Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
24-timmars 2005 - nu är det igång!
<<   1, 2, 3 ... , 15, 16, 17   >>
4 besök senaste veckan (29371 totalt)
Kees
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 233



Anders Jonsson skrev:
Min version

http://www.pcsracing.nu/nyheter/index.asp?Urval=detaljer&ID=261


thumbs up

Båda Morin/Levin och Ulf Karlsson har varit toppen!

_________________
Kees van Holland

997 GT3
några BMW-Alpina
Citera
Peter Gutniak
Stockholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 364



Jippiiiiii......


Målgångsrapport ute på www.schwedenkreuz.se....


_________________
//Peter
993 TURBO -96


www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 917



Anders Jonsson skrev:
Nu är det klart - dubbelt BMW före Vipern!


Underbart.....

_________________
Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Peter Gutniak skrev:
Jippiiiiii......


Målgångsrapport ute på www.schwedenkreuz.se....



Kan inte hittas säger min webläsare

EDIT: nu kom jag in thumbs up

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Kees
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 233



There are 2 seperate pieces of footage on the official 24h website of the Schwedenkreuz M3 in action:
http://www-01.24h-rennen.de/videos/2005/rennen_4_dsl.wmv

The clip also includes some in-car footage of (one of the several) accidents by the Manthey Porsche in what appears to be Galgenkopf.

_________________
Kees van Holland

997 GT3
några BMW-Alpina
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10136



Wow, vilket lopp!

Jag har förjt det här på rejsa, med avbrott under dagen för trädgårdsarbete.

Mina varmaste gratulationer till Morin och Schwedenkreuz!

_________________
Anders Hansson
Citera
inaktiverad
Östersund
Här sen Jan 2005
Inlägg: 8



Nån som har detaljer om Alzens problem i början? De verkar ju ha fräst på bra för att sluta #10 iaf.

thumbs up thumbs up för alla duktiga reportrar här i tråden, och grattis till SX och Morin

_________________
Mvh
TS
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Ett stort GRATTIS till:
Morin/Morin/Morin/Levin!
Verklilgen en superstrong insats under svåra förhållanden! thumbs up

Björk och Göransson tog sig i mål på 15:e plats och tvåa i gruppen! thumbs up

Schwedenkreutz som lyckades få den nya bilen i mål! thumbs up

BMW som kan ställa två vinnarbilar på museum nu!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Anders Jonsson skrev:
Anders, jag försökte ringa dig, jag är på jakt efter en bild på Levin/Morin för PCS Racings hemsida, antingen på svettiga förare eller bilen. Går det att fixa på något vis vore det kanon!


Jag hade iofs en del missade samtal...
Men jag förmodar att det är lite sent nu. Kanske det kan funka med ett svettigt, champagne-indränkt, australiskt pungdjur?

_________________
Anders Dauner
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529


Trådstartare
Anders Dauner skrev:
Anders Jonsson skrev:
Anders, jag försökte ringa dig, jag är på jakt efter en bild på Levin/Morin för PCS Racings hemsida, antingen på svettiga förare eller bilen. Går det att fixa på något vis vore det kanon!


Jag hade iofs en del missade samtal...
Men jag förmodar att det är lite sent nu. Kanske det kan funka med ett svettigt, champagne-indränkt, australiskt pungdjur?


Mors,

Tror det är bäst att jag stänger av telefonen i natt....

Blir det Pistenklause i natt? om du kan få till en bild på ett gäng glada svenskar har det säkert allmänt intresse!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Nyhetsbrev från www.bmw.se

33e ADAC Zürich 24h-Rennen, Nürburgring.


DEN PERFEKTA AVSKEDSFÖRESTÄLLNINGEN

NU PENSIONERAS BÅDA BMW M3 GTR-BILARNA!


Det var den perfekta avskedsföreställningen. Ännu en gång dubbelseger för BMW M3GTR i 24-timmarsloppet på Nürburgring. Nu går båda bilarna i pension! Den ena går in på BMW:s museum den andra går till Schnitzer Motorsport i Freilassing.

Segerbilen, med startnummer 2, rattades av Pedro Lamy, Duncan Huisman, Boris Said och Andy Priaulx. Den andra bilen hade Hans-Joachim Stuck, Jörg Müller, Dirk Müller och Pedro Lamy som förare.

-Fantastiskt! Det var tuffa 24-timmar. Jag trodde vi skulle tvingas bryta när vi stod i depå sjuttio minuter, sade Hans-Joachim Stuck som tidigare vunnit tre 24-timmarslopp på Nürburgring, därav det allra första 1970, och totalt kört 55 tjugofyratimmarslopp under sin långa karriär.

