Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
24-timmars 2005 - nu är det igång!
<<   1, 2, 3 ... 15, 16, 17
4 besök senaste veckan (29371 totalt)
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Kristian Larsson skrev:
Borde inte det gå att lösa med en mobiltelefon av senare snitt? Eller ingår inte de tjänsterna i roaming-avtalen?


Kan meddela att vi kommer, förhoppningsvis redan till Mantorp delt3 med Livetidtagning på wap till mobilerna i SLC..... så tekniskt funkar det.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Ni missar väl inte alla videosnuttar från tävlingen som finns på resultatsidan.

http://adac.24h-rennen.de/

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Kees skrev:
Anders - vi har förtjänt en racing update från Team Schwedenkreuz. Sista update'n är ju 8 timmar sedan.


Vår bil bara gick och gick. Motor, växellåda och chassi fungerade klockrent. Men det vågade man ju inte skriva. Då hade det säkert gått åt h-vete ist.

_________________
Anders Dauner
Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271



Anders Dauner skrev:

Vår bil bara gick och gick. Motor, växellåda och chassi fungerade klockrent. Men det vågade man ju inte skriva. Då hade det säkert gått åt h-vete ist.


Gratulerar,
om vi tänker på det strul som varit tidigare och extrapolerar detta med hänsyn till antalet bilar på banan, nattkörningen och tävlingens längd så är det helt sanslöst att det gick så bra som det gjorde. (trots att ni säkert var onödigt elaka mot en stackars Opel...)

_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Micke Holmström skrev:

Gratulerar,
om vi tänker på det strul som varit tidigare och extrapolerar detta med hänsyn till antalet bilar på banan, nattkörningen och tävlingens längd så är det helt sanslöst att det gick så bra som det gjorde. (trots att ni säkert var onödigt elaka mot en stackars Opel...)


Tackar!
Vi är nog flera som är ganska imponerade över att allt höll så bra som det gjorde. De enda tekniska problem vi hade var hjulbultar av dålig kvalité och växellådan där trean slutade fungera mot slutet. Resten var ju rena förarmisstag eller receincidenter.

_________________
Anders Dauner
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467



Anders Dauner skrev:
Micke Holmström skrev:

Gratulerar,
om vi tänker på det strul som varit tidigare och extrapolerar detta med hänsyn till antalet bilar på banan, nattkörningen och tävlingens längd så är det helt sanslöst att det gick så bra som det gjorde. (trots att ni säkert var onödigt elaka mot en stackars Opel...)


Tackar!
Vi är nog flera som är ganska imponerade över att allt höll så bra som det gjorde. De enda tekniska problem vi hade var hjulbultar av dålig kvalité och växellådan där trean slutade fungera mot slutet. Resten var ju rena förarmisstag eller receincidenter.



thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up



Grattis!

_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
Andreas A
Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 797



En av lokaltidningarna hade idag ett uppslag om Team Morins framgångar på ringen. thumbs up
Jag blev riktigt glad att detta uppmärksammades på lokal nivå och såg fram emot trevlig läsning.

Tyvärr handlade artikeln mer om en persons privatekonomi än racing. Journalisterna lyckades även fixa in en lista över länets mest förmögna personer. Skittråkigt att det ska vinklas och ha sig av vissa inom journalistkåren, antar att de hade för lite kunskaper för att skriva en bra artikel om BARA racing. thumbs down

_________________
Andreas Andersson
YB Motorsport
Citera
Avregistrerad (9105)

Här sen Apr 2003
Inlägg: 239



....

_________________
Avregistrerad användare
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092



Andreas A skrev:
En av lokaltidningarna hade idag ett uppslag om Team Morins framgångar på ringen.


Håller med om att det är trist att de vinklar reportaget så, det är ju inte första gången med den tidningen heller.. Hur mycket pengar man har är måste vara av stort allmänintresse för denna tidning (eller de verkar iaf tro det), synd. Men i övrigt intressant läsning då jag ej visste att Morin är luuulebo

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696




_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18591



Jäklar vilket tjat om pengar då och en "klatchig slutkläm", hade det inte varit bättre att fokusera på själva bedriften helt och hållet?
Dessutom står det ju att lejonparten betalas av sponsorer, mao så kan man köra motorsport på hög nivå utan att ha ett stort bankkonto (även om det natuirligtvis inte skadar).

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Avregistrerad (9105)

Här sen Apr 2003
Inlägg: 239



....

_________________
Avregistrerad användare
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Måste ju säga att artikeln om Morin var synnerligen korkad. Tycker att den borde förpassas till ekonomisidorna...

_________________
Anders Dauner
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



I Bil #12 (Audi V8) fanns en herre vid namn Rickard Nilsson. Enligt programmet är han tysk men på bilen satt en svensk flagga vi namnet. Någon som vet vem han är?

_________________
Anders Dauner
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1233



Anders Dauner skrev:
I Bil #12 (Audi V8) fanns en herre vid namn Rickard Nilsson. Enligt programmet är han tysk men på bilen satt en svensk flagga vi namnet. Någon som vet vem han är?


Jag kan inte bidra med mkt, men 2003 träffade jag en svensk vid påfarten som var där med fru och BMW 2002 i extremt coolt 70-tals racestuk. Denne svensk var till utseendet väldigt lik en kille som på turistkörningen 25 april i år körde en pärlemovit Audi V8 med bur och manuell låda, dock inte 100% säker på att det var samma person. Dock reagerade jag när jag i resultatlistan för 24h-loppet såg en Audi V8 körd bl.a. av en Rickard Nilsson. Om det är samma person jag träffade så har jag för mig att han bodde i Tyskland sedan några år tillbaka och jobbade inom IT-sektorn.

_________________
Nordschleife: 626 varv
Citera
Peter997s
Stockholm, Söders höjder
Här sen Apr 2004
Inlägg: 73



Tja alla! Här komm en länk till mina bilder från helgens begivenheter på ringen. Jag har lagt upp 174 st tror jag att det blev till slut.

Tjing
Peter

http://www.sportbilen.se/index.php?page=bildspel.php?cat=24h&go=0

_________________
Peter Stavling 997 S
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Har till slut kommit hem från Ringen och får tacka för alla lyckönskningar och gratulationer!

Är väldigt nöjd med att vi lyckades slutföra med en otestad bil. Återkommer med en längre rapport om ngn dag.

Är enormt imponerad av Morin. En stor till dem! thumbs up
Citera
Nürburgring
24-timmars 2005 - nu är det igång!
<<   1, 2, 3 ... 15, 16, 17
4 besök senaste veckan (29371 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande