Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
957 besök totalt |
Tider runt Sturup?
Är det någon som blivit klockade av sina vänner vid sidan om, eller av egna instrument i bilen när ni kört på sturup? Vore kul att höra vad ni kört på.....samt om det var före eller efter förra årets ombyggnad. Gärna vilken bil med ![]() mvh. _________________ Ascona_A |
||
Rykten sa att många igår körde på höga 57:or till låga 59:or på GTI-träffen igår...
samma rykten om folk som snubblat över stoppuret vid sidan av banan sa något om 55.25 för Demma och kring 55.6x för mig själv har jag för mig. om det är bra elle rine vet jag ej. ![]() Första gången jag var där... ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
55.60 fick jag när jag klockade dig (figgs) med den vetenskapligt bevisade metoden.....stoppuret i mobilen
![]() men eftersom det blev samma resultat vid ett par tillfällen så är det nog rätt sanningsenligt. Demmas bästa klockning blev 54.69 MantaBurner från Opel klubben kom runt på imponerande 1.02....inte illa för en omega Kombi AUTOMAT(2,6'a he he........keep on racing ![]() Mvh. Ps: Varför har man inte fått tummen loss och bytat till sommar däck, så man själv kunde kört lol ![]() _________________ Ascona_A |
||
Efter att ha varit och tittat på banan i lördags så får jag en bestämd uppfattning om att tiderna borde vara lägre nu än tidigare då man öppnat upp hårnålen efter dammkurvan en hel del samt lagt lite ny asfalt som rimligtvis skall greppa bättre.
Har dock inte hunnit köra banan själv ännu. _________________ Rikard Ahlin |
||
Vet inte vem som klockade mina varv men tiderna låg på höga 57 iaf.
Mitt bästa detta första besök på sturup blev 57.70. Det är jag helt nöjd med för att vara första gången. Nu byggs ju banan om igen så tiden är väl inget intressant annat än jämförelse för denna gång!? _________________ Jocke Hellqvist. |
||
Har inte heller kört banan men med tanke på att man öppnat upp hårnålen vid åskådarkullen rejält borde tiderna sjunkit. _________________ Anders Hansson |
||
Det är nog inte så svårt... ![]() ![]() ![]() Var ju ändå första gången jag var där... ![]() ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
957 besök totalt |