-Det här var mitt första 24-timmarslopp på Nürburgring, erkände regerande ETCC-mästaren, engelsmannen
Andy Priaulx. Det var ett mycket tufft race där den otroligt omväxlade väderleken höll på att spela oss fula spratt vid flera tillfällen. Dessutom blev det stundtals väldigt trångt på banan och med så stora fartskillnader
som det handlade om ibland var man tvungen att vara absolut helkoncentrerad hela ttiden bakom ratten.

Totalt sett var det 18:e gången en BMW vann 24-timmarsloppet på Nürburgring. Trots det minst sagt ombytliga vädret --- typiskt för Eifelbergen --- kom 200.000 till denna otroliga fart- och folkfest. Totalt, med ramprogramsklasser, tävlade över 800 bilar på Nürburgring. I 24-timmarsloppet fanns 28 olika märken representerade och antalet BMW-bilar var 63. Mer än 1.700 förare startade i 21 olika klasser!

Svenskarna Thed Björk och Richard Göransson gjorde bra ifrån sig och körde tillsammans med Claudia Hürtgen och Torsten Schubert in på en meriterande sextonde plats. Systerbilen vann klassen och kom totalt in på elfte plats. Den rattades av Claudia Hürtgen, Hennerici, Bohnhorst och Schubert.

För fullständig resultatlista var vänlig sök på www.24h-rennen.de

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529


Trådstartare
OK, vem vann tippar ligan då?

En pilsner har jag att inkassera för att Audin bröt i alla fall!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Frågan är om man inte ska ta sig ner nästa år? Verkar vara en riktig folkfest, och sitter man och följer resultaten på en bitvis ganska strulig hemsida så har man iaf intresse så det räcker
Hade planer på att åka ner i år men mina ringenerfarna vänner här på rejsa avrådde mig...

Anders Jonsson skrev:

En pilsner har jag att inkassera för att Audin bröt i alla fall!

thumbs up

_________________
/Kristian Elisson
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2457



Kristian Larsson skrev:
Frågan är om man inte ska ta sig ner nästa år? Verkar vara en riktig folkfest, och sitter man och följer resultaten på en bitvis ganska strulig hemsida så har man iaf intresse så det räcker
Hade planer på att åka ner i år men mina ringenerfarna vänner här på rejsa avrådde mig...


Det är det

Tänk Hultsfred/Roskilde fast för motorgalninar. Förr-förra året hade ett Opelgäng med sig en racespis på ett motorställ i sitt tältområde, då och då startade de upp den och tokgasade

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Jag har suttit och läst igenom hela tråden nu i efterhand och det var jättespännande eftersom jag inte visste hur det hade gått!

Tack alla som skrivit!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1268



Nu ångrar man att man inte hade tid att åka ner i år..
Verkar som det varit ett spännande lopp i år, särskilt för oss svenskar. Tror inte så många svenskar varit med förr, inte under dom 2 år jag varit på plats iaf.

Stort Grattis till Morin för en fantastisk prestation!
och till alla andra svenska team med!

_________________
/Arne Lindgren
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Någon som har nån info om eftersnacket? Min tyska är på tok för dålig för att jag ska kunna hitta något matnyttigt på egen hand

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Men är det inte så att vi som suttit här hemma och följt tävlingen via datorn, vet mer av vad som händer än dom som står utefter banan och tittar.

Nu menar jag dom icke tysktalande, för är man det så finns ju Ringradion, men om jag varit där för att titta så hade jag inte vetat något om ställningen i racet, efter någon timme eftersom jag inte kan tyska..

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529


Trådstartare
Lennart Jarmyr skrev:
Men är det inte så att vi som suttit här hemma och följt tävlingen via datorn, vet mer av vad som händer än dom som står utefter banan och tittar.

Nu menar jag dom icke tysktalande, för är man det så finns ju Ringradion, men om jag varit där för att titta så hade jag inte vetat något om ställningen i racet, efter någon timme eftersom jag inte kan tyska..


Jag tror du har rätt Lennart, det är lättare att följa hemma vid datorn. Jag minns när jag var på Le Mans 24-timmars, 10 minuter efter start hade jag tappat kontrollen över vem som ledde. En del påstår ju att detta berodde på mitt intag av Champagne men det är bara förtal!

Racing upplevs bäst framför datorn eller bakom ratten!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1268



Tyvärr är det just så, man har inte koll på ställningen så ofta.. Ibland lyckas man fatta vad kommentatorerna säger och i fjol fanns det 3-4st gigantiska storbilds TVs var man kunde se ställningen. Men det är helt klart värt att se det på plats idag. Ett stort antal tyskar har TV och parabol med sig ute kring banan som man kan tjuvkika på..

_________________
/Arne Lindgren
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Borde inte det gå att lösa med en mobiltelefon av senare snitt? Eller ingår inte de tjänsterna i roaming-avtalen?

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Nürburgring
24-timmars 2005 - nu är det igång!
<<   1, 2, 3 ... , 15, 16, 17   >>
4 besök senaste veckan (29371 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande