Hör av mig när jag rullar förbi! Trevligt med lite ljugande.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Per Hylthén
Värnamo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 158



AL skrev:
zodiak skrev:
Det bidde en 2.8a igen. Ja fast janne har ju kvar 2.8an som bruksbil. M Coupén ska ju inte vara inregad. Bara banbil typ. Ring när du är i stan nästa gång. Vi är nere i garaget på flexo rätt ofta. Blir mer tjöt än mek och lär ju inte bli bättre om du kommer hehe...



AL skrev:
Där ser man Per!!! Kul kul!

Bidde det en 2,8 denna gången oxå eller har du börjat med "bigblock" som Janne?

PS Kul at se lite mer Linköpingsbor här. "fdahl". NSX Klas och jag finns här ju redan. Kanske kan bli lite kvällssurr ngn dag... "Då ska jag lära dig allt jag kan om fortåka på bana!"


Nu ska du inte bli sådan din lille...
Sist fick jag smutsa ner mig på Jannes 2,8:a iom att han hade ur motorn då... thumbs up

Hör av mig när jag rullar förbi! Trevligt med lite ljugande.



om du tyckte motorn var nerplockad då så vet jag inte vad M Coupén är nu Toppen och lite annat är hos Trendab nu iaf thumbs up

Inte nog med det utan han har ju lurat på mig massa grenrör och prylar

Får väl ställa mig vid 27an med en skylt "S*mlag 150kr"

_________________
/Per Hylthén
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Aha! Så han sålde sitt trim till dig! thumbs up

Han snackade om att låta Tomas "göra som med Alfamotorn" på M-motorn. Det är väl det som sker nu då...

Väntar med spänning på den sången!

Kan för er som inte vet säga att denna Alfamotor är en Trendab-byggd TS med Verdistakar, smidda kolvar, handbyggt grenrör efter motorspec, M3 Grp:A kamprofiler som numerar får härga fritt, portad topp och riktigt sprut med sepparata spjäll. Runt 115 hk/liter lämnar den vid en stund ver 8krpm på varvräknaren... thumbs up

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Per Hylthén
Värnamo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 158



AL skrev:
Aha! Så han sålde sitt trim till dig! thumbs up

Han snackade om att låta Tomas "göra som med Alfamotorn" på M-motorn. Det är väl det som sker nu då...

Väntar med spänning på den sången!

Kan för er som inte vet säga att denna Alfamotor är en Trendab-byggd TS med Verdistakar, smidda kolvar, handbyggt grenrör efter motorspec, M3 Grp:A kamprofiler som numerar får härga fritt, portad topp och riktigt sprut med sepparata spjäll. Runt 115 hk/liter lämnar den vid en stund ver 8krpm på varvräknaren... thumbs up


Ja grenröret iaf för det orkade han inte sätta dit igen.

Lådan han har till alfan går ju inte av för hackor heller thumbs up

_________________
/Per Hylthén
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



zodiak skrev:
AL skrev:
Aha! Så han sålde sitt trim till dig! thumbs up

Han snackade om att låta Tomas "göra som med Alfamotorn" på M-motorn. Det är väl det som sker nu då...

Väntar med spänning på den sången!

Kan för er som inte vet säga att denna Alfamotor är en Trendab-byggd TS med Verdistakar, smidda kolvar, handbyggt grenrör efter motorspec, M3 Grp:A kamprofiler som numerar får härga fritt, portad topp och riktigt sprut med sepparata spjäll. Runt 115 hk/liter lämnar den vid en stund ver 8krpm på varvräknaren... thumbs up


Ja grenröret iaf för det orkade han inte sätta dit igen.

Lådan han har till alfan går ju inte av för hackor heller thumbs up


orkade inte... Hahahaha

Lådan lär ju stå pall för en del smisk!!! Volvo 240Turbo Grp.A Getrag!

Vi kanske ska berätta om denna lilla vagn:
En Alfa GTJ (Bertonecoupe) som ägdes av Tomas på Trendab under många år. Förutom nämnda delar så sitter det Öhlinare, R-däck, Ap-bromsar osv osv på den... Har gått i Roadsport B... Och nga varv kring Värnamo på kurvig väg.... thumbs up

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Martin G skrev:
AL skrev:

PS Kul at se lite mer Linköpingsbor här. "fdahl". NSX Klas och jag finns här ju redan. Kanske kan bli lite kvällssurr ngn dag... "Då ska jag lära dig allt jag kan om fortåka på bana!"


Nåja det går väl rätt så fort...

Sorry kunde inte låta bli.

///martin


Haha! Iaf någon som nappade på mitt Djungelbokenordspråk...eller vad vi ska kalla det! thumbs up
Ändrar mig Martin! "Ska lära dig allt om hur man får fart i en BMW på bana..."

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Andreas> Det var EXAKT vad som ekade i mitt huvud när jag läste ditt inlägg Men jag höll mig.... men det var SVÅRT, hehe!

