Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 10799 besök totalt |
F1 Catalunya
BAR är inte med, Montoya gjorde just en rejäl avåkning i slutsekunderna av sista tidsträningen idag. Klarar Fernando pressen? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Hoppas att Michelin däcken funkar bättre än sist...roligast hade vart om både Alonso och Scumi slogs på samma villkor och den ena vann på ett riktigt fight! Så som Alonso vann senast
![]() Åhhh, det kommer att bli så kul och följa F1 denna helgen! Hoppas verkligen att det blir jämnt och spännande mellan Renault och Ferrari igen! Fast jag lutar aningen åt Ferrari och Schumi för denna rejs faktiskt...det känns som att det är på tiden att Schumi vinner ett rejs.. Vinner en Renault bil denna rejs helt rättvist så tror jag att Ferrari kommer att få det svårt i år..känns lite som att det är upp till bevis för Ferrari.. _________________ Rachid Rachid |
||
Jag tror faktiskt på McLaren. Tror tillförlitligheten har förbättras på deras bilar nu. Som det ser ut nu är det väldigt bra för dem. Kval 1: 1. Ralf Schumacher 2. Kimi Räikkönen 3. Juan Pablo Montoya
_________________ Ibrahim Bakirci, Chalmers Formula Student 2012 |
||
Kollade vi på samma kval? ![]() ![]() Kval 1: 1. Trulli 2. Alonso 3. Räikkönen Alla inom sju hundradelar!!!!! ![]() F1 2005 kommer att äga!! Får gåshud ju! ![]() _________________ Rachid Rachid |
||
Det här kan bli hur spännande som helst! Den här säsongen verkar ju utvecklas till en av de bästa någonsin (ja, jag vet, Renault har vunnit alla lopp hittills, men sist var det ju på gärsgårn). Jag vågar inte tippa utgången.
Som alla-borde-få-vinna-varsin-gång svensk hoppas jag på Trulli. Dessutom har han "riktig" racerförarfrisyr, som alla hade när jag växte upp på sjuttiotalet. _________________ Johan Rådlund |
||
Hehe, det är ok ![]() Vad tror ni om kval 2 då? Jag har en känsla av att Räikkönen tar hem polepositon... Tyckte att Kimi verkade grymt taggad på presskonferansen efter kval 1! ![]() Även om jag hejar på Alonso så hoppas jag lite på Kimi eller Trulli. På Kimi för att han verkligen förtjänar lite framgång, han är ju där hela tiden men all otur... Och Trulli för att det hade vart kul för Toyota att vinna en tävling och göra säsongen ännu mer spännande! ![]() Renault får ju inte dominera allt för mycket, de har ju vunnit 100% av tävlingarna hittills iår... _________________ Rachid Rachid |
||
Varför chansa inte Minardi med en motor som ha något kortare livslängd än vad reglerna säger. Som det är nu så spelar de ju inte dom någon roll om dom måste byta motor. Borde ju vara bättre för dom och komma lite närmre effektmässigt och sen se till att få den driftsäker för den bestämda distansen.
Fast när man ser odm köra kvalen så blir man ju djupt imponerad av förarna. En bil som är så orolig in i VARJE sväng skulle jag inte ens vilja testa och åka ett varv sakta med... Frågan är ju i vilken ände dom ska börja för att komma ifatt... _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||
Ekonomi. De byter inte motor efter två lopp heller om de inte måste. Givetvis en stor och grundlig genomgång men allt som funkar får följa med till nästa race. Genuint och äkta, Minardi borde vara förebilden ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||
Risken finns att Alonso kommer iväg som tvåa och att Kimi och Alonso drar ifrån medan MS fastnar i fältet.
Vi får hoppas på att Webber drar ner tempot för Alonso och att MS kan dra nytta av att däcken håller bättre under sista tredjedelen. Kimi skjuter motorn eller går av som vanligt... _________________ Ciao Peter Söderlund Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4 |
||
För övrigt tycker jag de skulle tvinga alla som vill delta i racet att köra kvalvarvet och inte låta dem starta sist om de vill det. Är inte så förtjust i dödtid i rutan. Måste ju vara ännu värre för de som är på plats som ändå har lång tid att vänta mellan bilarna. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Ja såna önskningar är nog det enda som kan stoppa Kimi idag.. ![]() I övrigt imponeras jag återigen av dessa bilar prestanda... i slutet på långa rakan - knappt 320km/h och dom flesta bromsar efter 100metersskylten...ootroligt alltså.. ![]() _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||
Som obotlig toyota fantast så står jag hårt fast vid att jag tror på en toyotansk succé, och framför eller omkring kommer Alonso och Kimi ligga....tror att MS ferrari ger upp på ett eller annat sätt under loppet och han får se sig slagen av lillebror.
_________________ //Mikael Olsson, |
||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 10799 besök totalt |