_________________
Magnus Thomé
Citera
fdahl
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 11


Trådstartare
AL: Det låter ju bra! Var i Linköping bor du? och vad har du för bil? BMW förmodar jag pga ditt senaste inlägg...

Nu ska jag jaga cosmossvart hardtop till M3:an så att jag kan vara med och rejsa nästa år. Kanske någon på detta forum som har en sådan liggande?

/Fredrik

_________________
Fredrik Dahl
BMW Z4 Coupé 3.0 -07
BMW 523i -00
Ducati Diavel Carbon -11
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Magnus Thomé skrev:
Andreas> Det var EXAKT vad som ekade i mitt huvud när jag läste ditt inlägg Men jag höll mig.... men det var SVÅRT, hehe!


Det var ju öppet mål...vilket jag tänkte bjuda på. Men Martin var snabb och gärv nog!

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



fdahl skrev:
AL: Det låter ju bra! Var i Linköping bor du? och vad har du för bil? BMW förmodar jag pga ditt senaste inlägg...

Nu ska jag jaga cosmossvart hardtop till M3:an så att jag kan vara med och rejsa nästa år. Kanske någon på detta forum som har en sådan liggande?

/Fredrik


Heidegården är tillflyktsorten då Campus Valla inte tar min tid i anspråk...
Mao (studierna) är ägandet av en "Dalmatinerfärgad" 318 E30 med bucklor och Norsk lättning det som finns i min ägo just nu... Inget man visar sig på en banträff med. thumbs down Glad att ha ngt som tar mig dit jag vill...så länge den nu håller.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
fdahl
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 11


Trådstartare
AL skrev:
Heidegården är tillflyktsorten då Campus Valla inte tar min tid i anspråk...
Mao (studierna) är ägandet av en "Dalmatinerfärgad" 318 E30 med bucklor och Norsk lättning det som finns i min ägo just nu... Inget man visar sig på en banträff med. thumbs down Glad att ha ngt som tar mig dit jag vill...så länge den nu håller.


Intressant... Jag bor också i Hejdegården, ungefär mitt emot badhuset. Ska hålla utkik efter snabbfotade dalmatinerfärgade E30

I vinter kör jag en mörkgrön 520 E34 vilket inte heller är något att visa upp på en banträff thumbs down

Tja, vi kanske syns på vägarna

/Fredrik

_________________
Fredrik Dahl
BMW Z4 Coupé 3.0 -07
BMW 523i -00
Ducati Diavel Carbon -11
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Varför funkar inte 318 och 520 på banträff? Jag körde själv 318 många år och många varv på bana.

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2451



Jag tror AL måste ha mer material för att inte bli frånåkt (dvs det sitter bakom ratten)

Jag tycker också att en 318 duger alldeles utmärkt

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281





Som om jag inte åkt 318 i mina dagar...pÅ BANA!!! Jag är väl, ihop med Peteer, en av de största förespråkarna för mer std.betonade bilar på träffarna. Man kan ha kul ändå!

Men om du Sörpan sett min E30 hade du fattat att den INTE lämpar sig för en banträff...

Men isracing på Björkvik, DET kommer jag på! thumbs up

Felet sitter bakom ratten...Phhuu! Jo du tjena...ska vi nog bli två om











_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



fdahl skrev:
AL skrev:
Heidegården är tillflyktsorten då Campus Valla inte tar min tid i anspråk...
Mao (studierna) är ägandet av en "Dalmatinerfärgad" 318 E30 med bucklor och Norsk lättning det som finns i min ägo just nu... Inget man visar sig på en banträff med. thumbs down Glad att ha ngt som tar mig dit jag vill...så länge den nu håller.


Intressant... Jag bor också i Hejdegården, ungefär mitt emot badhuset. Ska hålla utkik efter snabbfotade dalmatinerfärgade E30

I vinter kör jag en mörkgrön 520 E34 vilket inte heller är något att visa upp på en banträff thumbs down

Tja, vi kanske syns på vägarna

/Fredrik




Tja då har vi väl ca 300 meter till varandra då...

Underligt vad liten världen blev helt plötsligt.

när du ser mig!

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
fdahl
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 11


Trådstartare
Sörpan skrev:
Varför funkar inte 318 och 520 på banträff? Jag körde själv 318 många år och många varv på bana.


Det är mycket möjligt att en 520 duger (med lite modifieringar) men min känns oändligt slö efter att ha kört M3 hela sommaren

AL: Ja, ibland blir man påmind om att lilla Sverige inte är så stort. Jag ska till alla E30 i hejdegården fr.o.m. nu

Jobbar i Luleå idag och ska traska iväg till hotellet för att sova nu... Brrrr!

God natt!

/Fredrik

_________________
Fredrik Dahl
BMW Z4 Coupé 3.0 -07
BMW 523i -00
Ducati Diavel Carbon -11
Citera
Allmänt banåkaforum
Linköping, BMW's o massa annat (splittad tråd)
1, 2   >>
7038 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande